Урок "Скринька українських народних казок"

Про матеріал
Розробка уроку-віртуальної подорожі з читання. На цьому уроці діти знайомляться з театром. А саме, які осередки існують в театрі. Цей урок допоможе дітям розширити свої знання не тільки про театр, а й про професію актора. Урок збагачений різноманітними творчими завданнями, які передбачають роботу в парах і в групах.
Перегляд файлу

Урок  з читання № 27 у 2 класі за підручником  В.Науменко .

Підготувала вчитель початкових класів ЗЗСО №35 м.Чернігова Москаленко Тамара Павлівна.

Тема : Скринька українських народних казок . Визначення героїв казки .

 « Колобок » ( уривки ) .Інсценізація казки .

Мета : Поглиблювати знання учнів про казку ; розвивати навички діалогічного мовлення ; удосконалювати техніку читання учнів , використовуючи різні види роботи над текстом ; збагачувати активний словниковий запас ; учити правильно висловлювати власні думки ; виховувати любов до народної творчості .

Обладнання : Картки для розчитування , маленькі дзеркальця , презентація , кросворди для роботи в групах , таблички зі словами – ознаками для роботи в парах , костюми і маски.

 

 

                                  Хід уроку

І . Організаційний момент .

 

Ось і дзвоник продзвенів

Для маленьких школярів ,

Він покликав на урок

У чарівний світ казок .

 

ІІ . Мотивація навчальної діяльності .

     Повідомлення теми і мети уроку .

  • Ми сьогодні відкриємо чарівну скриньку казок . Скажіть ,а де можна зустрітися з казкою ?(Читаючи книжку,відвідуючи театр,перегляд мультфільму тощо…)
  • От же ми здійснимо віртуальний похід у театр .

Слайд № 2 .

  • А як ми можемо потрапити на виставу ?

( Купити квитки .)

 

ІІІ . Мовленнєва розминка .

А квитки ми можемо придбати у касі .

Слайд № 3 .

  •  Квитки ми можемо придбати за гроші , але подорож у нас віртуальна,  тому білети ми отримаємо за гарно виконане завдання .

1 .Артикуляційна гімнастика .

Вимови звуки на одному диханні .

Фрум – фрем – фрам – фрим – фрім – фром

Чорк – черк – чарк – чирк – чірк – чурк

Кмар – кмор – кмир – кмір –кмур – кмер

 2. Прочитати пірамідки слів .

Ла                       лицемірити

Лад                     лоскотати

Лапа                   листівка

Лігво                  локшина

Ланцюг              легені

Лисичка             ледар

Ласувати           лихо

Листоноша        люк

 Листування       лу

Слайд № 4-5.

  • Тепер ви отримуєте квитки . Проходимо далі у фойє театру .Ми проходимо з вами повз гардероб, де люди залишають верхній одяг. У фойє ми бачимо великі дзеркала , де всі люди чепуряться .І ми подивимося у дзеркальце .

3 . Вправи з дзеркалом :

- витягнути губи трубочкою , « качечкою»;

- посміхнутися , показати зубки ;

- підморгнути одним оком , потім другим , покліпати .

4 . Робота над загадкою .

  • А  тепер відновіть текст і прочитайте , відгадайте загадку.Вона дасть відповідь на запитання , яку виставу ми сьогодні побачимо . (Робота в парах.)

Кр_гл_ньк_, см_чн_ньк_ , з_п_шн_ньк_ ,

Н_  в_к_нц_  _ ст_г_л_ ,

В_д  зв_р_т  _с_х  вт_к_л_,

Т_  л_сц_  н_  яз-к  п_п_л_.

- То яка це казка ? ( Колобок ) .

 

ІV. Сприйняття  й усвідомлення  нового матеріалу .

Слайд №6

-  Займаємо свої місця в залі .

- Нагадайте . будь ласка , як себе треба поводити в театрі .(Діти повторюють правила поведінки у громадських місьцях).

- Перед початком вистави познайомимося з новими слова , що сьогодні почуємо .

1. Словникова робота.

Хижка – окрема будівля для збереження зерна .

Призьба – невисокий , земляний насип вздовж стін хати знадвору .

Засік – відгороджене місце в коморі або великий ящик для зсипання зерна чи борошна .

2. Перегляд вистави .

- Всідаємося гарненько , слухаємо і дивимось казку « Колобок » .

Слайд №7

Інсценізація казки ./ Підготовлені діти інсценізують казку /.

3 . Аналіз сприйняття .

- Скажіть , а скільки було героїв у казці ?

- Хто сподобався найбільше ? Чому ?

- Хто був головним героєм ?

- Чи слухняним був Колобок ?

- Яку пораду ви йому дали б ?

     - А зараз у нас , як і в театрі , антракт , тобто перерва .

4. Фізкультхвилинка .

Сірі зайчики маленькі, (встають , руки на пояс )                                            

вушка є у них довгенькі.  ( імітують долоньками вушка )                                     В лісі грались, веселились,  ( пританцьовують )                                   працювати вже втомились.

А щоб добре працювати, (стрибають)                                                      

треба трохи пострибати.

Відпочили, розім’ялись -  (нахили тулуба)                                                             

й до роботи знову взялись(сідають за парти).

Слайд № 8 .

   - Після відпочинку ми потрапили  до гримерки .

Слайд № 9-10

 -Тут артисти перевдягаються , вчать свої ролі , спілкуються між собою. От і ми зараз попрацюємо над змістом казки .( Читання казки «ланцюжком», дочитування самостійно .)

V . Узагальнення і систематизація знань .

1 . Гра « Впізнай за ознакою » .

(Після кожної відгадки вчитель вивішує на дошці портрет героя казки.)

-Я буду зачитувати характеристику героїв з казки  , а ви скажете ,хто це на вашу думку .

- Улеслива , хитра , підступна ./ Лисичка /

- Боязкий , слабкий , несміливий ./ Зайчик /

- Веселий , хвалькуватий , неслухняний ,довірливий ./Колобок /

- Хижий , жадібний , злий ./Вовк /

- Сильний , незграбний , вайлуватий ./ Ведмідь /

Слайд № 11

2.Робота над кросвордом (групова) .

- Завершуючи нашу екскурсію , ми перевіримо , як ви запам’ятали зміст казочки . Для цього об’єднаємось у групи . Кожна група повинна розгадати кросворд .

Кросворд

  1. Де баба назбирала борошна ?
  2. На що стрибнув Колобок з вікна ?
  3.  Хто третім зустрів Колобка ?
  4. З чого Колобок спечений ?
  5. Хто обдурив Колобка ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    -А тепер давайте перевіримо , як ви розгадали кросворди .( Група дітей ,яка справилась із завданням першою , читає відповіді – решта перевіряють) .

VІ . Підсумок уроку .

-Вам сподобалось у театрі?

-Чи хотіли б ви стати акторами ?

-А зараз настав час повертатися ,отож виходимо з театру .

Слайд № 12 .

Давайте з вами згадаємо наш урок і закінчимо речення .

  • На уроці мені сподобалось …
  • Мені б хотілося …
  • Казка вчить нас …

        Картинки по запросу колобок рисунок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                   - 2017 -

 

 

doc
Додано
10 квітня 2019
Переглядів
733
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку