Урок "Спостереження за сезонними змінами в живій та неживій природі восени. Правила безпечної поведінки під час екскурсії. Опис об’єктів природи своєї природи за певними ознаками."

Про матеріал
Тема: Спостереження за сезонними змінами в живій та неживій природі восени. Правила безпечної поведінки під час екскурсії. Опис об’єктів природи своєї природи за певними ознаками. О Р:розпізнає осінні зміни в живій та неживій природі; не завдає шкоди під час спостереження; описує об’єкт природи за певними ознаками.
Перегляд файлу

«Я досліджую світ» : природнича галузь

Тема: Спостереження за сезонними змінами в живій та неживій природі восени. Правила безпечної поведінки під час екскурсії. Опис об’єктів природи своєї природи за певними ознаками.

О Р:розпізнає осінні зміни в живій та неживій природі; не завдає шкоди під час спостереження; описує об’єкт природи за певними ознаками.

Ранкова зустріч

Вітання (Діти стають у коло)

- Доторкніться до оченяток, щоб ви краще бачили

- Доторкніться  до вушок, щоб краще чули

- до голівки, щоб краще думали.

-                        до ротика, щоб краще висловлювали свої думки

- Пощипайте свої щічки, щоб ви усі були здорові.

Побажання на сьогоднішній день

- Давайте побажаємо чогось хорошого на сьогоднішній день.

- Іванку, я бажаю весело провести час у школі.

- Давайте обіймемося, щоб всі наші побажання здійснилися.

Щоденні новини

- Яка сьогодні пора року? По чому ви бачите, що це осінь?

- Який сьогодні місяць? А чому він так називається?

- Яке сьогодні число? А вчора яке було? А яке буде завтра?

- Який день тижня?

- Яка тема тижня?

Давайте пригадаємо:

- Що таке природа? (Природа - це весь навколишній світ, що нас оточує: рослини, тварини, ліси)

- Природу поділяють на … (живу та неживу)

- Подивіться навкруги та назвіть, що належить до неживої природи?

- А що ми можемо віднести до живої природи ?

Групова робота

Скільки осінніх місяців має осінь? Давайте назвемо їх. Пропоную об’єднатися у групи за осінніми місяцями.

Учні розраховуються на вересень, жовтень, листопад та об’єднуються в групи.

Група 1 – вересень

Група 2 – жовтень

Група 3 – листопад

Завдання групам: порадьтеся і дайте відповідь:

Група 1 - Яка осінь та які кольори притаманні осені ?

Група 2 – Які зміни відбуваються в живій природі з настанням осені?

Група 3 – Які зміни в неживій природі відбуваються з настанням осені?

Обмін інформації

Гра «Подарунок»

- Діти, «подаруйте» сусідові, хто поруч зліва, «подарунок», зобразивши його

за допомогою міміки і жестів.

Вправа продовжується доти, поки всі діти не «подарують» свої «подарунки».

- Дякую всім за гарну роботу, та подякуємо один одному оплесками.

Давайте з вами пригадаємо правило поводження під час екскурсії.

- Сьогодні ми будемо розглядати проблему «Що нам дарує осінь? Чому

осінь називають щедрою?»

- Ось і настала найщедріша пора року! Давайте уважно придивимся до дарунків осені. Щоб дізнатися, які саме дарунки вам потрібно знайти: відгадайте загадку

Група 1 – вересень.

Високо висять,

Білки їх їдять,

Смачні, та не горішки,

Називаються... (Шишки).

Група 2 – жовтень

У пору осінню між листяних крон

Для білок рудих, для людей і ворон

В міцній шкаралупі зернятка зберіг.

Росту в Україні, звусь (Горіх)

Група 3 – листопад

Він на дубі виростає,

Шапочку гарненьку має.

З дуба в землю упаде

І весною проросте. (Жолудь)

Завдання: знайдіть вказані подарунки та опишіть їх за кольором, формою.

- Скільки шишок знайшла команда «вересень»

- Скільки горіхів знайшла команда «жовтень»

- Скільки жолудів знайшла команда «листопад»

- Яка команда знайшла найбільше подарунків?

- А яка – найменше?

- На скільки більше(менше) знайшли жолудів, ніж горіхів?

- Давайте порівняємо в кого найвища шишка /найвищий жолудь /найвищий горіх ? найнижча (-ий)?

В кого найширша …?

- Для кого, на вашу думку приготовлені ці дарунки? Хто ще, крім людини, чекає на них?

- Помахайте ручкою ті, хто з легкістю впорався із завданням

- Плесніть у долоні ті, у кого виникли деякі труднощі?

Фізкультхвилинка

Осінь, осінь, лист жовтіє, (діти плавно піднімають руки вгору).

З неба часто дощик сіє. (повільно опускають руки вниз, перебирають пальцями).

Червонясте, золотисте (показати руками вправо вліво).

Опадає з кленів листя (присісти)

Діти ті листки збирають. (збирають листочки).

У книжки їх закладають. (підводяться, стуляють перед собою долоні).

Наче човники, рікою (повороти тулуба і хвилясті рухи руками).

Їх пускають над водою, з них плетуть вінки барвисті,(плетуть уявні вінки)

Червонясті, золотисті. (одягають його собі на голову).

- Осінь щедро сповнює ліси і садки своїми чудовими ароматами.

- А чим пахне в садку восени?

- Як ви гадаєте, чи можна назвати осінь найсмачнішою порою року? Чому?

- Чим гостинно пригощає нас осіння пора?

- Назвіть свій найулюбленіший осінній плід .

- Які осінні плоди, на вашу думку, найсолодші?

Гра “Запахи та смаки осені”.

Із заплющеними очима куштують декілька осінніх плодів, вгадають їх назву і визначають характерні ознаки смаку.

- Якими осінніми дарами люблять ласувати восени звірі, птахи, комахи?

- Восени і люди, і тварини збирають щедрі дарунки природи у запас. Хто знає, що припасають звірятка на зиму?

Гра «З якого дерева листочок».

А зараз пограємо! Уявіть, що ви листочки. Коли я скажу, що дме вітер, ви

бігатимете, а коли скажу: «Тихо» - ви зупинитесь, і підбіжите до дерева,

листочок якого я вам покажу.

- Намалюйте, те що вам найбільше сподобалося на прогулянці?

- Отже, чому осінь називають щедрою, багатою? Як би ви ще її назвали?

 

docx
Додано
22 листопада 2023
Переглядів
196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку