Тема уроку: Сім'я . Родовідне дерево. Рід,родина,рідня.
Мета уроку: розширити і поглибити поняття про склад сім'ї,її значення для
людини;
формувати поняття «родина,рідня,рід»;
вчити складати родовідне дерево;
пробуджувати пізнавальний інтерес до історії свого родоводу;
розвивати мислення,мовлення дітей;
виховувати любов до членів своєї родини,гордість за свій рід,
бажання допомагати батькам.
Методи і методичні прийоми: словесні (розповідь, бесіда); наочні (демонстрування фотоілюстрацій); інтерактивні (загадки, мікрофон, асоціативний кущ, робота в парах, гра «Встав словечко»), практичні (складання схеми)
Хід уроку:
І. Організація класу.
- Ось дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Урок «Я у світі» починаймо
ІІ. Актуалізація опорних знань
РОДИНАІЯСМБТ-родина,рід,рідня,сім*я,баба,дід,мама,тато,син,доня
ІІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.
.
Тернінологічна робота. РОДИНА СІМ’Я
ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
Сподіваюсь, що наша розмова допоможе придивитись уважніше до кожного члена вашої родини, поспостерігати за ним. Це дуже важливо, бо таким чином ви більше дізнаєтеся про вашу схожість, як батьки піклуються про вас; ви помітите, скільки вони працюють для того, щоб всім у родині було добре. Дізнаєтесь більше про своїх бабусь і дідусів, прабабусь і прадідусів, які вони були, що зробили для своєї родини.
Ви зовсім по-іншому подивитесь на свою сім'ю і зрозумієте, як багато залежить від вас, щоб сім'я була щаслива. Але вам доведеться попрацювати, щоб більше дізнатися про найближчих вам людей.
Рід – ряд поколінь,що походять від одного предка; усі родичі,рідні;родина,рідня.
Рідня – чиїсь родичі близькі чи далекі.
Родина – група людей,що складається з чоловіка,жінки,дітей та інших близьких родичів, які проживають разом; сім'я.
-прочитайте вірш В.Симоменка та розглянте малюнок
-про кого розповідається у вірші
-чи мають рацію хлопчики
-висловте свою думку про їхні скарги
-назвіть свої обов*язки в сім*ї
(на дошці потрібно з*єднати)
То й буде тобі гладенько.
Які батьки,такі й діти.
Немає роду ріднішого,як мати дитині.
V. Узагальнення і систематизація знань.
Дидактична гра «Ланцюжок ніжних слів».
Сім’я (сімейка, сімейний, сімеєчка)
Рід (родина, рідня, родичі, рідний)
Тато (татко, татусь, татунь)
Мама (матуся, матінка, мамуля, мамочка, мати)
Баба (бабуся, бабуля, бабуня, бабусенька)
Дід (дідусь, дідуньо, дідик)
Сестра (сестричка, сестриця, сестронька)
Брат (братик, братичок, братусь)
1.Складання родового дерева
Наші предки уявляли життя на землі як велетенське Дерево Роду. (Показ дерева.)
Від кого походить ваш рід?
Свій маленький листочок на цьому дереві має кожен із вас. Гілки – ваші батьки, їхні сестри і брати. Стовбур – дідусь і бабуся. Коріння – батьки ваших дідусів і бабусь. Люди завжди берегли пам’ять про своїх прадідів. Дехто міг нарахувати сім або більше поколінь свого роду.
2, Заповнення свого родовідного дерева.
VІ. Підсумок уроку.
(міркування дітей)
2.. Робота з карткою. Робота в парах.
Картка.
Допомагати один одному. Дивитися телевізор. Допомагати бабусям та дідусям. Просити купити іграшку. Не прибирати в кімнаті. Поздоровляти зі святом. Разом відпочивати. Розповідати один одному новини. Пізно лягати і пізно прокидатися. Піклуватися про менших братів і сестер.
Прочитайте,що ви підкреслили,а що – ні.
Спочатку давайте з вами розшифруємо слово «МАТУСЯ»
Дочка моєї мами – то ….моя сестра.
Найбільше ласкає свою дитину….мама.
Своїх онуків розуму навчає старенький ….дідусь.
Твою матусю донечкою зве твоя …бабуся.
Син мого дідуся - ….мій тато.
Дочка моєї бабусі – моя ….мама.
Тато мого тата- ….дідусь.
Онук чи онучка моєї бабусі - ….це я.
Домашнє завдання:
С.35-40.
План-конспект уроку
з «Я у світі» у 3 класі
Тема: Сім'я . Родовідне дерево. Рід,родина,рідня
Студентки 32 ппр групи
Хоменко Аліни