Розробка уроку з предмету "Я досліджую світ" 1 клас за програмою Шияна на тему: "Життєрадісність і здоров'я.
Я досліджую світ.
Тема. Життєрадісність і здоровʼя.
Мета: дати учням уявлення про настрій, життєрадісність, розкрити його значення і вплив на здоровʼя людини, вчити розпізнавати настрої людей за виразами обличчя, розвивати корисні навички спілкування з однолітками і дорослими, виховувати доброту, милосердя.
Обладнання: відео та аудіозаписи, підручник «Я досліджую світ»Т. Гільберг, зошит, картинки, пазли, LEGO, плакат із зображенням смайликів .
Хід уроку
І Організація класу.
1.Привітання.
- Доброго ранку! За виразом ваших облич бачу, що усі маєте різний настрій. Візьміть квіточку з відповідним настроєм і покладіть у кишеньку біля смайликів.
Сядьте, діти, всі рівненько
Усміхніться всі гарненько,
Настрій на урок візьмемо
Й працювати розпочнемо.
ІІ Актуалізація опорних знань.
- Ви отримали від природи найцінніше — це життя. Людина радіє йому, коли здорова. В народі кажуть: «Здоровʼя — це найбільше багатство». Ось послухайте прислівʼя про здоровʼя.
Хто здоровий, той сміється,
Все йому в житті вдається.
Хто здоровий, той не плаче.
Жде його в житті удача.
В здоровому тілі- здоровий дух.
Гарний настрій- половина здоровʼя.
- Як же впливає настрій на наше здоровʼя?
- Як ви думаєте, про що ми будемо говорити на сьогоднішньому уроці?
ІІІ Оголошення теми, мети уроку.
-Вчені давно довели вплив позитивного чи негативного настрою на здоровʼя людини. На сьогоднішньому уроці ми дізнаємося що таке житттєрадісність і як гарний настрій допомагає нам бути здоровими.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Розповідь учителя.
- Слово життєрадісність утворилося від двох слів- життю радіти. Коли ви веселі, їсте з апетитом, міцно спите, вдень рухливі - ви здорові й легко впораєтесь з будь-якою справою.
-Як ви гадаєте, що треба робити, аби бути здоровими?
2. Гра «Ознаки здоровʼя».
- Візьміть 2 цеглинки LEGO зеленого і червоного кольору. Якщо я читатиму ознаки здоровʼя, то ви показуєте зелену цеглинку, якщо ж ознаки хвороби -то червону: відсутність болю, гарний настрій, біль у животі, румʼяні щоки, блискуче волосся, охайний вигляд, кашель, нежить, добрий апетит, міцний сон, сум, поганий настрій, бажання працювати.
3. Розповідь учителя.
-Що таке настрій? Усі переживання і почуття, які хвилюють людину і впливають на її поведінку, називають настроєм. Кожному хочеться, щоб кожен день минав весело, змістовно, цікаво, успішно. Для цього потрібно, щоб ніхто не псував настрою, тобто, не ображав, не повідомляв поганих новин. Але іноді не це є причиною поганого настрою, а якісь тривалі переживання, почуття, які хвилюють і тривожать. Людина не може залишатись байдужою до того, що її оточує і що відбувається навколо.
Ми легко помічаємо, який у людини настрій. Усі переживання відображаються на виразі обличчя (здивування, радість, страх, гнів, сором, смуток).
4. Робота в парі.
- Покажіть один одному за допомогою виразу обличчя емоції: отримали подарунок, злякались когось, не хочете їсти кашу, зустріли друга, розбили вазу, у вас день народження.
5. Фізхвилинка. Під музичний відеозапис.
- Настрій відбивається на поведінці людини, її вчинках, діях, розмові, ставленні до довкілля. Подивіться на плакат з різними смайликами. Який настрій в кожного з них?
6. Перегляд та обговорення мультфільму.
- Зараз ми переглянемо мультфільм «Просто так», а потім обговоримо його.
Учні переглядають мультфільм.
- Яким був хлопчик?
- Чому у ослика, песика, ведмедика і білочки змінився настрій?
- А вам сподобався мультфільм? Отже, перегляд, цікавих позитивних передач, мультфільмів, смішних відео піднімає настрій.
7. Робота в групах.
- Поверніться один до одного, подивіться в очі і скажіть сусідові гарні побажання на сьогоднішній день.
- Який у вас настрій від почутих слів?Гарний настрій - запорука здоровʼя.
Приємні слова також позитивно впливають на самопочуття.
8. Робота над віршем і піснею.
Прослухайте віршик «Радість». Про що він?
Я радість весела, сміюсь і сміюсь.
Мені усміхнися — й тобі усміхнусь!
Я радість весела, радійте усі!
Хай сміх запанує на цілій Землі.
Радійте, співайте і смійтеся всі,
Хай щастя панує на цілій Землі.
- Який настрій у цього вірша? Чому?
-А зараз прослухаємо веселу пісеньку «Булька» і потанцюємо під неї.
- Про що співала Булька?
- Які ви всі усміхнені. Отже, настрій піднімають танці і весела музика.
У кожного з вас є улюблена справа - хоббі, яка також позитивно впливає на здоровʼя.
9. Робота з підручником стор.32-33. Читання вчителем завдань, перегляд ілюстрацій, та обговорення матеріалу поданого в підручнику.
10. Фізхвилинка. Під музичний відеосупровід.
11. Робота в зошиті. Виконання завдань під керівництвом вчителя.
12.Завдання в групах.
- Що ще допомагає нам бути життєрадісними? Я поділю вас на 2 групи: «Позитивчики» і «Оптимісти». В 2 конвертах є картинки — пазли, склавши які ви дізнаєтеся, що ще допомагає нам бути життєрадісними. (На картинках зображені діти, які займаються спортом та домашні улюбленці).
13. Колективна робота.
- Нас оточують різні предмети, речі.(На дошці картинки тарілки, велосипеда, телевізора, книжки, стільця, мʼяча, альбома, зошита, морозива, торта, цукерки).
-Виберіть ті предмети, які можуть поліпшити ваш настрій. Висновок : на наш настрій впливають деякі предмети.
-Що ще вам приносить задоволення?
- Відпочинок на морі, похід у цирк, зоопарк, відвідування парку розваг, атракціони, улюблені іграшки, ігри з друзями, читання книжок, компʼютерні ігри. (Перегляд
Висновок учених: життєрадісність позитивно впливає на здоровʼя, люди менше хворіють, легше засинають і краще сплять, довше живуть.
V Підсумок уроку.
- На початку уроку ми зобразили ваш настрій. Що треба зробити , щоб він був хорошим? Якщо настрій помінявся, то перекладіть свою квіточку в іншу кишеньку.
1.Гра «Ти - молодець!».
По черзі учні відповідають на запитання, а всі діти говорять «Ти - молодець!»
- Що таке настрій, життєрадісність?
- Чого ви навчилися на уроці?
- Чому бути у доброму настрої означає бути здоровим?
- Чи впливає на настрій спілкування з домашніми тваринами?
- Які чинники впливають на житттєрадісність?
- Діти, частіше посміхайтесь батькам, вчителям, друзям, перехожим. Вчіться радіти життю. Ми закінчуємо урок життєрадісною піснею Н.Май «Веселка».
Я досліджую світ. Інтегрований урок з природознавства, навчання грамоти, математики, образотворчого мистецтва, музики.
Тема. Осінь - щедра чарівниця.
Мета: формувати у дітей дослідницькі навички, використовувати набуті знання у повсякденному житті, ознайомити із дарами осені, розвивати памʼять, увагу, логічне мислення, допитливість, виховувати екологічну культуру, шанобливе ставлення до праці.
Обладнання: картинки, відео — мнемотаблиця, зошити, набори LEGO, кошик з фруктами і овочами, відеозапис.
Хід уроку
І. Організація класу.
- Девіз нашого уроку:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитись, а бачити.
Не прсто відповідати, а міркувати,
Дружно й плідно працювати.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Як називаються осінні місяці?
- Чому їх так назвали?
- Чому осінь називають чарівницею?
- Що нам дарує осінь?
Вчитель вивішує на дошці осінні картинки.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
- На сьогоднішньому уроці ми вирушимо до осіннього саду і поля, де побачимо багато цікавого і пізнавального, ознайомимося з дарами осені, пограємо у цікаві ігри, вивчимо віршик «Жовтень», використовуючи відео - мнемотаблицю, переглянемо і проаналізуємо мультфільм про осінь, будемо розвʼязувати вирази та слухатимемо осінню мелодію.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1.Робота над віршем.
- Послухайте віршик І. Шевчука «Дари осені».
Восени врожай збирають
На городах і в садках.
Груші, яблука звисають
На тонесеньких гілках.
В лісі білочка руденька
Під пеньком знайшла грибок.
Ухопила — та хутенько
Заховала в теремок.
- Коли збирають урожай?
- Що саме збирають восени?
- Що робить восени білочка?
2.Гра «Вгадай що це?»
У вчителя в руках кошик із фруктами та овочами, прикритий серветкою. Завдання учням: не дивлячись взяти фрукт чи овоч і вгадати, що це.
- Діти, люди яких прфесій вирощують овочі, фрукти? Ці люди важко працюють для того, щоб ми цілий рік могли їсти смачні і корисні дари природи.
3.Робота в групах. На партах у дітей лежать картки із зображенням дарів осені.
Кожній групі роздати по 1 набору LEGO.
- Покладіть біля жовтої цеглинки гіркі овочі.
- Покладіть біля оранжевої цеглинки овочі.
- Покладіть біля зеленої цеглинки кислі фрукти.
- Покладіть біля блакитної цеглинки фрукти.
- Покладіть біля червоної цеглинки те, що достигає не восени.
- Покладіть біля синьої цеглинки те, що не росте в нашій місцевості.
- Скільки овочів і фруктів біля синьої цеглинки?(Порахувати овочі і фрукти біля кожної цеглинки).
- Біля якої цеглинки овочів і фруктів найбільше?
- А де найменше?(Біля жовтої цеглинки — 3 гіркі овочі).
- Запишіть в зошиті цифру 3 — один рядок.
- Заберіть цибулю. Скільки овочів залишилось?(2).
- Заберіть ще і перець. Скільки овочів тепер у цій групі?(1).
- Якщо покласти сюди цибулю, то скільки овочів стане?
- А якщо додати сюди ще і перець, то скільки стане овочів?
- Покладіть на парті зображення лайма, банана і ананаса. Скільки їх всього?
- Що стоїть на першому місці? На другому? На третьому?
- Якому числу відповідає ананас? А лайм?
- Що стїть перед бананом? Яке число? Перед ананасом? Яке число?
- Що розміщено після лайма? Яке число? Після банана? Яке число?
- Скільки всього фруктів у цьому ряду?
- Поміркуйте, чому потрібно їсти фрукти і овочі?
4.Фізхвилинка (відеозапис).
5.Гра «Знайди пару».
На червоних яблучках записані вирази, а на жовтих- результати. Завдання:
знайти пару.
2+1 3
1+1 2
3+1 4
6.Робота в групах. Гра «Хто швидше».(Карусель).
Показую картинки із зображенням груші, яблука, цибулі, помідора. Потрібно виконати звукові моделі слів.
7.Робота із загадкою.
Невидимка ходить в гаї,
Всі дерева роздягає.
- Що це?
Вивішую на дошці слово Осінь.
- Діти, складіть звукову схему до даного слова. Який звук ми чуємо на початку? Якою буквою він позначається? Які ще слова починаються літерою о? Зараз ми напишемо рядочок великої літери О.
Після пояснення вчителя учні пишуть в зошитах.
8.Пальчикова гімнастика.
Ми писали, ми писали букву о (згинають і розгинають пальці обох рук, показують букву о).
Дружно, рівно написали весь рядок (пальці зʼєднати в замок, згинати і розгинати).
А тепер сплетемо довгий ланцюжок (великий і вказівний пальці зʼєднати в коло, кола обʼєднати, змінювати місцями).
Додамо до нього листя і квіток (стискати і розгинати пальці в кулачки).
9.Перегляд відео «Мудрі казки тітоньки Сови».
- Про яку пору року цей мультфільм? Чому ви так думаєте?
- Що нового ви дізналися з мультфільму про осінь?
10.Фізхвилинка.
11.Робота з відео - мнемотаблицею.
- Яка зараз осінь: рання, золота чи пізня? Як називається середній місяць осені?Отже, сьогодні, використовуючи відео - мнемотаблицю, ми вивчимо віршик «Жовтень»,який написав Леонід Куліш — Зіньків.
Перегляд та прослуховування вірша, аналіз та вивчення напамʼять.
Жовте поле… жовтий ліс…
На деревах жовтий лист
Усе жовте навкруги…
Навіть річки береги…
Бо у осені в руці тільки жовті олівці.
ІV. Підсумок уроку.
- Чому осінь називають щедрою?
- Чому вона є чарівницею?
- Чим вам запамʼятався сьогоднішній урок?
- Що було для вас найцікавішим?
- Намалюйте свій настрій в кінці уроку: зелений листочок- урок сподобався, все було зрозумілим; жовтий- були деякі труднощі; червоний - урок не сподобався, навчальний матеріал був складним.