Звичайний урок можна перетворити на подорож, чудову, цікаву і пізнавальну. Цель мого уроку - ознайомити учнів з різними видами спорту та країнами їх походження. Вдосконалити техніку виконання деяких спортивних ігор. Цей урок показує, як розвивати вміння і навички з м'ячем. Також, яка різноманітність ігор з м'ячем.
План – конспект
інноваційного уроку
фізичної культури
для учнів 4 класу
НВК «Престиж»
Вчитель фізичної культури:
Яцишина О.М
2018 рік
Тема уроку: школа м’яча
«Спортивні ігри різних народів нашої планети».
Тип уроку: урок – гра.
Завдання уроку:
Мета уроку:
Сприяти залученню школярів до систематичних занять фізичними вправами, навчити оволодівати життєво – важливими руховими навичками, уміннями; виховувати сміливість, силу волі, витривалість, почуття дружби, колективізму, взаємовиручки.
Місце проведення: спортивний зал школи.
Інвентар: м’ячи футбольні, 2 обручі, повітряні кульки, волейбольна сітка, баскетбольний м’яч, баскетбольні сітки, 2 ключки для хокею, 2 м’ячика для великого тенісу, секундомір, фішки, суддівський свисток, кеглі, фотографії країн та видів спорту які будуть проводитись на уроці.
Структура уроку
№ з.п.
|
Зміст частини уроку
|
Дозування |
Організаційно – методичні вказівки |
|||||
1.
2. 3.
4.
5.
6.
|
I. Підготовча частина Організаційний момент. Шикування класу в одну шеренгу, привітання. Вимірювання ЧСС за 15 сек. Організовуючі вправи: - повороти на місті: «ліворуч», «праворуч», «кругом»; Різновиди ходьби: - ходьба на носках руки підняті вверх; - ходьба на п’ятках руки за спиною; - ходьба на внутрішній стороні ступні руки на поясі; - ходьба на зовнішній стороні ступні руки на поясі; - ходьба з високим підніманням стегна руки на поясі; - ходьба випадами; - ходьба у повному присіді. Різновиди бігу: - біг у повільному темпі; - біг змійкою; Комплекс загально-розвивальних вправ з м’ячем. 1. Піднімання рук вгору, назад. В. п. – о. с. м’яч унизу в руках. 1 – руки підняти вгору 2 – руки зігнути назад, дістати м’ячем потилиці 3 – руки вгору 4 – в. п. 2. Нахили тулуба в сторони. В. п. – ноги нарізно, руки вгору. 1 – нахилитись вправо 2 – в. п. 3-4 – теж саме в ліву сторону. 3. Передати м’яч під коліном. В. п. – широка стійка, руки в сторони, м’яч в правій руці. 1 – нахилитись до правої ноги, передати м’яч у ліву руку 2 – підвестись у В. п. 3-4 – теж саме до лівої ноги. 4. Повороти тулуба. В. п. – ноги нарізно, руки опущені донизу. 1 – поворот тулуба вправо, руки підняти вгору 2 –в. п. 3-4 – теж саме в ліву сторону. 5. Підбросити м’яч, сплеснути у долоні та зловить м’яч двома руками. В. п. – о. с. Підпросити м’яч і поки він летить встигнути сплеснути у долоні кілька разів. 6. Набивання м’яча об підлогу однією рукою. В. п. – стійка баскетболіста. Набивати м’яч однією рукою, потім другою. 7. Перекати з ноги на ногу. В. п. –широка стійка, руки витягнути вперед. 1 – присісти, перекат на праву ногу 2 – перекат на ліву ногу. 8. Згинання та розгинання рук в упорі лежачи. В. п. – упор лежачи, м’яч на підлозі, під грудьми. 1 –зігнути руки, грудьми дістатись м’яча 2 – випрямитись у в. п. 9. Стрибки В. п. – о. с., руки на поясі, м’яч на підлозі біля правої ноги. 1-8 – стрибки на правій нозі біля м’яча; 1-8 – стрибки на лівій нозі біля м’яча у протилежну сторону.
|
10-12 хв.
2 хв.
30 сек.
30 сек.
2 хв. 20сек.
20сек.
20сек.
20сек.
20сек.
20сек. 20сек. 3 хв. 1 хв. 2хв.
4-5 хв.
10-12 разів
10-12 разів
10-12 разів
10-12 разів
10-12 разів
3-4 серії
10-12 разів
10-12 разів
3-4 рази |
пояснення завдань уроку
Готовність організму учнів до роботи на уроці. Звернути увагу на дотримання правильних інтервалів та дистанцій.
Долоні одна навпроти іншої.
Спину тримати прямо голову не нахиляти дивитися вперед.
Глибокий випад. Спину тримати рівно Руки на колінах.
Дихання рівномірне. Вправа сприяє розвитку координації рухів
Всі вправи потрібно виконувати максимально точно, чітко і з максимальною концентрацією під музичний супровід.
Руки з м’ячем вгорі.
Розвиває увагу та координацію рухів.
Контролювати м’яч, набивати протилежною рукою.
Витягнути ногу в сторону до повного випрямлення.
Коліна не згинати, на підлогу не ставити.
Відштовхуватись ногою від підлоги вище. |
|||||
1.
2.
3.
4.
5.
|
II. Основна частина
Країна №1. Канада. Хокей. «Влучний хокеїст» Кожен учень по черзі хокейною ключкою повинен влучити у маленькі ворота м’ячем для великого тенісу. Перемагає команда в якої більше попадань.
Країна №2. Германія. Боулінг. Кеглі розташовані навпроти кожної команди. Учні по черзі кидають м’яч, щоб він котився, і намагаються збити більше кеглів. Перед наступним учнем всі кеглі ставляться на місто. Переможе команда, у якої загальне число збитих кеглів буде більше.
«Под вражеским обстрелом
Країна №3. США. Баскетбол. «Влучно в ціль» Кожен учень по черзі повинен влучити баскетбольним м’ячем в баскетбольне кільце. Перемагає команда в якої більше попадань.
« В этом спорте игроки
Країна № 4.Франція. Великий теніс. «Реал теніс» Кожній команді дається по дві повітряні кульки. Гравці намагаються перебити через волейбольну сітку на половину суперників якомога більше шариків. Перемагає та команда на чиїй половині не буде жодного шарика.
«Корт большой разбит на зоны,
Країна № 5. Англія. Футбол. «Таргани теж грають у футбол» Клас ділиться на дві команди. Учні стають в положення упор лежачи руки позаду, імітуя павуків, намагаються забити м'яч у ворота противника.
«У этой игры есть свои атрибуты:
|
25 хв.
4-5 хв.
4-5 хв.
4-5 хв.
3-4 хв.
5-6 хв. |
Спочатку треба відгадати загадку, відгадати від спорту, а потім і країну походження. Після того як учні відгадають слова, вчитель пояснює завдання гри. І так подорожуючи по всіх країнах.
|
|||||
1.
2.
3.
4.
5.
|
III. Заключна частина
Шикування класу.
Гра на увагу: «Кущі, дерева, світлофор»
Вправи на відновлення дихання: - зробити повільний повний вдих, затримати повітря. - коротким і сильним поштовхом видихнути через рот.
Вимірювання ЧСС за 15 сек.
Підсумок уроку. Організований вихід із зали. |
3-4 хв.
30 сек.
1 хв.
30 сек.
30 сек.
1 хв.
|
«Кущі» - учні присідають, «Дерева» - стають на носки, руки вверх, Червоний світ – зупиняються, Зеленей світ – йдуть, Жовтий світ – сплеснути у долоні. Спеціальні дихальні вправи. Вправа корисна при потребі «провітрювання» легенів.
Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом. Виходити зі спортивної зали звичайним кроком, не порушуючи строю, тримаючи дистанцію.
|