Урок «Я у світі» 3 клас
Тема. Історичні скарби України
Мета: Формувати уявлення про історичні скарби України, формувати знання про музеї, закріпити знання правил поведінки в музеї;
Формувати вміння встановлювати взаємозв'язки; розвивати пізнавальний інтерес;
Виховувати почуття поваги до надбань українського народу, інтерес до історії, культури рідного краю.
Обладнання: Малюнки із зображенням історичних пам'яток України; схема «Скарби України», роздруковані розбиті слова для роботи в парі, презентація SMART Notebook.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Презентацію завантажую окремо за назвою: Презентація SMART для уроку «Я у світі» 3 клас "Історичні скарби України"
Урок «Я у світі» 3 клас
Тема. Історичні скарби України
Мета: Формувати уявлення про історичні скарби України, формувати знання про музеї, закріпити знання правил поведінки в музеї;
Формувати вміння встановлювати взаємозв’язки; розвивати пізнавальний інтерес;
Виховувати почуття поваги до надбань українського народу, інтерес до історії, культури рідного краю.
Обладнання: Малюнки із зображенням історичних пам’яток України; схема «Скарби України», роздруковані розбиті слова для роботи в парі, презентація SMART Notebook.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Хід уроку
Організація класу до уроку. (слайд 1)
− Діти, подивіться у віконечко – посміхніться сонечку,
Поверніться до наших гостей –
Подаруйте щиру посмішку, привітайтеся
Подивіться одне на одного – бажаю вам здоров’я доброго.
Сідає чарівна половина класу – дівчатка,
А тепер сильна половина класу – хлопчики.
І. Актуалізація опорних знань
Давайте ми пригадаємо що ми вивчали на минулому уроці. А допоможе нам дошка.
ПИТАННЯ
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
− Наші предки залишили нам у спадок багату землю, свою історію, культуру, освіту, звичаї і традиції. А наше завдання - зберегти цей скарб і примножити його. Та перш за все ми повинні добре вивчити й пізнати минуле нашого народу.
У кожного народу
Історія своя.
І треба її знати,
Так розумію я.
Зі мною, мабуть, згодні
Вона, і він, і ти.
Розкажуть про минуле
Нам різні пам'ятки.
Це замки і музеї,
Собори і церкви,
Картинні галереї,
Де вже бували ви.
Ще пам'ятники людям,
Тим, що тоді жили,
Що славили країну
І що взірцем були.
Ми вдячні нашим предкам,
Що пам'ятки нам зберегли,
І треба, щоб потомкам
Ми їх передали.
В Україні є багато всесвітньо відомих архітектурних пам’яток, про які ви також
зможете сьогодні дізнатися, якщо будете уважні та активні.
ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку. (слайд 2 теми уроку)
− Тема нашого уроку «Історичні скарби України».
Цю тему нам допоможе вивчити ось ця розумна сова(слайд 2), вона дуже стара, багато чого в світі бачила та багато знає. Під час уроку ми будемо звертатися до неї з питаннями.
На уроці ви дізнаєтесь про: (слайд 2)
ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
− Ми не можемо почати вивчати тему, поки не знаємо, що таке скарб. Запитаємо у нашої розумниці, можливо вона підкаже? (На слайді 3 відкриваю схованку та виймаю картку з підказкою вибираю учня який прочитає)
Уч 1. Скарб – таємно приховані в землі або заховані іншим способом коштовності, гроші, цінні речі;
Уч 2. Скарб – духовні та культурні цінності, власник яких залишився невідомим і не може бути знайдений.
Робота зі схемою.
Для того щоб краще дізнатися що ж таке скарби України, я пропоную вам побудувати схему, які ж бувають скарби. (слайд 4)
Духовні скарби (музеї, собори, храми, лаври)
Скарби
України Природні скарби (гори, ріки, озера, печери, водоспади)
Золоті скарби (загублене золото: золото Б.Хмельницького та І.Мазепи, скіфське золото, золоті скабри о. Хортиці та ін. )
Ось саме духовні скарби ми розглянемо на більш детально. А духовні скарби це що?...
Музеї
А що ж таке музей давайте звернемося до нашої розумниці сови. (На слайді відкриваю схованку, вибираю учня який прочитає).
Музеї – науково–дослідницькі і науково–освітні заклади, які збирають, вивчають, зберігають і популяризують пам’ятки історії, матеріальної і духовної культури.
Інтерактивна вправа «Мозковий штурм». (Слайд 7 з кульками які лопаються і виходять підказки з картинками музеїв, діти мають можливість попрацювати з дошкою)
В Україні діє понад 380 музеїв. (на слайді прихована цифра)
Давайте спробуємо по картинкам визначити які різновиди музеїв бувають і допоможе нам дошка, по картинкам і моїми поясненнями будемо з’ясовувати той чи інший різновид музею. Поїхали?
Різновиди музеїв:
− картинна галерея
(музей де зберігають і демонструють твори образотворчого мистецтва);
− музей під відкритим небом
(різновид музеїв, де експонати розміщені на відкритому просторі);
− історичний
(музей котрий розкриває історію розвитку певної події, історичного періоду чи видатної особистості);
− краєзнавчий
(музей в якому збирають, зберігають, вивчають про природу, історію і культуру певного краю (області, району, міста, села).
Правила поведінки в музеї.
Для того щоб відправитися на екскурсію в музей, а я знаю що ви бували в музеї з Іриною Андріївною, ми повторимо правила поведінки в музеї. Визначте, що можна робити, переглядаючи експонати в музеї. Що можна робити на вашу думку будемо віддавати сові, а що не можна робити будемо видикати сміття. Згода?
(слайд 8 з виразами визначить можна не можна, учні можуть самостійно спробувати перемістити)
Зараз я пропоную здійснити мандрівку найцікавішими музеями нашої країни.
Першим ми відвідаємо музей в нашому містя. Це краєзнавчий музей, знаходиться він по вулиці Гагаріна, 21. Повідомлення про наш музей підготували мої помічники. Будь ласка до дошки
Розпочинається огляд з експонатів про історію музею, про тих, хто працював на громадських засадах, створюючи заклад. Широка композиційна історія нашого міста від Кирилова до сучасності.
Увагу відвідувачів привертають фотографії видатних людей, які були гостями міста — М.Хрущова, П.Тичини, О.Корнійчука, В. Василевської, Хо Ши Міна та інших.
Ось такий він наш краєзнавчий музей.
Мандруємо далі в м. Львові є Аптека-музей «Під чорним орлом»
Найдавніша з існуючих у Львові аптека-музей заснована 1735 р. фармацевтом Наторпом. В унікальному аптечному комплексі демонструються більше ніж три тисячі рідкісних експонатів, які зібрані науковцями, фармацевтами та колекціонерами. Ми з вами маємо змогу побувати в залах цього дивовижного музею.
(Слайд з відео)
Дуже багате місто на відомі музеї – це місто Київ. Саме тут розташований
науково-природничий музей, він відомий не тільки в Україні а й за її межами. Понад 30 тисяч експонатів, які розповідають про виникнення, будову та еволюцію Землі, її рослинний та тваринний світ, їх минуле та сучасне, про історію племен і народів, що заселяли територію України.
(Слайд з відео)
Наша мандрівка продовжується і ми зупинимося в Житомир.
Є дуже цікавим музей космонавтики імені Сергія Корольова. Тут представлена унікальна колекція космічної техніки, обладнання, спорядження космонавтів, а також документи, фотографії, сувеніри з космічної тематики.
(Слайд 10 з картинкою )
Хто втомився сидіти підніміть руку!
Час настав для відпочинку
Розпочнем фізкультхвилинку!
Фізкультхвилинка (відео слайд 11)
Собори
Крім музеїв до історичної скарбнички України ми відносим собори, а наша мудра сова і тут побувала і залишила нам підказку… Хто допоможе нам її прочитати?
Уч 1. Собор – головний храм у християн, в якому відправляє богослужіння священнослужитель високого сану.
Найбільший пам'ятник слов'янської та світової культури, історії, архітектури та мистецтва – Софійський собор – є одним з головних архітектурних об'єктів Києва. Давайте поглянемо на нього.
(Слайд 13 з відео)
Лавра
Крім соборів серед православних архітектурних пам’яток є Лаври.
− Нам і тут є підказка що ж таке Лавра?
(На слайді відкриваю схованку та виймаю картку з підказкою вибираю учня який прочитає)
Лавра – найбільша чоловіча православна громада, яка володіє певними землями та капіталами.
В Україні є дві найвідоміші Успенська Києво-Печерська лавра (в місті Києві) та Свято-Успенська Почаївська лавра (місто Почаїв, Тернопольської області).
(Слайд 15 з картинкою)
На цьому ми закінчуємо свою подорож скарбницями українької архітектури. Я б дуже хотіла щоб ви, як трішки подорослішаєте обов’язково помандрували Україною і подивитися на всі ці скарби нашої неньки України своїми очима та в живу!
V. Узагальнення та систематизація.
Складання розрізаних назв.
А зараз я хочу перевірити наскільки уважно ви мене слухали і про що які пам’ятки ви зможете розказати дома батькам. Згрупуйтесь будь ласка в групи, на кожну групу я даю конверт в якому є назви історичних скарбів України. Ваше завдання скласти правильно назви.
Які ж ви молодці!
VІІ. Домашнє завдання.
Творче домашнє завдання:
Розпитати у батьків, в яких музеях вони бували, що цікавого запам’ятали...
VI. Підсумки уроку
Технологія «Саморефлексія»
« Я знаю дізнався на уроці…» та перетягуючи смайлик на вільне місце.