Урок."Складносурядне речення.Повторення вивченого та узагальнення теми.Туристична привабливість України"

Про матеріал
Урок узагальнення та систематизації знань з теми " Складносурядне речення". Урок-мандрівка.
Перегляд файлу

                                               Українська мова

Тема.    Складносурядне речення. Повторення вивченого та узагальнення теми.

               Туристична привабливість України

Мета: узагальнювати знання, вміння і навички дев’ятикласників про складносурядне речення: інтонацію, синонімію складносурядних речень з різними сполучниками, а також складносурядного і простих речень. Удосконалювати вміння  розрізняти складносурядні речення в тексті, конструювати такі речення і вживати їх у мовленні. Працювати над культурою мовлення. Удосконалювати навички  учнів створювати проєкт, вчити їх на основі переглянутої інфографіки робити аналіз, узагальнювати матеріал. Розвивати творчість, критичне мислення, вміння будувати есе за темою, виконувати онлайн-тести.

  Виховувати любов до України, її  привабливих туристичних куточків.

 

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, умінь і навичок; урок-мандрівка

Засоби навчання: підручник, таблиця, роздавальні картки, відеопрезентація, проектор, карта України.

 

                                                                       Перебіг уроку

                                          Не люди створюють подорожі, а подорожі створюють людей.

                                                                                     Джон Стейнбек

                                                           Україна – це супер. Україна – це ексклюзив.

                                                                                    Ліна Костенко

 

 

 

І.Організаційний етап

Вступне слово вчителя.

         Що залишається в пам’яті людини найдовше? Звичайно, те, що людина побачила на власні очі. У народі кажуть, що краще один раз побачити, ніж сто разів почути. І це, справді, так. Нині нікого не здивуєш поїздками за кордон, адже квиток на авіарейс можна придбати навіть з власного будинку. Повітряні лайнери прорізують небесні простори в усі кінці світу. Маючи закордонний паспорт, кошти і бажання, ви можете відвідати будь-який куточок на землі.

       Я побувала на Кавказі, де жив і писав свої твори Лермонтов, милувалася фонтанами Петергофа і захоплювалася Ермітажем у Петербурзі, Дрезденською картинною галереєю,  музеєм художника Альфонса Мухи у Празі, відчувала затишок Юрмали, хвилювалася у Хатині і Бресті…Я відчувала величність архітектури і захоплювалася соборами Рима, Амалфі, Салерно, Неаполя, Ватикану, Праги, Кракова, Вроцлава, Дрездена, Москви…Мене зачарували єдині у світі кальцієві гори у Памуккале…

А моря – Балтійське, Середземне, Червоне, Тірренське…Річки – Ельба, Вісла, Влтава…Гори – Апенніни, Кавказ… 

Усе це чудово!..

 Але яка ж прекрасна Україна, яка поєднала у собі  архітектуру, ландшафти…

І сьогодні ми мандруватимемо Україною, пізнаватимемо її все більше, плануватимемо її розвиток.

Словниковий самодиктант « Велика літера у власних назвах».

ІІ. Повідомлення теми, цілей і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Епіграф уроку.

ІІІ. Сприймання й усвідомлення учнями фактичного матеріалу, осмислення зв’язків і залежностей між елементами вивченого матеріалу.

 

1.Бліц-опитування.

- Яке речення називається складним?

- Які є види складних речень?

 - Яке речення називається складносурядним?

- Які є групи сполучників сурядності?

 - Які смислові зв’язки бувають у складносурядному реченні?

- Накреслити схему складносурядного речення з єднальними, протиставними і розділовими сполучниками.

- Які розділові знаки ставимо у складносурядному реченні?

- Переглянути і зачитати « Послідовність розбору складносурядного речення» ( сторінка 69, В.В. Заболотний « Українська мова», 9 клас)

2. Індивідуальна робота учнів з картками.

Картка 1.

Прочитати текст. Визначити стиль, тип мовлення, головну думку.

Виписати 2 складносурядних речення. Накреслити схеми. Пояснити розділові знаки в реченні з прямою мовою.

 Чарівний світ

     З-під вишні відкривався чарівний світ. В Україні скрізь є такі невимовно дивні місця, які полонять своєю красою. Так і хочеться гукнути самій природі: « Годі, зупинися, нічого красивішого більше не треба!»

    Ми сіли на лавку під вишнею, а перед нами гомінким асфальтом, який пролягав трасою через село, у густих лозах і  в глибоких берегах текла Вілія. Її хвилі з бурхливим клекотом вихоплювалися з-під шлюзу. За високою греблею розлилося озеро, затопивши широку долину. Ні гомону, ні шелесту – суцільне синє плесо. Біля берега росли очерети, а за озером відразу починався ліс…

 

Картка 2 .

Завдання з культури мовлення

Записати правильно сполуки слів. З двома із них записати складносурядні речення.

НЕПРАВИЛЬНО                                                  ПРАВИЛЬНО

Прийняти участь    -

Який- лібо               -

Такі міроприємства -

Перша прем’єра      -

Розкрити очі          -

Розкрити підручник  -

Прейскурант цін -

Вірна відповідь -      

 

Картка 3.

 

Розставити розділові знаки в реченнях. Зробити усний аналіз  складносурядних речень.

1.Прийде гроза і одшумить весни пахуча злива і вітер в сад лише на мить заскочить боязливо. 2. Дихнув вітерець і ожив стародавній той город.3. Багато міг би розказати вітер але у вітру голос пересох. 4. Минулася буря і сонце засяяло.

Картка 4.

Побудувати речення за схемами (вправа 144, сторінка 71).

[ ], і [ ] .

[ ], але [ ].

 Чи [ ], чи [ ].

 

Перевірка випереджувального завдання.

1.Проєкт « Подорожуй Україною». 2 учнів представляють підготовлений вдома проєкт про місця, якими вони подорожували.

За проєктом учні класу складають 2 складносурядні речення.

2.Розглянути інфографіку. Висловити свої міркування , чому саме з 2014 року різко погіршилися кількісні показники внутрішнього туризму.

 

Записати за інфографікою складносурядне речення із зіставними смисловими зв’язками.

C:\Users\User\Documents\ViberDownloads\0-02-05-fa77fccdc8b2fa7f71ca712019b080429cd7c3463c5a0e89afa6e6d6263f1709_13b14d57.jpg

 

3.  Перегляд відеоролика « Мальовничі куточки України».

4. Завдання ( різнорівневі) після перегляду  відеоролика:

(у творчих завданнях використати складносурядні речення)

  • написати вільне есе « Ніде не пахнуть так отави, як на землі, де виріс ти»;
  • написати поради « Декілька кроків щодо розвитку туризму в Україні»;
  •  проходження онлайн- тесту «Складносурядне речення».

ІV. Підсумки. Рефлексія. Оцінювання

Мікрофон

  1. Тема видалася для мене…2.З теми я засвоїв(-ла)…3. Я навчився (-лася)…4. Мені сподобалося…5. У мене виникають труднощі…6. Свою роботу на уроці я  оцінюю…

V. Домашнє завдання.

Вправа 143, 145 ( один з варіантів - А чи Б).

docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Глазова О.П.)
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
1419
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку