12 жовтня о 18:00Вебінар: Медіаграмотність на уроках української мови: фейки, перевірка інформації та створення медіапроєктів

Розробка уроку «Я у світі» у 3 класі за темою «Сім’я. Родовідне дерево».

Про матеріал
Мета уроку: розширити і поглибити поняття про склад сім'ї,її значення для людини; формувати поняття «родина,рідня,рід»; вчити складати родовідне дерево; пробуджувати пізнавальний інтерес до історії свого родоводу; розвивати мислення,мовлення дітей; виховувати любов до членів своєї родини,гордість за свій рід, бажання допомагати батькам. Методи і методичні прийоми: словесні (розповідь, бесіда); наочні (демонстрування фотоілюстрацій); інтерактивні (загадки, мікрофон, асоціативний кущ, робота в парах, гра «Встав словечко»), практичні (складання схеми)
Перегляд файлу

 

Тема уроку: Сім'я . Родовідне дерево. Рід,родина,рідня.

Мета уроку: розширити і поглибити поняття про склад сім'ї,її значення для

                      людини;

                      формувати поняття «родина,рідня,рід»;

                      вчити складати родовідне дерево; 

                      пробуджувати пізнавальний інтерес до історії свого родоводу;   

                      розвивати мислення,мовлення дітей;

                      виховувати любов до членів своєї родини,гордість за свій рід,

                      бажання допомагати батькам.

 Методи і методичні прийоми: словесні (розповідь, бесіда); наочні (демонстрування фотоілюстрацій); інтерактивні (загадки, мікрофон, асоціативний кущ, робота в парах, гра «Встав словечко»), практичні (складання схеми)

               

Хід уроку:

І. Організація класу.

 

- Ось дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож  і ми часу не гаймо,

Урок «Я у світі» починаймо

ІІ. Актуалізація опорних знань

РОДИНАІЯСМБТ-родина,рід,рідня,сім*я,баба,дід,мама,тато,син,доня

ІІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Як багато на світі чудес! Величезні дерева,фантастичні водоспади,кумедні палаци.підземні печери,величні будівлі,храми,які викликають подив у того,кому поталанило їх побачити. Але ні одне із чудес світу не можна порівняти з тим,що завжди поруч з нами. Це диво – ми самі!
  • Перед вами аркуші паперу,на яких намальована буква «Я». Це ти. Напиши під буквою «Я» своє ім’я.
  • Але на Землі ти мешкаєш не один. Ти живеш в оточенні багатьох людей. Згадай тих,хто живе поруч із тобою. Познач кожну букву «Я»,тобто познач,хто це.
  • Розкажи,кого ти намалював.

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • На своїх малюнках ви показали,що вас оточують багато людей. Людина – це частина суспільства. Вона народжується серед людей. Сьогодні ми починаємо працювати над розділом  «Я та інші». А тема,над якою ми будемо працювати сьогодні,ви зрозумієте,розгадавши ребуси.

 

 

Тернінологічна робота.          РОДИНА        СІМЯ               

ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

  1. Розповідь з елементами бесіди про сім’ю,рід.
  •  Так, родина — найдорожче для кожного з нас.

Сподіваюсь, що наша розмова допоможе придивитись уважніше до кожного члена вашої родини, поспостерігати за ним. Це дуже важливо, бо таким чином ви більше дізнаєтеся про вашу схожість, як батьки піклуються про вас; ви помітите, скільки вони працюють для того, щоб всім у родині було добре. Дізнаєтесь більше про своїх бабусь і дідусів, прабабусь і прадідусів, які вони були, що зробили для своєї родини.

Ви зовсім по-іншому подивитесь на свою сім'ю і зрозумієте, як багато залежить від вас, щоб сім'я була щаслива. Але вам доведеться попрацювати, щоб більше дізнатися про найближчих вам людей.

  • З кого складається ваша сім’я?  (Відповіді дітей)

 

  1. Словникова робота.
  • Діти! Давайте з вами розберемося,що ж означають оці слова.

 

Рід – ряд поколінь,що походять від одного предка; усі родичі,рідні;родина,рідня.

Рідня – чиїсь родичі близькі чи далекі.

Родина – група людей,що складається з чоловіка,жінки,дітей та інших близьких родичів, які проживають разом; сім'я.

 

 

  1. Робота з підручником с.40-43

-прочитайте вірш В.Симоменка та розглянте малюнок

-про кого розповідається у вірші

-чи мають рацію хлопчики

-висловте  свою думку про їхні скарги

-назвіть свої обов*язки в сім*ї

 

  1. Я знаю,ви чули деякі прислів’я про сім’ю. Будь ласка,ознайомте нас.

(на дошці потрібно з*єднати)

  • Шануй батька й неньку,

То й буде тобі гладенько.

  • Яке дерево,такі його квіти,

Які батьки,такі й діти.

  • Немає цвіту білішого,як цвіт на калині.

Немає роду ріднішого,як мати дитині.

 

  1. Бесіда про вихованість у сім*ї
  •  Мати і батько, бабуся і дідусь – найрідніші і найближчі кожному з нас люди. Від батьків ми одержуємо життя. Вони вчать нас людських правил, оживляють наш розум, вкладають у наші вуста добрі слова. Так є, так і було в Україні завжди. Слово батьків або старших у родині було законом для молодших. Вони вже з малку мали свої обов’язки, вчилися різної роботи, посильно працювати. Дівчатка переймали науку від матері та бабці – вчилися прясти, вишивати, ткати, розписувати писанки, шити одяг, давати лад у хаті. Хлопчики навчались чоловічого ремесла від батька чи діда. Наприклад, колись було за правило, що дівчинка 7- 10 років могла вже вишити собі сорочку. Дітей брали з собою на сінокіс, на жнива, по гриби, по ягоди, на ярмарок, в гості. Діти у сім’ї завжди були зайняті. Старші бавили менших братиків і сестричок, змалку пасли худобу. Дітей любили, але завжди ставилися до них вимогливо,дозволяли далеко не все, за провини часом карали. Існували певні правила поведінки для дітей. Сьогодні життя інше. Але ніхто не заперечує, що найбільше виховує дитину сім’я.

 

  1. Продовження бесіди.
  • На кого ти схожий? (відповіді дітей)
  • Цю особливість бути схожим на своїх батьків люди помітили ще з давніх часів, так з’явилися і приказки.

 

V. Узагальнення і систематизація знань.

 

Дидактична гра «Ланцюжок ніжних слів».

 

Сім’я (сімейка, сімейний, сімеєчка)

Рід (родина, рідня, родичі, рідний)

Тато (татко, татусь, татунь)

Мама (матуся, матінка, мамуля, мамочка, мати)

Баба (бабуся, бабуля, бабуня, бабусенька)

Дід (дідусь, дідуньо, дідик)

Сестра (сестричка, сестриця, сестронька)

Брат (братик, братичок, братусь)

 

 

1.Складання родового дерева

Наші предки уявляли життя на землі як велетенське Дерево Роду. (Показ дерева.)

       Від кого походить ваш рід?

       Свій маленький листочок на цьому дереві має кожен із вас. Гілки – ваші батьки, їхні сестри і брати. Стовбур – дідусь і бабуся. Коріння – батьки ваших дідусів і бабусь. Люди завжди берегли пам’ять про своїх прадідів. Дехто міг нарахувати сім або більше поколінь свого роду.

 

2, Заповнення свого родовідного дерева.

  • Зараз ми з вами спробуємо написати своє родовідне дерево. Що для цього треба знати?

 

VІ. Підсумок уроку.

 

  1. Інтерактивна гра «Мікрофон»
  • А зараз,заплющіть оченята,на кілька хвилин уявіть себе добрим чарівником. Поміркуйте, що б ви зробили для своєї родини.щоб вона була щаслива?

(міркування дітей)

 

       2.. Робота з карткою. Робота в парах.

  • Підкресліть,будь ласка,що треба робити,щоб у сім'ї були злагода,щастя і радість?

 

Картка.

Допомагати один одному. Дивитися телевізор. Допомагати бабусям та дідусям. Просити купити іграшку. Не прибирати в кімнаті. Поздоровляти зі святом. Разом відпочивати. Розповідати один одному новини. Пізно лягати і пізно прокидатися. Піклуватися про менших братів і сестер.

Прочитайте,що ви підкреслили,а що – ні.

 

  1. Гра «Скажи ніжні слова мамі».

Спочатку давайте з вами розшифруємо слово «МАТУСЯ»

  1. Гра «Продовж речення».

 

Дочка моєї мами – то ….моя сестра.

Найбільше ласкає свою дитину….мама.

Своїх онуків розуму навчає старенький ….дідусь.

Твою матусю донечкою зве твоя …бабуся.

Син мого дідуся - ….мій тато.

Дочка моєї бабусі – моя ….мама.

Тато мого тата- ….дідусь.

Онук чи онучка моєї бабусі - ….це я.

 

 

Домашнє завдання:

С.35-40.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку

з «Я у світі» у 3 класі

Тема: Сім'я . Родовідне дерево. Рід,родина,рідня

Студентки 32 ппр групи

Хоменко Аліни

docx
Додано
19 листопада 2019
Переглядів
367
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку