23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок "Українські землі у складі Чехословаччини"

Про матеріал
Тема. Українські землі у складі Чехословаччини. Правовий статус Закарпаття. Суспільно-політичне й економічне життя. Мета: показати, як відбувався розвиток українських земель у складі Чехословаччини; з’ясувати особливості політичної боротьби в краї; охарактеризувати діяльність Августина Волошина; розвивати увагу, пам'ять, мислення, усне мовлення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичною картою; вміння співпрацювати в парах та малих групах; виховувати повагу до історичного минулого Батьківщини. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  характеризувати становище українських земель у складі Чехословаччини;  визначати політику правлячих кіл щодо українства;  аналізувати розвиток українського руху на українських землях у складі Чехословаччини;  характеризувати історичне значення діяльності Августина Волошина;  показувати на карті українські землі, що перебували у складі Чехословаччини.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з історії України

для 10-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Українські землі у складі Чехословаччини. Правовий статус Закарпаття. Суспільно-політичне й економічне життя.

Мета: показати, як відбувався розвиток українських земель у складі Чехословаччини; з’ясувати особливості політичної боротьби в краї; охарактеризувати діяльність Августина Волошина; розвивати увагу, пам'ять, мислення, усне мовлення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичною картою; вміння співпрацювати в парах та малих групах; виховувати повагу до історичного минулого Батьківщини.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                характеризувати становище українських земель у складі Чехословаччини;
  •                визначати політику правлячих кіл щодо українства;
  •                аналізувати розвиток українського руху на українських землях у складі Чехословаччини;
  •                характеризувати історичне значення діяльності Августина Волошина;
  •                показувати на карті українські землі, що перебували у складі Чехословаччини.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, історична карта, роздатковий матеріал,

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Тестування.
  1. «Східні креси» приєдналися до Польщі у наслідок

А   Варшавського договору

Б   Ризького договору

В   Віденського конгресу

Г   ухвалення лінії Керзона


  1. Польща володіла Східною Галичиною з

А   1920 р.            Б   1921 р.        В   1922 р.           Г   1923 р.

  1.  «кресовий закон», за яким основним типом школи ставали двомовними було затверджено у

А   1923 р.           Б   1924 р.          В   1925 р.            Г   1926 р.

  1. Сутність утраквістичних шкіл

А   початкові школи, які давали основи знань, мова їх могла бути і українською

Б    школи, де мова викладання була польська, у них вивчалися дві іноземні мови

В   школи з двома мовами навчання, польсько-українські школи

Г   школи, які спеціалізувалися на викладанні окремих предметів

  1. Греко-Католицьку Львівську богословську академію заснував

А   В. Мудрий            Б   А. Шемтицький        В   Д. Донцов     Г   С. Бандера

  1. Сутність поняття «пацифікація»

А   заходи з мобілізації західноукраїнської молоді в польську армію

Б   поділ землі на дрібні ділянки та роздача їх полякам

В   політика окатоличення українського населення, яке перебувало під польською окупацією

Г   «умиротворення», «втихомирення», офіційна назва масових репресій режиму Юзефа Пілсудського щодо українців у 1930 р.

  1. Сутність поняття «осадники»

А   охоронні загони польських військ, які розташовувалися в західноукраїнських містах

Б   польські колоністи, які осідали на західноукраїнських землях у 20-30-х рр.

В   польські прикордонники, які вели боротьбу і з українським національним рухом

Г   спеціальні загони ОУН, які готували збройні акції проти польської влади

  1. Василь Мудрий очолював

А   УВО            Б   КПЗУ          В   ОУН         Г   УНДО

  1. «Здобуття Соборної і Незалежної Демократичної Української Держави» - це мета

А   ОУН          Б   КПЗУ          Г   УНДО            Д   УСРП

  1.         Українську військову організацію (УВО) учолював

А   Є. Коновалець        

Б   Є. Петрушевич     

В   С. Петлюра      

Г   Б. Перацький


  1.         Береза Картузька – це

А   повстання         Б   політична партія    В   концтабір       Г    газета

  1.         У судовому процесі над членами ОУН привернув увагу

А   С. Бандера   Б   Є. Петрушевич      В   Б. Перацький      Г   Є. Коновалець

  1. Взаємоперевірка.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Хмаринка слів».
  • Розгляньте хмаринку слів.

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Історія України\6. Західноукраїнські землі в міжвоєнний період\V formie kommientariia (1).jpg

  • Визначте, якої держави вони стосуються.
  • Що вам відомо про неї.
  • Яке відношення вони має до українських земель?
  • Сьогодні на уроці ми з’ясуємо становище українських земель у складі Чехословаччини, пригадаємо коли та за яких умов Закарпаття відійшло до складу Чехословаччини.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з історичною картою.
  • Розгляньте історичну карту на с. 226 підручника та позначте на картосхемі території, що входили до складу Чехословаччини.
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте матеріал підручника на с. 236.
  • Сформулюйте 5 – 6 тез щодо економічного становища Закарпаття у складі Чехословаччини.

Орієнтовний вигляд тез:

  • У ЧСР Закарпаття вважали занедбаним аграрним краєм, який забезпечував Чехословаччину дешевою робочою силою та сировиною.
  • Промисловість практично не розвивалась. Був незначний розвиток у лісовій та лісохімічній галузях.
  • Робітники у неналежних умовах праці, отримували низьку заробітну платню.
  • Було проведено аграрну реформу, за якою великі землевласники частково позбавлялись своїх земель, а менш заможні селяни отримували частинку власної землі.
  • ЧСР не була зацікавлена в економічному розвитку Закарпаття.
  • Схарактеризуйте економічне становище Закарпаття у складі Чехословаччини 3 – 5 іменниками, обґрунтовуючи вибір кожного.
  • В чому проявлялися основні проблеми селянства Закарпаття?
  • У якому становищі перебувала промисловість Закарпаття?
  1. Робота в малих групах.
  • Об’єднайтеся у 3 – 4 групи.
  • За допомогою тексту підручника на с. 236 – 237, складіть схему «Політичні течії Закарпаття у міжвоєнний період».
  • Складіть по одному запитанню, що стосується кожної течії.

Орієнтовний вигляд схеми:

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Історія України\6. Західноукраїнські землі в міжвоєнний період\2. Українські землі у складі Чехословаччини\Рисунок1.png

  1. Робота в парах.
  • Складіть таблицю «Суспільно-політичне життя карпатоукраїнців», порівнявши засади та вплив у суспільстві провідних політичних течій.

Узагальнення та систематизація знань.

  1. Вправа «Займи позицію».
  • Займіть свою позицію щодо думки М. Грушевського: «Чехи дозволили карпатоукраїнцям більшу міру політичної та культурної самореалізації, ніж вони будь-коли мати». Позицію аргументуйте.
  1. Вправа «Ромашка Блума».
  • Складіть відповідні запитання до матеріалу уроку.

Картинки по запросу Ромашка Блума

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Фразеологізми».
  • Доберіть твердження, яке характеризує вашу роботу на уроці.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати с. 235 – 237 підручника.

 

 

docx
Додано
9 квітня
Переглядів
279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку