Контрольна робота за темою: »Соціально-економічні перетворення в
радянській Україні(1929-1938рр.)», 10 клас
Мета уроку: систематизувати і узагальнити вивчений матеріал; виявити і
оцінити рівень знань учнів; розвивати вміння використовувати
набуті знання; формувати вміння критично опрацьовувати
джерела; виховувати зацікавленість до вивчення історії України.
Тип уроку: урок контролю знань
Обладнання: картки з завданнями, ручки.
Хід уроку
І.Організаційна частина
ІІ.Повідомлення теми та мети уроку
ІІІ.Виконання різнорівневих завдань(за двома варіантами)
1 варіант
Початковий рівень (позначте правильну відповідь)
1.У 1930-32рр. українські селяни:
а)добровільно записувалися у колгоспи
б)вороже ставилися до колективізації, чинили опір
в)байдуже ставилися до колективізації
2.О.Стаханов – це:
а)діяч КП(б)У
б)організатор соціалістичних змагань
в)директор «ДніпроГЕСу»
3.За першим п’ятирічним планом, основний капітал спрямовувався в:
а)металургію, машинобудування
б)сільське господарство
в)легку промисловість
4.Позаекономічний захід підвищення продуктивності праці в СРСР:
а)репресії б)підвищення зарплати в)соцзмагання
5.Політика індустріалізації мала на меті:
а)зрівняти темпи відбудови промисловості і сільського господарства
б)зайняти перше місце у світовому хімічному виробництві
в)перетворити СРСР в індустріальну країну
6.»Трійка» - це:
а)орган позасудового винесення вироків в СРСР
б)троє перших секретарів ЦК КП(б)У
в)тип соціалістичних змагань
Середній рівень
7.Що ви розумієте під поняттям «розкуркулення селян»? Яка була доля розкуркулених селян?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.Встановіть відповідність:
а)українізація 1)примусове об’єднання сільськогосподарських
б)репресії робітників у колгоспах
в)колективізація 2)форма планування радянською владою соціаль-
г)п’ятирічка но-економічного розвитку СРСР
д)сільськогоспо- 3)добровільне об’єднання товаровиробників з ме-
дарська кооперація тою ефективного ведення власного господарства
е)сталінізм 4)надання українцям можливості розвивати свою
культуру, мову
5)каральні заходи, покарання, що використовують
державні органи
Достатній рівень
9.Чому для означення подій в Україні в 1932-33рр. ми використовуємо
терміни «Голодомор», «геноцид»? Відповідь аргументуйте.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Високий рівень
10.Ознайомтеся з текстом джерела і дайте відповіді на запитання.
Із виступу генерального секретаря ЦК КП(б)У С. Косіора
«…Є над нами ЦК ВКП(б) і товариш Сталін, які кожен раз, коли ми заходили не
в ті двері або робили яку-небудь помилку, нас виправляли…»
1)Як узгоджується ця теза із заявами сталінського керівництва про демокра-
тизм радянської влади?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________2.Доведіть, що С.Косіор був провідником політики сталінізму в Україні.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Варіант 2
Початковий рівень (позначте правильну відповідь)
1.Пограбування селян, вилучення у них насильницьким методом коштів,
знищення селянства як класу – це суть політики:
а)українізації б)індустріалізації в)колективізації
2.Перша п’ятирічка у СРСР:
а)1925-30рр. б)1927-32рр. в)1928-33рр.
3.Основний підсумок розвитку промисловості України у перші п’ятирічки:
а)було створено індустріальну базу республіки
б)економіка залишалася аграрною
в)Україна перетворилася на найрозвиненішу країну світу
4.Категорії населення УРСР, що були оголошені «класовими ворогами»
і зазнали масових репресій:
а)робітники, члени КП(б)У, студенти
б)інтелігенція, робітники, колгоспники
в)т.з.»старі спеціалісти», куркулі, священики
5.Більшовикам вдалося реалізувати план колективізації українського села, бо:
а)селяни щиро вірили в ідеали комунізму
б)завдяки насильницьким методам, масовим репресіям та голодомору
в)створені колгоспи довели свою перевагу над індивідуальними господарствами
6.ГУТАБ(ГУЛАГ) – це:
а)підрозділ НКВС, що керував виправно-трудовими колоніями
б)підприємства, що зосереджували сільськогосподарську техніку
в)філія ВКП(б)
Середній рівень
7.Чи можна вважати, що колективізація була за своєю суттю закріпаченням
селян. Свою відповідь обгрунтуйте.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________8.Встановіть відповідність
а)індустріалізація 1)форма оплати праці в колгоспах СРСР
б)командна еко- 2)підприємства, що зосереджували
номіка сільськогосподарську техніку
в)колективізація 3)каральні заходи, покарання, що вико-
г)МТС ристовують державні органи
д)трудодень 4)створення важкої промисловості
е)репресії 5)економічна система, в якій держава
або ради керують економікою
Достатній рівень
9.Які наслідки для суспільства мав Голодомор 1932-33рр. ? Відповідь
аргументуйте.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Високий рівень
10.Ознайомтеся з текстом джерела і дайте відповіді на запитання
М.Хрущов про становище в Україні в момент його вступу на пост
першого секретаря ЦК КП(б)У
«…По Україні наче Мамай пройшов. Не було …ні секретарів обкомів партії
в республіці, ні голів облвиконкомів …Навіть секретаря Київського
міськкому не було…»
1)На кого в своїй діяльності спирався Сталін?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________2)Зробіть висновки про масштаби репресій в Україні, кого вони торкнулися?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ІV.Підведення підсумків уроку