Контрольна робота Складносурядне речення
1. Розділ науки про мову, який вивчає будову та значення словосполучень і речень називається: 1б A. Морфологія; Б. Лексикологія В. Синтаксис; Г. Пунктуація.
2. Грамматично та інтонаційно оформлене висловлювання, що є засобом формування, вираження й повідомлення думки, називається: 1б А. Слово; Б. Словосполучення ; В. Звук; Г. Речення.
3. Які сполучники відносяться до розділових? 1б А. А, але, та (=але), проте, зате, однак; Б. Або, чи, то … то, чи то … чи то, не то … не то, або … або, чи … чи, хоч … хоч; В. І(й), та (=і), і … і, ні … ні, ані … ані, не тільки, … але й. Г. А, але, або … або, ані … ані.
4. Доповніть речення: 1б Складносурядне речення – це складне речення, в якому прости речення рівні за змістом і пов'язані сурядними сполучниками.
5. Доповніть речення: 1б Сполучники сурядності поділяються на …… , наприклад, … .
6. Установіть відповідність. 2б 1. Єднальні А. Чи то йому доля не слугувала, чи то його ще час не настав? 2. Розділові Б. І потечуть восени ріки, а озера кругом гаями поростуть, веселим птаством оживуть. 3. Зіставні В. Тебе нема, і дні – як ночі, і сад хитається в журбі. Г. Горі з горою не зійтись ніколи, а людські долі в’яжуться вузлом. 4. Протиставні Д. Сонечко встає, і в росі трава.
7. Розставте пропущені розділові знаки. 2б 1). До пишного розмаїття мальв усі давно звикли, і стали вони невід’ємною частиною родини. 2). По степовій дорозі зрідка пробігали вантажні машини, й смугами зривалася пилюка. 3). Все зраділо, стрічаючи день, і день зрадів, розцвітаючи ясний, теплий, погожий. 4). Дощ пройшов-і Київ зеленіє. (М. Рильський)
8. За поданими схемами складіть і запишіть складносурядні речення. 1б 1). І [ ], і [ ], і [ ]. 2). [ ], однак [ ]. 3). Не то [ ], не то [ ].
9. Зробіть повний синтаксичний розбір речення. 2б Срібен дощик проливається іскристо, і веселка обіймає небокрай.