Тема уроку: Спільнокореневі слова та форми слова
Мета - формувати компетентності:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань і формування на цій основі вмінь та навичок
Епіграф: Красива осінь вишиває клени червоним, жовтим, срібним, золотим…
Ліна Костенко
Обладнання: мультимедійна презентація, роздатковий матеріал для роботи в групах (картон з намальованими деревцями, пазли, клей)
Перебіг уроку
І. Орфоепічна хвилинка (слайд 1)
Ненависть, новий, навчання, виразний, одинадцять, випадок, вимова.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Робота в парах. «Ти- мені, я – тобі». Поставити питання один одному з теми «Будова слова».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (слайд 2)
Діти, сьогодні на уроці ми будемо не лише утворювати спільнокореневі слова та форми слова, учитися розрізняти їх, а й полинемо у світ прекрасного. Будемо насолоджуватися барвами осені й самі малюватимемо їх за допомогою слова. Епіграфом нашого уроку є слова Ліни Костенко про осінь.
ІY. Усвідомлення і засвоєння нових знань.
1.
2. Робота з текстом. (слайд 3)
3. Гра «Знайди зайве» (слайд 4)
4.«Ланцюжок споріднених слів» (слайд 5)
Виконати усний лексичний розбір слова багряний.
5.Рольова гра «Коректор (слайд 6)
6. Гра «Хто більше?» (слайд 7)
7. Робота в групах. «Наряди осіннє деревце».(слайд 8)
Учні кожної групи отримують намальоване на картоні дерево і пазли, на яких надруковані спільнокореневі слова і форми слова. На дерево потрібно «повісити» лише спільнокореневі слова, відклавши форми слова вбік. Виграє та група, яка швидко й правильно виконає завдання.
8.Творча робота. ( слайд 9)
Написати твір-мініатюру «Осінь», використовуючи спільнокореневі слова (форми слова).
9. Презентація творів (1-3)
V. Підсумки уроку.(слайд 10) «Незакінчене речення»
VІ, Повідомлення Д\З: опрацювати параграф 18, виконати вправу 138