Урок. " Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення. Однорідні члени речення."

Про матеріал
Повторити найважливіші відомості про будову словосполучення та речення; формувати вміння визначати головне й залежне слово у словосполученні, головні члени речення, розпізнавати однорідні члени, будувати з ними речення; удосконалювати пунктуаційні вміння та навички; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

6 клас. Українська мова.

Тема: Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення. Однорідні члени речення.

Мета: повторити найважливіші відомості про  будову словосполучення та речення; формувати вміння визначати головне й залежне слово у словосполученні, головні члени речення, розпізнавати однорідні члени, будувати з ними речення; удосконалювати пунктуаційні вміння та навички; виховувати любов до природи.

Хід уроку

 

І. Актуалізація опорних знань учнів.

Перевірка домашнього завдання.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Колективна робота.

- розгадування ребусів запропонованих учителем.  ( слова, словосполучення, речення).

ІІІ. Формулювання теми та мети уроку.

ІV. Закріплення знань, умінь та навичок.

  1. Виконання завдань і вправ на повторення.

 

Завдання І: прочитати текст. Визначити тему й основну думку. Дібрати заголовок у формі  словосполучення, а потім у формі речення.

 

З кінця серпня в повітрі починає холоднішати.Холод помічається особливо вранці, а у вересні з’являються іноді й легкі морози. Прокидаючись вранці, ви бачите, як побіліла трава або дах сусіднього будинку. Ще трохи – і  калюжі, яких восени завжди багато, починають вночі замерзати.

Дрібні осінні дощі зовсім не схожі на літні грозові. Вони йдуть невпинно, і земля вже не просихає швидко, як бувало влітку. Вітер дме безперестанку, далеко розносячи дозріле насіння дерев і трав.

Листя на деревах починає де-не-де жовтіти ще в кінці серпня; у вересні ви помічаєте,  як на березі, все ще зеленій, зявляються подекуди зовсім жовті, золотисті гілки. З кожним днем все більше і більше  стає жовтого листя.

Завдання ІІ: виписати по 2-3 словосполучення, що відповідають таким моделям.

  1. Дієслово – прислівник.
  2. Прикметник – іменник.
  3. Прислівник – дієслово.
  4. Дієслово – прислівник.
  5.  
  1. Бесіда.

  Що ми називаємо словосполученням?

– Які бувають словосполучення за будовою?

– Як пов’язуються слова у словосполучення?

  Як визначити головне й залежне слово у словосполученні?

– Які сполучення слів не є словосполученнями?

 

  1. Робота за підручником.

А) виконання вправи 18.

Б) опрацювання теоретичного матеріалу ст. 14-16.

В) виконання вправ 20-22.

 

  1. Тренувальне завдання

Прочитайте текст, знайдіть граматичні основи речень. Вкажіть прості та складні речення. Виконайте синтасичний аналіз третього речення. Випишіть однорідні члени речення.

 

Осінь на землю тихенько спускається,

В небі летить, наче птах.

Крилами – хмарами небо вкривається.

Пухом тумани із крил  її падають,

Стеляться в вільних степах.

Літо зелене і радісне згадують.

Стріпує крилами осінь широкими,

Роси спадають у млі,

Ллються крізь неї дощами – потоками.

Літо веселе, співоче минається,

Спокій стає на землі…

Тиха, задумлива осінь спускається…

 

  1.  Творче завдання.

Доберіть епітети до слів: вітер, осінь, дерева, трава, погода, обрій.

Складіть твір-мініатюру « Осінь у рідному краї».

 

V. Підбиття підсумків уроку.

Групова робота.

Завдання: підготувати коротке повідомлення на лінгвістичну тему.

І група – «Словосполучення». «Другорядні члени речення».

ІІ група -  «Речення». « Однорідні члени речення».

ІІІ група – «Головні члени речення».

 

VІ. Домашнє завдання.

             $ 1. Вправа 25-26.

 

 

docx
Додано
19 червня 2020
Переглядів
1639
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку