Урок "Слова-назви ознак предметів (прикметники). Навчаюсь визначати слова-назви ознак предметів."

Про матеріал
Познайомити із словами-назвами ознак предметів (прикметниками), на які питання відповідають; вчити розрізняти їх серед інших слів мови; добирати ознаки до предметів, розкрити роль слів-назв ознак предметів у нашій мові; збагачувати словниковий запас; розвивати мовленнєву компетентність, вміння працювати в групі; вміння самим здобувати знання через спостереження, дослідження; виховувати любов до тварин, бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема: Слова-назви ознак предметів (прикметники). Навчаюсь визначати слова-назви ознак предметів.

Мета: Познайомити із словами-назвами ознак предметів (прикметниками), на які питання відповідають; вчити розрізняти їх серед інших слів мови; добирати ознаки до предметів, розкрити роль слів-назв ознак предметів у нашій мові; збагачувати словниковий запас; розвивати мовленнєву компетентність, вміння працювати в групі; вміння самим здобувати знання через спостереження, дослідження; виховувати любов до тварин, бережливе ставлення до природи.

Обладнання: підручник, проектор, аудіозапис, картинки тварин (лисиця, ведмідь, їжак, слон, жирафа, крокодил, папуга, вовк, білка, заєць), малюнки тварин, дві склянки з водою-солодкою, кислою), банан, яблуко.

I. Організація класу

 1) Що ви очікуєте від уроку?    

II. Каліграфічна хвилинка

зо оп па рк  ­  зоопарк

  –Хто був у зоопарку?  Яке найближче місто до Херсона, де є зоопарк? (Миколаїв) Як напишемо це слово?  Чому? 

III. Актуалізація і підготовка до вивчення нової теми

  • Я теж була у зоопарку у Миколаєві ,  бачила різних тварин.  деякі мені сподобались найбільше.  Хочете дізнатись які?  Спробуйте упізнати тварину лише за її описом.  Слухайте уважно.
  1.  Словникова робота

 –Кошлатий,  клишоногий,  вайлуватий …( ведмідь)

 –Величезний,  товстоногий,  довгоносий …  лон)

 –Спритний,  круглий,  колючий ...  жак)

 –Висока,  плямиста, довгошия … ирафа)

Ми створили власний зоопарк. Нагадайте, яка тема місяця? («Територія») Зоопарк_ це теж територія, на якій живуть тварини.

–Яка тема дня? («Які тварини мешкають у нашій державі»)

–Хто з цих тварин мешкає в Україні? ( ведмідь, їжак)

–Де мешкають слон і жирафа? (Африка, Індія)

      2) Звуко-буквений аналіз слова

В якому слові букв більше ніж звуків? (ведмідь)

–В якому слові звуків більше ніж букв? (їжак)

  Впевнемося в цьому, виконаємо звуко-буквений аналіз. (Діти цеглинками показують відповідні звуки: червона –голосний, синя–твердий приголосний, зелена–м’який приголосний)

 Я згадала, що мені ще сподобалась одна тваринка. Я попрошу, щоб хтось із вас описав її, а інші відгадають. Які слова допомогли вам упізнати лисичку?

 IV. Повідомлення теми уроку

 Сьогодні на уроці ми почнемо вивчати, досліджувати слова-назви ознак предметів, на які питання вони відповідають. Будемо вчитися розрізняти їх серед інших слів мови. (на флепчарт прикріплюю слова- назви ознак предметів)

V. Робота по темі уроку

Як же називаються такі слова назви-ознак предметів? Де ми шукаємо інформацію?  Розгорніть підручник на с.70  і як справжні пошуковці знайдіть відповідь на це питання (прикметник) 

Поміркуйте, від якого слова походить слово “прикметники”,  синонім до слова “ознака”.

Фізхвилинка

 Встаньте діти з очима.  Встаньте з сірими очима.  Встаньте із зеленими очима.  Чому тепер не всі встали? (Назвали ознак очей за кольором)

Роль прикметників.

 До зоопарку приходив фотограф, він сфотографував деяких тварин, але з фото щось трапилось і ось що вийшло. Що не так? (колір тварин)

 –Запишемо правильно ознаки цих тварин.(Запис на дошці)  Отже, прикметник називає ознаку предмета за кольором (на флепчарт «за кольором»)

 –Прийшов час погодувати тварин. 

 –Хто бажає довідатись чим будемо годувати? (Із заплющеними очима учень визначає форму банана, яблука) Отже, прикметник називає ознаку предмета за формою (на флепчарт – «за формою»)

–Тварини хочуть пити. Влаштуємо свято і дамо незвичайну воду.  Хто бажає  дізнатися яку?( учень п’є воду із склянки з солодкою водою, із кислою водою)  Отже, прикметник називає ознаку предмета за  смаком (на флепчарт- «за смаком»)

  Згадайте, що до слів іменників ми ставили питання: хто? що? Як ви гадаєте, чи можемо ми ставити питання до прикметників ознак предметів?(Так)

 Звернемось до опису тварин:

 ведмідь -  клишоногий,  кошлатий…  яке питання поставимо? (Який)

 жирафа -  довгошия, плямиста,  довгонога …  яке питання ставимо? (Яка?)

 лисиця,  хутро у неї -  руде…  яке питання? (Яке?)

 Діти, ці тварини свійські чи  дикі? (Які?) (Формуємо лепбук, прикріплюю кишені з питаннями прикметників)

 Отже, що ми знаємо про слова-назви ознак предметів? (Звернемось до флепчарту,  складемо правило. Звернемося до підручника на с. 70 і впевнемося у цьому.) Хто спробує розказати правило?

Фізхвилинка

Діти, коли ви були у зоопарку з вами нічого не траплялось?  А ось з одним хлопчиком з нашого класу трапилась неприємна історія.  Він загубився і його розшукували батьки.  Уважно  послухайте опис цього хлопчика і спробуйте відгадати. (Прослуховування аудіозапису)

 Які слова допомогли впізнати  хлопчика? (прикметники)

 волосся -  світле,  коротке,  пряме; зріст -  високий, очі - добрі, сіро-карі;

 погляд – уважний; колір шкіри - світлий.

Отже, за допомогою слів-ознак ми можемо порівняти предмети: чим схожі, чим відрізняються.

VI. Закріплення

Групова робота

Прикметники допомагають складати і відгадувати загадки.  Пропоную попрацювати в групі, скласти загадку доповнюючи її словами - ознаками предметів і поповнимо наш зоопарк. Зверніть увагу, що серед потрібних прикметників є зайві.

«Він зелений і жахливий, зубастий і небезпечний, швидко плаває і пірнає, страх усюди наганя». (Крокодил) 

 «Він сірий, хижий, лісовий, для звірів і людей страшний, живе у глибокій норі, полює і виє вночі.»( Вовк)

«…Довговухий куцохвостий, полохливий несміливий, на городі побував, всю капусту попсував». ( Заєць)

«…Руде хутро, пишний хвіст, їй дарунки дає ліс, і дбайлива, і швидка у  дупло несе грибка». ( Білка)

«Кольоровий наче пава, птах веселий і яскравий, і червоний і зелений, птах говорить цей до мене». (Папуга)

 Які слова допомогли відгадати тварин?(слова –ознаки тварин)

VIІ. Рефлексія

Чи справдились ваші очікування? Чи сподобався урок? Що найбільше сподобалось? Запам’яталось?

C:\Users\Света\Desktop\IMG-1b62a66a0ccb69fc84bbdfd3b4ac7c58-V.jpgC:\Users\Света\Desktop\IMG-38e9aa0be2a6415fee7c4e48550e5c15-V.jpgC:\Users\Света\Desktop\IMG-bd0155b956e0ede922d1d0c8ada5dddb-V.jpg

 

 

 

 

 

C:\Users\Света\Desktop\IMG-ac5e2fdd570e2e77b30d11cc5ec42cae-V.jpgC:\Users\Света\Desktop\IMG-69ddd3ffd62f770ea3a5036a4aa3e4c9-V.jpg

 

 

 

docx
Додано
9 лютого 2020
Переглядів
32119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку