Я досліджую світ. Інтегрований урок з навчання грамоти та математики.
Тема. Робота з дитячою книжкою. Українська народна казка «Ріпка». Склад
числа 6.
Мета: ознайомити дітей з українською народною казкою «Ріпка», закріпити знання учнів про народні казки, вчити послідовно викладати свої думки, ознайомити зі складом числа 6, навчити складати і читати вирази на додавання, розвивати зв язне мовлення, вміння слухати, виховувати працелюбність, ʼ
почуття дружби, взаємодопомоги.
Обладнання: зошити, ручки, набори LEGO, відеоматеріали, ілюстрації до
казки «Ріпка».
Хід уроку
I. Організація класу.
Всі почули ви дзвінок,
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка
- Оберіть цеглинку такого кольору, яка відповідає вашому настрою.Червона- сумний, жовта- спокійний, зелена- веселий. Посміхніться один одному. Бажаю вам гарного настрою.
II. Повідомлення теми і мети уроку.
-Уважно послухайте, діти, віршик і дізнаєтеся, про що будемо говорити на
уроці.
- А казка, діти, справжнє диво,
Там подвиги й пригоди є.
Вона кінчається щасливо,
Там місце кожному своє.
І мудрість в ній перемагає
І щедрість, і любов свята!
Хай кожен з вас запам’ятає,
Що править світом - доброта.
Звучить музика «В гостях у казки».
- Про що говоритимемо на сьогоднішньому уроці? Так, на сьогоднішньому уроці ми помандруємо у казку. А в яку ж саме казку ? Відгадайте загадку.
- Сиднем у землі сиділа
Час настав - і всіх здружила:
Діда, бабу, внучку й Хвінку,
Мишку та кицюню Мінку.
- Так, це українська народна казка «Ріпка».
- До нас на урок прийшла онучка діда і баби із казки «Ріпка».
Вчитель бере ляльку рукавичку. На дошці вивішує ілюстрацію до казки.
-Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Сьогодні ми разом із онучкою
продовжимо знайомство із народними казками, будемо рахувати персонажів, знайомитися зі складом числа 6, будемо вчитися уважно слухати і аналізувати почуте, правильно відповідати на запитання.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.Вступне слово вчителя.
-Зараз ви уважно переглянете мультфільм за мотивами української народної казки «Ріпка». Зверніть увагу на персонажів казки, їхню кількість, хто за ким з"являвся. Подумайте, чого навчає нас ця казка. ʼ
2. Перегляд відеоматеріалу.
- Дітки, покажемо онучці як гарно ми вміємо працювати на уроці.
Відтворення прослуханого. Робота з ілюстрацією до казки.
-Хто зображений на малюнку?
- Що дід вирішив посадити на грядці?
- Як влітку росла ріпка?
- Коли дід варішив її вирвати?
- Кого покликав дід собі на допомогу?
- Як звати персонажів до казки?
3. Фізкультхвилинка під музичний супровід.
4. Гра «Ми — актори».
- Зараз ми поставимо сценку до казки «Ріпка». Онучка Мінка нам у цьому
допоможе.
Вчитель роздає учням ляльки рукавички дійових осіб . В кінці казки, коли всі персонажі стануть в ряд, вчитель запитує:
- Скільки героїв у казці «Ріпка»?(6).
- Хто стоїть першим? Останнім?
- Хто стоїть між онучкою і котиком?
- Хто стоїть праворуч від бабусі?
- Хто стоїть ліворуч від мишки?
- Скільки рук тягнуть ріпку?
- Скільки лап тягнуть ріпку?
- Чого навчає нас ця казка? (Потрібно допомагати один одному, бути дружніми і згуртованими, разом досягати результату).
5. Робота над складанням і читанням виразів на додавання.
- У казці 6 дійових осіб, отже розглянемо склад числа 6.
- В зошиті під час хвилинки каліграфії напишемо рядочок цифри 6.(Показую і пояснюю написання).
- Поміняйтеся зошитом із сусідом по парті і визначте найкращу цифру в рядку.
-Онучка загадує вам ось такі загадки.
- Швидко їде Федя на велосипеді,
А за ним ще 5 хлоп"ят.
Скільки хлопців їде в сад?
- Запишіть в зошиті вираз: 1 + 5 = 6
- Каже мати квочка:
«В мене 2 синочки І 4 дочки»
Cкільки діточок у квочки?
- Запишіть в зошиті вираз:2 + 4 = 6
- У садок до годівниці
Прилетіли 3 синиці
Потім ще 3 птиці.
Скільки птиць на годівниці?
- Запишіть: 3 + 3 = 6
- Онучка Мінка задоволена вашою роботою на уроці.
6. Фізхкультвилинка під музичний супровід.
7. Робота з LEGO.
- Візьміть 6 цеглинок LEGO . Складемо вирази на склад числа 6 і заселимо будиночок.
8. Робота в парах.
- Складіть із цеглинок ріпку.
ІV. Підсумок уроку.
- Час нам повертатися з країни Казок. Ви всі молодці. Гарно працювали. В
гостях у якої казки ми сьогодні побували? Склад якого числа вивчали? Що
найбільше сподобалося на уроці? Попрощайтя з онучкою Мінкою. До нових зустрічей