Тема: «Слова – назви ознак предметів».
Мета: формувати поняття про слова, які називають ознаки предметів, вміння ставити запитання до означених слів в однині і множині (без вживання термінів), вчити розпізнавати предмети за їх ознаками; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати старанність, уважність.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: мультимедійна презентація, ПК, інтерактивна дошка.
Хід уроку
Вже пролунав шкільний дзвінок.
Покликав всіх він на урок.
Все. Вже час.
Роботу починає клас.
• Вправа «Очікування».
ll. Актуалізація опорних знань.
Робота зі слайдом: Слайд 2
Наша матінка завія
Нас із сита всюди сіє.
А як сонце припече –
Ми струмочком потечемо.
Робота зі слайдом: Слайди 3 – 4
Зошит свій ви відкривайте,
Та під нахилом кладіть.
Сядьте рівно, не зігніться.
За роботу враз візьміться.
Робота зі слайдом: Слайд 5
- Вона принесла вам план уроку. (натиснути)
- Від хвилини каліграфії (натискати по черзі), яка вже пройшла, сніговою стежиною ми дійдемо до палацу «Частини мови», де нас чекає чарівник, через місток потрапимо до Комп’ютерного містечка, попрацюємо з підручником, через сквер Творчості дістанемося двору Розваг.
Метод «Кубування»
Завітав сьогодні в клас
На урок знов до нас
Кубик, діти, не простий
Кубик, діти, чарівний.
Він доріжку прокладає
Знання наші перевіряє.
- Увага! Аналізуємо завдання «Чарівного кубика».
- Той, хто отримує кубик, читає наступне за порядком завдання на стороні куба, відповідає і передає кубик іншому учневі. Якщо відповідь не знаєте, передаєте іншому.
Завдання:
питання що? ставлять…
- Молодці діти, ви чудово впорались з цим завданням.
lll. Мотивація навчальної діяльності.
Робота зі слайдом: Слайд 7
- Привіт, друзі! Я – чарівник – художник. Хочете зі мною потоваришувати й довідатися, як мене звуть? Тоді виконайте мої завдання, і я відкрию вам свої таємниці і своє ім’я.
Робота зі слайдом: Слайд 8
- Відгадайте загадки чарівника. (натиснути)
lV. Повідомлення теми і мети уроку.
Робота зі слайдом: Слайд 9
- Отже, на сьогоднішньому уроці ми почнемо вивчати слова, що відповідають на питання який? яка? яке? які?.
V. Сприймання й усвідомлення нових знань.
1. Аналіз мовного матеріалу.
Робота зі слайдом: Слайд 10
- Що означають слова, які вставили в текст загадок? (Це прикмети предмета, за якими його можна впізнати.)
Робота зі слайдом: Слайд 11
Ознака – це (натиснути після відповіді) характерна риса, прикмета, за якою можна визначити що – небудь, відрізнити предмет від інших.
Робота зі слайдом: Слайд 12
Робота зі слайдом: Слайд 13
4. Заучування правила.
Робота зі слайдом: Слайд 12
- Прочитайте слова, які відповідають на запитання яка?
- Прочитайте слова, які відповідають на запитання який?
- Прочитайте слова, які відповідають на запитання яке?
- Прочитайте слова, які відповідають на запитання які?
- Що називають ці слова?
- Якщо ми говоримо про ознаки одного предмета, то ставимо які запитання? (Який?, ...)
- Якщо ми говоримо про ознаки багатьох предметів, то ставимо які запитання?(Які?)
Робота зі слайдом: Слайд 13
Vl. Осмислення нових знань.
1 . Дидактична гра «Відгадай, хто я?».
Робота зі слайдом: Слайд 14
- Чарівник нам каже, якщо точно описати предмет за допомогою ознак, то його можна впізнати навіть тоді, коли ми його не бачимо. Давайте пограємо у гру «Відгадай, хто я?».
Руда, хитра, хвостата – це … (лисиця - натиснути)
Вухатий, боязкий – це … (заєць - натиснути)
Мала, спритна, руда – це … (білочка - натиснути)
Робота зі слайдом: Слайди 15-16
Настала зима. Настала чарівна зима.
Випав сніг. Випав пухнастий сніг.
Vll. Підсумок уроку.
Робота зі слайдом: Слайд 17.
- Ознаки за чим називають ці слова?
- Чи потрібно вживати ці слова у мовленні?
- Чому?
- Ось і наша Сніжинка. (натиснути)
VIII. Рефлексія.
- Яку користь приніс вам сьогоднішній урок?
- Чарівник хоче подарувати вам за хорошу роботу чарівні різнокольорові зірочки. А ще він хоче, щоб цими зірочками ви відмітили свою роботу. Отже, зараз ви вкажете зірочкою на ту сходинку, на якій стоїте після сьогоднішнього уроку. Піднімаємо зірочку того кольору, якого кольору сходинка, яку обираєте.
3. Мені все зрозуміло.
2. Треба попрацювати більше вдома.
1. Не зрозумів теми уроку.
- Я можу тільки сказати, що діти 2 - Б класу - молодці. А чи дійсно обрали ту сходинку, перевіримо на наступному уроці.