Конспект уроку української мови з елементами розвитку критичного мислення
Тема: Складнопідрядне речення. Будова, види, засоби зв’язку.
Мета:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Ключові питання теми: Складнопідрядне речення, головна та підрядна частини, сполучники та сполучні слова, означальні, з’ясувальні, обставинні підрядні частини.
Очікувані результати:
Учні будуть знати:
уміти:
Жити— значить мати проблеми,
а вирішувати їх— значить рости
інтелектуально.
Джой Гілфорд
Перебіг уроку
І. Вступ. (до 10 хв)
1. Емоційне налаштування. (Притча про чашечку кави).
Учитель знайомить учнів з темою, метою, завданнями уроку, зазначає, що ключовим поняттям теми буде «складнопідрядне речення» і дає змогу учням припустити, про що йтиметься на уроці, або виявити можливі знання з цієї теми.
2. Мозковий штурм.
3. Кластер «Складне речення» учні створюють на дошці.
ІІ. Основна частина уроку. (25-30хв)
1.Колективне опрацювання схеми. Проаналізуйте схему. Яка інформація про складнопідрядне речення для вас є новою?
Сформулюйте визначення складнопідрядного речення. Зіставте його із запропонованим у підручнику.
2.Читання з маркуванням (стор. 87 -88)
??? Яких відомостей не вистачає на схемі?
Складносурядне речення [ і його популярність серед молоді зростає з кожним днем]
Складнопідрядне речення: (який швидко став феноменом електронної сучасності).
3. Словникова робота
3.
4. Дослідження-моделювання. Робота в парах. Працюючи в парах, змоделюйте й запишіть. 5 причин популярності селфі, використовуючи СПР.
Селфі - це один із способів вираження своєї індивідуальності, тому що…
Така фотографія може стати інструментом для створення іміджу, що…
Створення селфі сприяє розвитку творчих здібностей, оскільки…
Селфі дозволяє людині реалізувати своє прагнення виділитися, яке…
Якісні селфі в інтернеті можуть стати джерелом прибутку, бо…
5. Дослідження-трансформація. Робота за варіантами. Проаналізуйте будову складнопідрядного речення. Перебудуйте його так, щоб підрядна частина стояла перед головною, а потім – у середині. Запишіть трансформовані речення. Накресліть їх схеми.
Селфі - це захоплення, яке дає можливість сучасній людині дуже швидко стати помітною для мільйонів.
Захоплення, яке дає можливість сучасній людині дуже швидко стати помітною для мільйонів, називається селфі.
Дуже швидко стати помітною для мільйонів сучасній людині дає можливість захоплення, що називається селфі.
Відеопауза (Авраменко «Який і котрий: особливості вживання»)
https://www.youtube.com/watch?time_continue=117&v=6FSSl9M6Ezw
6. Дослідження-характеристика. Прочитайте, знайдіть СПР, охарактеризуйте їх будову і вид.
Вже кілька років поспіль інтернет наповнений фото у стилі "селфі", коли людина сама себе фотографує на фронтальну камеру власного гаджета. Багато хто посміюється з такого захоплення, а от лікарі кричать про небезпеку. Медики розійшлися в думках про "феномен селфі". Одні вважають, що це залежність, хвороба, яку треба лікувати. Інші ж називають це проявом творчості, модною тенденцією, яка рано чи пізно мине.
Психіатри заявили про існування нової хвороби - селфі. Вони визначають хворобу як розлад, який характеризується постійним бажанням фотографувати себе та викладати знімки в соціальні мережі Так компенсується відсутність самоповаги.
Ключовим словом тут є залежність. Учені озвучили три рівні розладу. Перший - епізодичний, коли людина фотографує себе не менше трьох разів на день, але не викладає фото в соціальні мережі.
Другий - гострий, коли людина фотографує себе не менш трьох разів на день і розміщає "селфі" у соцмережах. Третій - хронічний, коли людина почуває неконтрольоване бажання фотографувати себе цілодобово та розміщати знімки в Інтернеті не менше шести разів на день.
На даний момент лікування «selfies» не існує.
ІІІ. Підсумок. (до 7 хв)
Скласти сенкан «Селфі»
ІV. Самооцінювання, оцінювання вчителем.
Заповнити картки самооцінювання
Тема уроку |
Оцінка (1-3) |
Тепер я можу |
|
Відрізняти СПР від інших типів СР |
|
Накреслити схему СПР |
|
Визначити вид СПР |
|
Визначати засоби зв’язку частин СПР |
|
Творчо застосовувати набуті знання |
|
Використані джерела:
V. Домашнє завдання (диференційоване)
до рове– це лише ілюзія власної значущості;
- Виконати вправу 161, стор.88.
Список використаної літератури:
1.Українська мова: підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. /О.В. Заболотний, В.В.Заболотний. – К.: Генеза, 2009. – 240с.
2. Українська мова. Тести. 5-12 класи: посібник / За ред. Н.В. Гуйванюк. – К.: Видавничий центр “Академія”, 2006. – 376с.
3. Українська мова. 9 клас. І семестр / С.А. Омельчук, А.І.Ляшкевич. – Х.:Вид група”Основа”,2010. -100, [4]c.- (Серія “Мій конспект”).
4. Українська мова: Тестові завдання / За ред. Н.В.Гуйванюк. – К.: Видавничий центр “Академія”, 1999. – 528с. (Відкритий урок)
5. https://uk.wikipedia.org/wiki/Селфі