Урок "Слідство ведуть детективи із 2 - Б"

Про матеріал
Урок узагальнення і систематизації знань з теми « Іменник ». Повторити і поглибити знання учнів про слова, які є назвами предметів; удосконалювати вміння ставити питання до слів, доповнювати речення; продовжити роботу над культурою оформлення письмових робіт; вдосконалювати та збагачувати усне і писемне зв’язне мовлення, словниковий запас учнів, мислення, кмітливість, творчу уяву, розвивати пізнавальну активність учнів, дослідницький інтерес, розширювати світогляд та соціальний розвиток дітей; виховувати бажання колективно працювати над різними завданнями, бути активними учасниками уроку.
Перегляд файлу

Українська мова

2 клас

Тема. Слідство ведуть детективи із 2 – Б.

( Урок узагальнення і систематизації знань з теми « Іменник » ).

Мета. Повторити і поглибити знання учнів про слова, які є назвами предметів; удосконалювати вміння ставити питання до слів, доповнювати речення; продовжити роботу над культурою оформлення письмових робіт; вдосконалювати та збагачувати усне і писемне зв’язне мовлення, словниковий запас учнів, мислення, кмітливість, творчу уяву, розвивати пізнавальну активність учнів, дослідницький інтерес, розширювати світогляд та соціальний розвиток дітей; виховувати бажання колективно працювати над різними завданнями, бути активними учасниками уроку.

Обладнання: презентація до уроку, предметні малюнки, цеглинки Lego.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації набутих знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Привітання.

Ми веселі і старанні,

Ґав не ловим на читанні.

Вмієм вправно рахувати.

Любимо книжки читати.

Сварки, бійки - не про нас.

Ми - найкращий другий клас!

2. Психологічний настрій.

Як живеш?

Ось так!

Як ідеш?

Ось так!

Як біжиш?

Ось так!

Як танцюєш?

Ось так!

Як даєш?

Ось так!

Як береш?

Ось так!

Як ти спиш?

Ось так!

Як сидиш?

Ось так!

3. Мотивація навчальної діяльності.

- Діти, сьогодні я хочу поділитися з вами своєю таємницею. Чи знаєте ви, що ваша вчителька вміє чаклувати? Тільки чаклую я не за допомогою чудодійного зілля чи чарівної палички, чаклую я своїм словом, рідною мовою і маю величезне бажання і вас того навчити. Хотіли би стати справжніми чарівниками – мовознавцями? Тоді своїм чарівним словом я перетворюю вас сьогодні із звичайних учнів на справжніх детективів!

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

  1. Слайд 1.

- Прочитайте тему нашого уроку (« Слідство ведуть детективи із 2 – Б »).

- А хто ж такі детективи? Давайте розбиратися.

- Кому можуть належати ці речі? ( Робота зі слайдом 1 презентації.) Так, Шерлоку Холмсу!

- А хто він такий? Що ви про нього знаєте?

- Тож вирушаймо до Лондона! Мерщій, бо спізнимося на літак! « Побігли » наші оченята! ( Розминка для очей.)

- Увага! Увага! Наш літак здійснив посадку в аеропорту Лондона. Ласкаво просимо на батьківщину Шерлока Холмса!

( Звучить музика - рингтон із к/ф « Пригоди Шерлока Холмса ».)

2. Слайд 2.

Словникова робота: пояснення значення слова « детектив ».

-Отже, детектив – це той, що викриває таємниці. А розкриття будь – якої таємниці розпочинається із встановлення особи того, хто скоїв певну пригоду. Отже, давайте і ми встановимо особу нашого бешкетника.

ІІІ. Актуалізація навчальних знань і вмінь учнів. Робота над темою уроку.

1.Слайд 3.

Гра « Дешифрувальник » ( За кодом відгадати зашифроване слово.)

- Отже, сьогодні ми розкриємо всі таємниці іменника, з якими ознайомилися на попередніх уроках.

2. Слайд 4.

1) Каліграфічна хвилинка.

- Слідство триває. Ми встановили особу бешкетника. Тепер добре вивчимо його ім’я. ( Прописати велику і маленьку літери І і, з’єднання Ім, ен, ник, слова іменник, ім’я. Спочатку «пишемо» в повітрі і на спинках сусіда попереду.)

Словничок: пояснення значення слова «голомозий» ( велика буква І забудькувата, загубила свого капелюшка, тому завжди ходить голомоза, на відміну від своєї молодшої сестрички ). Слово бере свій початок з часів козацтва, коли було прийнято голити голови.

- Від якого слова утворилося слово іменник?  Чому виникла потреба у створенні іменників?

- Скільки букв і звуків в слові ім’я?

- Поясніть вживання апострофа.

2) Розподіл іменників за питаннями «хто?», «що?».

- Наступний етап слідства – огляд місця пригоди.

( На слайді презентації з’являються малюнки предметів.)

- Що називає іменник?

- На які питання відповідає?

- Огляньте місце пригоди і розподіліть іменники за питаннями хто?, що?.

- Оберіть колір цеглинки Lego, який вам найбільше подобається. Хто обрав теплі кольори, записує назви істот, а хто холодні – назви неістот.

( Перевірка виконання завдання. Добір синонімів до слів кепка (капелюх, шапка, бриль), кіт (кошеня, кицька), собака (цуценя, щеня, пес). Пояснення значення слова лупа, демонстрація предмета.)

3. Робота в групах. Добір іменників.

Клас поділений на 5 груп ( рядів ). Представник кожної групи дістає із «чарівної» торбинки по одній цеглинці Lego. Завдання розподілено за кольорами.

-Слідство триває. Наступний етап – опитування свідків. Кожен учень у групі має «опитати» по три свідки: записати по три іменники до обраних груп предметів.

Червоний – професії.

Оранжевий – звірі.

Синій – птахи.

Зелений – дерева.

Жовтий – явища природи.

( Перевірка. З’ясувати, які групи предметів відповідають на питання хто?, а які на питання що?)

4. Хвилинка відпочинку. Руханка «Вверх - вниз».

- Справжні детективи теж потребують відпочинку. Але навіть відпочиваючи, вони помічають найменші дрібниці. Будьте готові після руханки відповісти на деякі питання.

- Які фрукти були у відео? Які тваринки? Скільки дівчаток?

5.Змінювання іменників за числами.

На дошці прикріплені предметні малюнки ( 5 – 6 штук ) з назвами предметів в однині і множині. Потрібно розподілити картку – малюнок у відповідну колонку ( однина чи множина ) і утворити відповідно іншу форму. Серед слів є таке, що вживається лише у множині ( ворота ). Дібрати ще слова, які вживаються лише у множині ( штани, джинси, ножиці, двері, сани тощо ).

- Ми майже схопили нашого бешкетника – іменника, але він виявився дуже спритним, бо може швидко розмножуватися. Тут він був один, а раптом стало два. Пригадайте, якщо іменник називає один предмет, то це … (однина), а якщо два і більше, то … (множина).

- Молодці, і з цим завданням успішно впорались!

6. Правопис власних назв.

Слайд 5 ( Дослідження «Яку букву писати?»)

- Ми підійшли до наступного етапу нашого слідства – дослідженню отриманих фактів. Прочитайте текст ( на слайді ), оберіть потрібну літеру і поясніть свій вибір.

Текст на слайді: (М,м)аксимко та його вірний (П,п)ес (Р,р)екс – справжні детективи. (Д,д)рузі мешкають у (М,м)істі (Х,х)аркові. (Т,т)ам є пам’ятник (Ш,ш)ерлоку (Х,х)олмсу. (Х,х)лопчик мріє відвідати (Л,л)ондон.

- Які іменники ми пишемо з великої букви?

Записати два речення ( за вибором ). Пальчикова гімнастика.

7.Узагальнення матеріалу.

Слайди 6 – 15. ( Робота з цеглинками Lego.)

-А зараз – найвідповідальніший етап нашого розслідування. Який же детектив без погоні? Ми вже все знаємо про нашого головного героя – іменника. Вирушаємо на його затримання! Відповідаємо швидко, не втрачаємо жодної миті! ( На слайдах з’являються завдання, діти піднімають відповідну цеглинку Lego з відповіддю.)

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.

- Молодці! З усіма завданнями успішно впорались, таємниці іменника розкрили. Що вас найбільше зацікавило на уроці? Які завдання викликали труднощі? Що здивувало?

- Час повертатися додому. Для цього доберіть іменники до слова «урок».

( Гра «Асоціації»: Урок – це … ( праця, навчання, знання, радість, творчість, успіх, натхнення, інформація тощо).)

- Сам Шерлок Холмс задоволений вашою роботою. Він надіслав вам подяку.

Слайд 16.

Текст на слайді: Подяка учням 2 – Б класу школи №3 міста Чернігова за вдале розкриття таємниць Іменника. Ви – справжні детективи! Так тримати! Шерлок Холмс

( Звучить музика із к/ф « Пригоди Шерлока Холмса » )

- Дякую за увагу!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 березня 2021
Переглядів
444
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку