Урок "Слова ввічливості і доброти"

Про матеріал
Розвиток зв’язного мовлення – провідний принцип навчання рідної мови в початкових класах. Він охоплює всі сторони мовленнєвої діяльності учнів. Одним із таких уроків є урок розвитку зв’язного мовлення в 2 класі, де діти поповнюють знання про культуру спілкування, знайомляться із словами ввічливості та доброти.
Перегляд файлу

                                              Розвиток  зв’язного  мовлення – провідний принцип навчання рідної мови в початкових класах.  Він охоплює всі сторони мовленнєвої діяльності  учнів.  Одним із таких уроків є урок розвитку зв’язного  мовлення  в 2 класі,  де діти поповнюють знання про культуру спілкування, знайомляться із словами ввічливості та доброти.                 

ТЕМА УРОКУ.     Слова ввічливості і доброти.

МЕТА УРОКУ:  Вчити дітей використовувати слова ввічливості, вводити їх                               у  речення. Поповнювати знання учнів про культуру спілкування, ознайомити з її основними правилами.                                                            Розвивати зв’язне мовлення школярів, закріпити навички звертання до людей.  Виховувати чемність, культуру спілкування, бажання піклуватися про молодших та шанобливо ставитися до старших.

ОБЛАДНАННЯ: Таблиці «чарівних слів», сюжетні картинки, прислів’я та приказки про ввічливість, заготовка «Абетка ввічливості».

НАОЧНІСТЬ: Презентація: «Мандрівка у країну Доброти та Ввічливості».

ХІД УРОКУ.

1. Організаційний  момент.

-Діти, встали всі дружненько!                                                                          Посміхнулись веселенько!                                                                                         До гостей всі привітались,                                                                                             Й за роботу дружно взялись!

2. Мотивація  навчальної  діяльності.

Слово вчителя:                                                                                                                  - Діти, сьогодні на вас чекає подорож до однієї дуже цікавої країни.              ( на дошці з’являється назва)                                                                                       «Країна ввічливості і доброти «                                                                                    ( учні читають разом )                                                                                                     - А як ви думаєте, це хороша країна чи ні                                                                  - Чому

3. Робота  з мовним  матеріалом.

* А щоб дізнатися,  які жителі населяють цю країну, ми послухаємо учнів,   які підготували нам вірші-загадки.

4. Робота  з мовним  матеріалом.

                                         1) Виступи  учнів.

Є слова, що білі-білі,                                                                                                    Як конвалії квітки,                                                                                                      Лагідні, як успіх ранку                                                                                             Ніжно сяйні, як зірки.                                                                                                              

Скажеш слово це, й радіє                                                                                                                           У людини вже душа                                                                                                   Хоч вона і не знайома.                                                                                                 Хоч вона тобі чужа.

Хочуть всі завжди їх чути                                                                                         Раді всі їм, як весні                                                                                                          І недаром – у народі                                                                                          Звуться вони – чарівні.                                                                                                     (на дошці)

          -Сьогодні  ми багато будемо говорити про ці слова.                                        -        -Можливо, хто хоче назвати кілька таких слів?                                                    

                                             ( учні  називають)

  • Але скажіть, чи лише існують теплі та ніжні слова? (ні)                            Є й нехороші слова, які не радують ні серце, ні душу.

Деякі  дітки підготували вірші й про ці нехороші слова.

Є слова, як жар, пекучі                                                                                                   І отруйні, наче чад…                                                                                                      Не цвітуть вони, як квіти                                                                                                І не пахнуть наче сад.

Травлять людям вони                                                                                               Тому їх забути мушу!                                                                                                       І ніколи не вживають,                                                                                              Щоб людей не ображать!

2)Бесіда  після прослуховування учнів.

-То як називають ці слова?

-Що вони роблять?

3) Робота над віршем «Жахливі слова».

Перед кожним на парті вірш.

а) Зразкове читання вчителем.

б) Самостійне читання учнями.

в) Аналіз прочитаного

            - Що трапилося між дітьми ?

            - Що злякалось ?   ( сонечка, трава)

            - Чому ?  ( бо отруєні слова)

                                       Є слова жахливі

                                       Є слова лайливі

                                       Не повинні діти                  ( на дошці )

                                       Слів цих говорити.             ( хором )

-Діти, а чи потрібні нам ці слова в нашій чарівній країні  « Ввічливості і доброти»?  ( ні !)

-Отже, ми про них забуваємо й вирушаємо далі в подорож.

               4) Презентація  учнями міст Чарівної країни.

Місто  «Вітання»        Доброго ранку!    Доброго дня!  Доброго вечора!

                                       Здрастуйте!  Здоровенькі були!  Вітаю!  Привіт!

Всі ці слова жителі цього міста.                                                                                   А до кого ми говоримо  Доброго ранку,  Доброго дня,  Доброго вечора,  Здрастуйте ?  ( до дорослих )                                                                                       А Привіт ?  ( до друзів )

Місто «Прохання»          Будь ласка !    Дуже прошу !  Будьте ласкаві !

Коли використовуємо ці слова ?

Місто «Прощання»         До побачення !   Бувайте здорові!  Пока !

                                             До зустрічі !  На все добре !  Щасливої дороги !

Місто «Подяки»               Спасибі !    Велике спасибі !

                                             Дякую !  Щиро дякую !

Місто «Вибачення»        Вибачте,  будь ласка !   Пробачте !   Перепрошую !

                      5) Відгадування  загадок.

А зараз перевіримо,  як ви все це зрозуміли і запам’ятали ?

а) Кожен знає це слово, відоме й просте

    Але всі розуміють, воно золоте !

   Наче сонце осяє і туга мине,

   Коли хто привітає тебе і мене.

б) Зазеленіє навіть пень

    Коли почує ___________________  ( Добрий день ! )

в) Не бачив друга 300 літ

    Скоріш кажи йому _________________ ( привіт )

г) Кожне слово для людей

   Має значення,

   На прощання говори ________________ ( До побачення )

                       6)Складання речень.

( учні отримують картинки сюжетні, і повинні скласти речення , використовуючи слова ввічливості )

                         Фізкультхвилинка.( цеглинки  лего )

                       7) Робота з прислів’ями ( в парах ).

( з’єднати стрілкою початок прислів’я і закінчення )                                         Діти пояснюють їх значення.

                       8) Групова робота.

( складають  розповідь,  але перед тим встановлюють порядок картинок )  Які слова повинен був сказати ведмідь ?

Робота над текстом В.Сухомлинського  «Скажіть людині  « Доброго дня».

1.Зразкове  читання вчителем.

2.Самостійне читання учнями.

3.Аналіз  змісту тексту.

-  Куди йшли батько з сином ?

-  По чому видно, що там нікого не було ?

-  Кого вони зустріли ?

-  Що порадив батько синові ?

-  Чи виконав син цю пораду ?

-  Що змінилося після того, як хлопчик привітався з бабусею ?

4.Вибіркове  читання.

5.Читання в особах.

-  Які особи зустрічаються в тексті ?

-  То яка головна думка твору ?

-  Чому хотів нас навчити автор ?

                                       Гра  « Чарівний  світлофор «.

Вчитель зачитує різні моральні ситуації, а учні визначають чи ввічливо вчинили герої.  Свої відповіді сигналізують червоними і зеленими цеглинками  лего.

                            

                           Виготовлення  « Абетки ввічливості «.

1.Завжди  вітайся.

2.Якщо провинився – попроси  пробачення !

3.Хочеш попросити – говори  « будь ласка !«.

5. Заключна частина. Рефлексія.

        Вправа  « Обмін  думками «

 То яку людину можна назвати ввічливою ?                                                                  Як слід звертатися з проханням ?                                                                               Як просити вибачення ?                                                                                               Що ви найголовніше повинні запам’ятати ?

    А завершити урок я хотіла б віршем, який так і називається « Чарівні слова « 

До всіх сердець, як до дверей,                                                                                   Є  ключики малі.                                                                                                               Їх кожен легко підбере,                                                                                         Якщо йому не лінь.                                                                                                        Ти мусиш друже, знати їх,                                                                                  Запам’ятать  не важко:                                                                                                Маленькі ключики твої -                                                                                                   «Я дякую «    й  « Будь ласка !»

-Метод  « Рюкзак».

Учні дають відповіді на запитання : « Які з тих знань, здобутих на уроці, ви візьмете із собою для використання ?»

   

   

 

 

 

                                                                           

                  

 

                                                                

                    

docx
Додано
14 лютого 2021
Переглядів
1717
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку