Урок. "Спільнокореневі слова та форми слова"

Про матеріал
Урок української мови з теми " Словотвір.Будова слова" з використанням інноваційних методів навчання.
Перегляд файлу

Тема  урокуСпільнокореневі слова та форми слова

Мета  - формувати компетентності:

  • Предметні (знання про спільнокореневі слова та форми слова; навички лексичного розбору слів, редагування тексту);
  • Ключові (уміння вчитися: навички пізнавальної діяльності; творчі здібності; комунікативні: навички спілкування в групі, орфоепічні навички; загальнокультурні: естетичний смак,  почуття прекрасного, любов до природи

Тип уроку: урок засвоєння нових знань і формування на цій основі вмінь та навичок

                                     Епіграф:  Красива осінь вишиває клени                  червоним, жовтим, срібним, золотим…

                                                                                                           Ліна Костенко

Обладнання: мультимедійна презентація, роздатковий матеріал для роботи в групах (картон з намальованими деревцями, пазли, клей)

Перебіг уроку

І. Орфоепічна  хвилинка (слайд 1)

Ненависть, новий, навчання, виразний, одинадцять, випадок, вимова.

  • Діти, для чого потрібно вміти володіти  орфоепічними навичками? Представникам яких професій це необхідно найбільше?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Робота в парах. «Ти- мені, я – тобі». Поставити питання один одному з теми «Будова слова».

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (слайд 2)

    Діти, сьогодні на уроці  ми будемо не лише утворювати спільнокореневі слова та форми слова, учитися розрізняти їх, а й полинемо у світ прекрасного. Будемо насолоджуватися барвами осені й самі малюватимемо їх за допомогою слова. Епіграфом нашого уроку є слова Ліни Костенко про осінь.   

   ІY.    Усвідомлення і засвоєння нових знань.

1.

  •  Провідміняйте слово осінь і виділіть відмінкові закінчення .   Утворіть спільнокореневі слова від цього слова   
  • Пояснити, як ми розрізняємо форми слова і спільнокореневі слова.  
  • Звіримо наші висновки з правилом у підручнику (с.18)

2. Робота з текстом. (слайд 3)

                        

3. Гра «Знайди зайве» (слайд 4)

4.«Ланцюжок споріднених слів» (слайд 5)

 

Виконати усний лексичний розбір слова багряний.

5.Рольова гра «Коректор (слайд 6)

 

 

 

 

  • Які помилки допущені в тексті? Що потрібно знати, щоб не допускати їх?

6. Гра «Хто більше?» (слайд 7)

 

 

 

 

7. Робота в групах. «Наряди осіннє деревце».(слайд 8)

Учні кожної групи  отримують намальоване на картоні дерево і пазли, на яких надруковані спільнокореневі слова і форми слова. На дерево потрібно «повісити» лише спільнокореневі слова, відклавши форми слова вбік. Виграє та група, яка швидко й правильно виконає завдання.

8.Творча робота. ( слайд 9)

 Написати твір-мініатюру «Осінь», використовуючи  спільнокореневі слова (форми слова).

9. Презентація творів (1-3)

V. Підсумки уроку.(слайд 10) «Незакінчене речення»

 

 

 

 

VІ, Повідомлення Д\З: опрацювати параграф 18, виконати вправу 138

docx
Додано
27 лютого 2021
Переглядів
807
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку