23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок "Правовий статус українських земель у складі Польщі"

Про матеріал
Тема. Правовий статус українських земель у складі Польщі. Національна політика та міжнаціональні відносини. Осадництво. Пацифікація. Андрей Шептицький. Євген Коновалець Мета: розкрити становище та розвиток українських земель у складі Польщі; з’ясувати етапи правлячих кіл Польщі щодо українства; охарактеризувати українські політичні сили та перебіг політичної боротьби; дати оцінку діяльності УОН; розкрити суть ідеології «інтегрального націоналізму»; розвивати увагу, пам'ять, мислення, усне мовлення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичною картою; виховувати повагу до історичного минулого своєї країни. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  характеризувати становище українських земель у складі Другої Речі Посполитої;  визначати політику польських правлячих кіл щодо українства;  розповідати про розвиток національного руху на українських землях у складі Польщі;  показувати на історичній карті західноукраїнські території у складі Другої Речі Посполитої.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з історії України

для 10-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Правовий статус українських земель у складі Польщі. Національна політика та міжнаціональні відносини. Осадництво. Пацифікація. Андрей Шептицький. Євген Коновалець

Мета: розкрити становище та розвиток українських земель у складі Польщі; з’ясувати етапи правлячих кіл Польщі щодо українства; охарактеризувати українські політичні сили та перебіг політичної боротьби; дати оцінку діяльності УОН; розкрити суть ідеології «інтегрального націоналізму»; розвивати увагу, пам'ять, мислення, усне мовлення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичною картою; виховувати повагу до історичного минулого своєї країни.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • характеризувати  становище українських земель у складі Другої Речі Посполитої;
  • визначати політику польських правлячих кіл щодо українства;
  • розповідати про розвиток національного руху на українських землях у складі Польщі;
  • показувати на історичній карті західноукраїнські території у складі Другої Речі Посполитої.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, атлас, роздатковий матеріал, історична карта, ілюстративний ряд.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Розташуйте події у хронологічній послідовності.

4 Ризький договір (1921 р.)

1 Віденський конгрес. (1815 р.)

2 Лінія Керзона. (1919 р.)

3 Варшавський договір. (1920 р.)

  1. Установіть відповідність.
  1. Віденський конгрес
  2. Ризький договір
  3. Лінія Керзона
  4. Варшавський договір

А   відмова УНР від Східної Галичини

Б   утворення Польського королівства

В   відмова УСРР та РСФРР від Східної Галичини

Г   відмова Польського королівства від Східної Галичини

Д    визначено можливий кордон перемир'я у війні між більшовицькою Росією і щойно відновленою Польською республікою

Відповіді: 1Б; 2; 3Д; 4А.

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Пазли».

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Історія України\6. Західноукраїнські землі в міжвоєнний період\1. Українські землі у складі Польщі\638453_2_w_590.jpg   E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Історія України\6. Західноукраїнські землі в міжвоєнний період\1. Українські землі у складі Польщі\Andrzej_Szeptycki_(a).jpg   E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Історія України\6. Західноукраїнські землі в міжвоєнний період\1. Українські землі у складі Польщі\articlefiles_45451_sheptytskyy.jpg

  • Зберіть зображення.
  • Назвіть зображеного історичного діяча.
  • Назвіть кілька подій, які у вас асоціюються з його ім’ям.
  • Висловіть припущення, щодо його участі у подіях 1921 – 1938 рр.
  • Сьогодні ми проаналізуємо становище західноукраїнських земель у складі Другої Речі Посполитої.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з історичною картою (с. 226 підручника).
  • Проаналізуйте карту, встановіть у складі яких держав перебували:

  1. Східна Галичина;
  2. Північна Буковина;
  3. Закарпаття;
  4. Хотинщина;
  5. Західна Волинь;
  6. Південна Бессарабія.

  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте матеріал підручника на с. 227.
  • Позначте на картосхемі території, які перебували у складі Польщі на початку 1920-х років. (Лемківщина, Полісся, Холмщина, Західна Волинь і Підляшшя, Східна Галичина)

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Історія України\6. Західноукраїнські землі в міжвоєнний період\1. Українські землі у складі Польщі\image218.jpg

  • Яку частину населення Львова у 1918 р. становили українці? (27 тис. з 200 тис.)
  • Що допомагало польському уряду підтримувати роз’єднаність між українським населенням? (різна історична доля та віросповідання)
  • Коли Східна Галичина опинилася у складі Польщі? (1923 р.)
  1. Кероване читання.
  • Опрацюйте текст підручника на с. 228 – 229.
  • Випишіть короткі тези щодо становища західноукраїнських земель у складі Польщі.

Орієнтовний вигляд тез:

  • 1928 р. – створення А. Шептицьким Греко-Католицької Львівської богословської академії.
  • Створення підпільних закладів освіти: Львівського університету та Вищої політехнічної школи.
  • Виникнення на базі українських шкіл двомовних.
  • Основа промисловості – нафтова, озокеритна та лісова галузі.
  • Економічна криза 1929 р.
  • Безнадійне становище селянства.
  • Заселення «східних кресів» осадниками.
  • Підберіть кілька слів-іменників, що характеризують становище освіти українців у Польщі.
  1. Робота з таблицею.
  • Заповніть таблицю.
  • Поясніть, який з етапів поглинення «східних кресів», на вашу думку, був важчим та довготривалішим. Чому?

Польська політика щодо «східних кресів»

поглинення

Державна

Етнічна

  • підпорядкування непольського населення установам, обов’язкам і правилам, які існували в Польщі, а також витіснення на периферію суспільного життя  або й цілковиту ліквідацію організацій, створених українцями раніше.
  • переведення шкіл на дві мови навчання;
  • обов’язкове вивчення польської мови;
  • заміна учителів-українців поляками.
  1. Робота в малих групах.
  • Опрацюйте текст підручника та виконайте завдання.
  1. Складіть план до тексту.
  2. Складіть 2 – 3 запитання до тексту.
  3. Обговоріть результати у класі.

1-ша група – с. 229 – 231.

2-га група – с. 231.

3-тя група – 232 – 233.

  1. Виправте помилки.
  • Польща була тоталітарною державою.
  • Діяльність будь-яких політичних партій заборонялася.
  • Представниками першої національно-демократичної партії були С. Петлюра, А. Шептицький та С. Єфремов.
  • Варшава активно йшла на компроміси з українцями в національному питанні.
  • УНДО відстоювало рівні права українців та поляків та визнання українців повноправними жителями Польщі.
  • Від політики нормалізації виграла лише українська сторона.
  • Пацифікація – це вирішальний процес примирення між польським урядом та українцями у 30-х роках.
  • Організація українських націоналістів – це законспірована військова організація.
  • ОУН виступала за поступове дипломатичне вирішення національного питання.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Робота з історичною карто.
  • Покажіть на карті українські воєводства Польщі.
  • Встановіть території, де розгорталася пацифікація.
  1. Робота з таблицею.
  • Заповніть таблицю.

Орієнтовний вигляд таблиці

Критерії характеристики

КПЗУ

УНДО

УСРП

ОУН

Дата виникнення

1923

1925

 

1929

Лідери

 

Д. Левицький

В. Мудрий

 

Євген Коновалець

Ідейні засади та діяльність

 

 

 

шлях до самостійності України прокладають тільки дії мас, спрямованих на розхитування та знищення  окупаційних структур.

Вбивство у Варшаві 1934 р. Б. Парацького

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Три М».
  • Назвіть три моменти, які вдалися вам на уроці найкраще. Запропонуйте один, що дозволить працювати краще на наступному уроці.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 55 -56 підручника.
docx
Додано
9 квітня
Переглядів
259
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку