Урок "Складне речення з різними видами зв'язку"

Про матеріал
Урок за темою "Складне речення з різними видами зв'язку" Мета:поглибити знання учнів про складне речення з різними видами зв`язку: особливості будови, типи речень,засоби зв`язку між простими реченнями в складному, вживання розділових знаків; розвивати вміння визначати вид складних речень з різними видами зв`язку, відрізняти іх від інших типів складних речень і простих ускладнених, складати схеми таких речень, формувати творчі вміння моделювати, відновлювати, й конструювати складні речення такого типу відповідно до комунікативного завдання; виробляти вміння аналізувати, робити висновки, удосконалювати навички роботи в групі; сприяти осмисленню синтаксичного багатства художнього поетичного й прозового мовлення. Очікувані результати уроку: учні набудуть знання та вміння: - цілепокладання, планування, аналізу, рефлексії, самооцінки; - самостійного пошуку мовного матеріалу, його аналізу; - володіння мовою, способами взаємодії з людьми, навичками роботи в групі. Проблема уроку: Чому складні речення з різними видами зв`язку виділяються в окремий вид складних речень. Тип уроку: формування практичних умінь та навичок.
Перегляд файлу

Тема. Складне речення з різними видами зв`язку.

Мета:поглибити знання учнів про складне речення з різними видами зв`язку: особливості будови, типи речень,засоби зв`язку між простими реченнями в складному, вживання розділових знаків; розвивати вміння визначати вид складних речень з різними видами зв`язку, відрізняти іх від інших типів складних речень і простих ускладнених, складати схеми таких речень, формувати творчі вміння моделювати, відновлювати, й конструювати складні речення такого типу відповідно до комунікативного завдання; виробляти вміння аналізувати, робити висновки, удосконалювати навички роботи в групі; сприяти осмисленню синтаксичного багатства художнього поетичного й прозового мовлення.

 

Очікувані  результати уроку:
учні  набудуть знання та вміння:

 - цілепокладання, планування, аналізу, рефлексії, самооцінки;

 - самостійного пошуку мовного матеріалу, його аналізу;

 - володіння мовою, способами взаємодії з людьми, навичками роботи в групі.

 

Проблема уроку:

Чому складні речення з різними видами зв`язку виділяються в окремий вид складних речень.

 

Тип уроку: формування    практичних умінь та навичок.

 

Обладнання: підручник, роздавальний матеріал, проектор, комп`ютер, екран, картки для роботи в групах.

 

 

 

    Перебіг уроку

 

І. Організаційний момент.

1. Створення емоційного настрою.

 

 

 

 

2. Побажання вчителя.

 

   Ваші найкращі п`ять друзів:

   Що? Чому? Де? Коли? Як?

   Якщо вам потрібна допомога,

   зверніться до Що?, зверніться до Чому?,

   зверніться до Де?, Коли?, Як?

   Більше ні до кого не звертайтесь.

      Д. Пойа

 

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

 

 

Книги – морська глибина:

Хто в них пірне аж до дна,

Той, хоч і труду мав досить,

дивнії перли виносить.

                                І. Франко

 

1. Слово вчителя: Обговорення епіграфа уроку, визначення мети і завдань уроку (запрошую дітей прочитати епіграф, з`ясувати синтаксичну побудову висловлювання і спрогнозувати тему уроку).

2. Інтерактивна вправа «Мікрофон». Продовжити речення:

Щоб урок був результативним, я хочу...

Можливі варіанти відповідей:

  • вивчити особливості  СР з різними видами зв`язку;
  • навчитися визначати їх структуру;
  • правильно вживати розділові знаки;
  • вміти складати схеми;
  • вміти складати речення за схемою;
  • правильно вживати у мовленні СР з різними видами зв`язку;

 

ІІІ. Мотивація.

 1. Слово вчителя: Освічена людина має володіти різноманітними мовними інструментами, щоб досягти успіху в спілкуванні. Знання й уміння будувати різні за будовою речення є передумовою взаєморозуміння між людьми.

Такі знання й уміння ви здобудете цьому уроці, поглиблюючи вивчене про види складних речень з різними видами зв`язку, а також правила їх відокремлення на письмі та в мові.

2. Молекула ролей

Учитель пропонує дітям «Молекулу ролей», які вони гратимуть сьогодні на уроці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Пояснення умов самооцінки роботи на уроці (Додаток 1).

 

ІV. Актуалізація опорних знань.

1. Орфографічна хвилинка

Заповніть таблицю.

Назва орфограми

    Приклади

Вживання апострофа

 

Написання НЕ з іменниками

 

Чергування приголосних звуків

 

Взаємоперевірка

 

2) Асоціативний кущ

Заповнити , вписавши слова-терміни, що стосуються теми.

 

 

V. Навчальна діяльність учнів.

  1. Робота біля дошки

Записати речення, проаналізувати його будову, визначити тип зв`язку між його частинами.

 Нещаслива, неправдива людина, що добровільно й легко зрікається рідної мови; щаслива, праведна людина, що в радості й горі будує слово рідної землі.

Накреслити схему.

 

[[  ], (що)], [[  ], що].

Як прочитати цю схему?

Очікувана  відповідь:

Це складне речення з різними видами зв`язку; воно складається з чотирьох простих речень: між 1 і 2 - зв`язок  підрядний, між 3 і 4 – теж, між складними реченнями – безсполучниковий.

2. Робота в групах.

Вправа 1. Мовне дослідження.

Вправа 2. Я – редактор.

Вправа 3. Пунктуаційна пильність. (Додаток 2)

 

3. Творча робота.

Написати твір-речення на тему «Чи має книга майбутнє?»

 

4. Конструювання за поданою схемою

 Робота з підручником. Вправа 296.

 І група - 1, 2 схеми

І група - 3, 4 схеми

      5. Тестування. (Додаток 3)

     6. Учнівські презентації.

     7. Розв`язання проблеми уроку.

Чому складні речення з різними видами зв`язку виділяються в окремий вид складних речень?

VІ. Підсумок уроку

Рефлексія.

  1. «Незакінчене речення»

Сьогодні на уроці я навчився...

Сьогодні на уроці я зрозумів...

Мені ще треба вивчити...

2. Емоційна рефлексія.

:-)) велике задоволення

:-) задоволення

 ;-) посмішка

;-( засмучення

;-/ незадоволення

:о) клоун  

VІІ. Домашнє завдання:

1.Якій схемі відповідає подане речення?

Публіка – це той інструмент, на якому грає оратор, але це живий інструмент, який виявляє з свого боку активність.

  1.                                        [  ], [  ], (на якому ), але [  ], (який);
  2.                                        [  ], (на якому ), але [  ], (який);
  3.                                        [  ], але [  ], (який).

 

 

2. Установіть відповідність

1) [  ], (з якою); [  ],і [  ];

2) [  ], [  ], [  ], (хоч);

3) [ а ], [ а ], (які).

 

А. Складне речення з сурядним і підрядним зв`язком;

Б. Складне речення з сурядним, підрядним і безсполучниковим зв`язком;

В. Складне речення з безсполучниковим і підрядним зв`язком;

_______________________________________________________________________

1.Якій схемі відповідає подане речення?

Публіка – це той інструмент, на якому грає оратор, але це живий інструмент, який виявляє з свого боку активність.

  1.                                        [  ], [  ], (на якому ), але [  ], (який);
  2.                                        [  ], (на якому ), але [  ], (який);
  3.                                        [  ], але [  ], (який).

 

 

2. Установіть відповідність

1) [  ], (з якою); [  ],і [  ];

2) [  ], [  ], [  ], (хоч);

3) [ а ], [ а ], (які).

 

А. Складне речення з сурядним і підрядним зв`язком;

Б. Складне речення з сурядним, підрядним і безсполучниковим зв`язком;

В. Складне речення з безсполучниковим і підрядним зв`язком;

 

 

 

Картка самооцінки_______________________

 

 

Самооцінка

Оцінка членів групи

Оцінка вчителя

Я спільно з іншими працював над досягненням поставленої мети

 

 

 

 

 

 

Я сам старанно працював над завданням

 

 

 

 

 

 

Я з бажанням допомагав іншим

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Ларіна Наталя
Додано
19 лютого 2019
Переглядів
3155
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку