Урок "Старт усім класом" (модуль Волейбол)

Про матеріал
Конспекти двух уроків "Старт усім класом" мотивує учнів до участі у змагальної діяльності. Кожен учень класу має таку можливість. Два уроки підсумкові модуля "Волейбол"
Перегляд файлу

                                               «Старт усім класом!»

Конспект   уроку №  21,22 / __________

по фізичній культурі  для учнів   5  класу.

Модуль: ВОЛЕЙБОЛ 

 Тема: Оволодіння технікою  передач  м’яча  зверху , знизу  двома  руками

 Мета: Формування знання про  методи  й засоби  розвитку фізичного  потенціалу людини;  виховувати  потребу у систематичних  заняттях  фізичною  культурою  і свідоме  ставлення до  власного  здоров’я, сприяти гармонійному фізичному розвитку, оволодіння життєво  необхідними  руховими навичками; розвивати  морально – вольові якості.

Завдання  уроку:

1.Оцінити  техніку та результат передачі зверху  двома руками.

2.Здійснити  контроль за розвитком фізичної  якості –спритність.

3.Оцінити  знання теоретичного  матеріалу по  темі «Волейбол»

Місце  проведення: спортивний зал школи.

Дата  проведення: _____________________

Інвентар: м’ячі  волейбольні, набивні, тенісні, кубики, обручі,  скакалки, плакати «Привіт учасникам  змагань!», «У здоровому тілі – здоровий дух», плакати з видатними українськими  волейбольними  клубами; таблиця оцінювання змагань та зведена  таблиця  участі  класу у всіх  видах  змагань (додаток 1,2)

                                       Хід першого  дня змагань (урок №21)

з/п

Зміст  навчального матеріалу

Дозування

Орг. – метод.

вказівки

Підготовча частина (15хв.)

 

 

0

П

С

 

1

Шикування в одну  шеренгу, рапорт.  Привітання

30с

 

30с

30с

 

Фронтальний метод.

2

Вимірювання ЧСС за 10 с.

20с

20с

20с

Учитель  перевіряє готовність  до  занять  за  станом здоров’я. пульс у нормі повинен бути 70 -80 ударів за1хв. Якщо учень  погано  себе відчуває  він  звільняється від  змагань

3

Стройові  вправи  на  місті:

  • Повороти  праворуч,  ліворуч по команді,
  • Те саме, стрибком

30с

30с

30с

Сприяють  формуванню  стройової виправки,  виховання  почуття  ритму та темпу

 

Розповідь  вчителя:

Сьогодні ми розпочинаємо перший день змагання «Старт  всім класом», які підіб’ють підсумок вашої  роботи  з теми «Волейбол».

1.Повідомлення про змагання, які відбудуться на двох уроках.

2.Ознайомлення з положенням  про  змагання та програмою  змагань:

*Передача  м’яча зверху

(1 день), знизу  (2 день) двома руками над собою (висота 1 -1,5 м);

*Стрибок у довжину з місця (2 день);

*«Човниковий біг»4х9м (1 день);

*Естафети (2 день);

*Оцінювання теоретичних  знань  (1 день)

3. Знайомство з суддями, які  оцінюватимуть уміння учнів.

 

 

 

 

4

Ходьба: на носках, на п’ятах,   на    зовнішньому , внутрішньому боці  стопи.

30с

30с

30с

Слідкувати за поставою. Руки  на поясі, за голову

 

Біг:   рівномірний.

Рухлива  гра «Залиш  порожнє  місце.» (учні за командою  вчителя починають  бігати по периметру залу. В центрі залу  розташовані тенісні м’ячі (кількість  м’ячів відповідає  кількості учнів). За першим  сигналом  учителя учні як умога швидше розбігаються  до  м’ячів і беруть по одному  м’ячу . За  другим  сигналом  гравці  кладуть  м’ячі і продовжують біг, учитель  забирає 5-6 м’ячів і подає  сигнал. Учні  знову беруть  м’ячі. Той,  кому не дісталося  м’яча, вибуває з гри та робить 30 стрибків на скакалці (учні спец. Мед. Групи виконують  вправи на відновлення.) .Гра  триває доки не залишиться четверо  (двоє, один)  переможців. Вони і будуть  капітанами  команд  для  наступних дій. )

1хв

3 хв

1хв

3 хв

40с

2хв

Темп рівномірний

 

Після закінчення гри,

 Гравці, які ловлять,  міняються.

Ходьба, вправи на відновлення    дихання.

20с

20с

30с

Руки  вгору – вдих

Руки вниз – видих

Вимірювання ЧСС за 10 с.

20с

20с

20с

Самоконтроль.

 

Перешикування  в русі з колони  по  одному в колону по чотири (попереду кожної  команди  стоять капітани)

30с

30с

30с

По команді вчителя

9

ЗРВ та СФВ:

1.Біг з високим  підійманням  стегон (9м), з  закодуванням  гомілок  назад (9м) -  10 поворотів тулуба  вліво,  вправо;

2.Біг стрибками зігнувшись – 10 згинань та розгинань  рук на пальцях, стоячи на одному коліні;

3.Біг стрибками  з поворотом  тулуба вліво,  вправо, руки в сторони -  8-10 нахилів тулубу вперед, вліво , вправо;

4.Ходьба широкими  кроками (9м), стрибки у повному присяду (9м) – 5 нахилів тулуба назад, торкаючись п’ят .

5.Прискорення «човниковим бігом» – 6м -  назад, 9м – назад, із положення лежачі на спині -5 торкань   ногами за головою підлоги

5 хв

18м

 

 

18м

 

 

18м

 

 

 

18м

 

 

 

1сер

5хв

18м

 

 

18м

 

 

18м

 

 

 

18м

 

 

 

1сер

 

5хв

12м

 

 

12м

 

 

12м

 

 

 

12м

 

 

 

-

 

Вправи  виконуються самостійно – поточно,  по команді вчителя виконує  вправу  четвірка.

 Повертатися на лінію  старту кроком, виконуючи вправи на відновлення.

 

 

 

Тулуб  прогинати, а не присідати.

Спец. група виконує

Тільки останню  вправу.

Ноги прямі при торканні підлоги

12

Вправи на відновлення .

30с

30с

30с

Вправи на дихання

13

Вимірювання ЧСС

30с

30с

30с

Самоконтроль

                                                            Основна частина (25 хв)

1

Перешикування учнів по парам.

15с

15с

15с

Проізвольно

2

Розминка з  м’ячами:

 

 

 

 

3

*Кидки  м’яча у парах  двома руками із –за  голови  партнеру, в підлогу.

*Передачі  м’яча  зверху, знизу  двома руками над  собою.

15 раз

30 раз

15 раз

30

раз

15 раз

30 раз

Руки не опускати. Вибирати  правильне  місце  під  м’ячем.

4

Розповідь  учителя:

(зараз ми починаємо  змагання. Ви  маєте  придумати  назву  своєї  команди та привітання.)

15с

15с

15с

 

5

Перший вид  програми: привітання команд (судді заносять   результати у протокол №2 (таблиця №7)

Команди  мають назви –«Локомотив», «Спартак», «Заграва», «Юніор».

2хв

2хв

2хв

 Команди  шикуються на боковій лінії, капітани стоять на крок спереду.

 

6

Другий вид програми:

передача  м’яча  двома  руками зверху над собою.

(Команда «Локомотив» рахує передачі команди «Спартак», Команда «Заграва» рахує  передачі  команди «Юніор»

Судді стежать за технікою виконання, оцінюють  та заносять до  протоколу №1 (таблиця 6 ). Виставляють  суму результатів  в протокол №2 (таблиця 7 )командної першості.

6-7 хв

6-7 хв

6-7 хв

На  майданчику  намальовані  круги  діаметром 1 м в кількості -10 штук.

Учням дається дві  спроби, якщо  результат першої  перевищує 30 – одна спроба.

7

Третій  вид програми:

«Човниковий біг» 4х9м.

Оцінювання  здійснюється за  додатковим  результатом (таблиця № 3,4) від  показаного  результату у вересні  місяці  (див таблицю2,3). Судді фіксують  результати кожного  учня  (протокол №1). У  кожному  забігу  учень  переможець  приносить  своїй  команді 1 бал (таблиця №7).

5 хв

5хв

5хв

Судді визивають по 4 учасники по одному з кожної  команди.

Вчитель  нагадує  про результати  високого  рівня  оцінювання для дівчат  та хлопців.

8

Вправи на відновлення

20с

20с

30с

Руки  вгору – вдих

Руки вниз – видих

9

Четвертий  вид програми:

Оцінка  теоретичних  знань.

Залік ( перевірка  теорітичних  знань по фізичній  культурі). Тема  «Волейбол»

                            (5 клас)   

 Залік ( перевірка  теорітичних  знань по фізичній  культурі). Тема  «Волейбол»

                            (5 клас)   

 1.Батьківщина   волейбола:   (2 бали)

1)Україна

2) США

3)Францїя?

2.Хто  придумав гру  волейбол у 1895році?

(2 бали)

1.Вільям  Морган

2. Дж. Найсмит

3. Кількість спортсменів на  майданчику    в  одній  команді: (1 бал)

1)8            2)6        3)12 .

4озміри   волейбольного майданчика: ( 2 бал)

1) 8м х 12м         2)9м х 18м           3)10м х 20м ?

4. У волейболі існують  стійки гравців, яку  стійку відображено на малюнку? (1 бал)

03

  1. Висока;  2)Середня;    3)Низька. 

5.Який елемент  техніки відображено  на  малюнку? (1 бал)

volleyball-passing

     1) Передача  м’яча    зверху;

     2) Нижня пряма та  бокова  подача;

     3) Передача  м’яча  знизу.

6.Рахунок  в  партії  ведеться:  ( 1 бал)

1)до  15( з  розривом в  1 очк.);  

2) до 25 ( з  розривом  в 2 очк.);

3) до 24  очк? 

7. Дотримання режиму дня сприяє зміцненню здоров я тому, що: (2 бали)

а) дозволяє виключити зайві фізичні навантаження;

б)дозволяє правильно планувати протягом дня важливі вправи;

в) забезпечує ритмічну роботу організму?

5 хв

5хв

5хв

(Учням роздаються тести, вони  повинні  в відповідях  написати правильні  варіанти  відповідей)Листки з відповідями  учні  здають в суддівську колегію.

10

Вимірювання ЧСС за 10 с.

20с

20с

20с

Самоконтроль

                                                 ІІІ заключна частина (3 хв)

 

Підведення  підсумків першого  дня  змагань.

Оцінки за урок.

Домашнє завдання:

Підготуватися до  другого  дня змагань «Старт усім класом» 

2хв

 

10с

2хв

 

10с

 

2хв

 

10с

 

Звернути  увагу  на  організацію  в командах, чіткість виконання вправ.

Учитель: Опришкова С.Г.

 

                                       Хід  другого  дня змагань (урок №  22)

Місце  проведення: спортивний зал школи.

Дата  проведення: _____________________

 

з/п

Зміст  навчального матеріалу

Дозування

Орг. – метод.

вказівки

Підготовча частина (14хв.)

 

 

0

П

С

 

1

Шикування в одну  шеренгу, рапорт.  Привітання

30с

 

30с

30с

 

Фронтальний метод.

2

Вимірювання ЧСС за 10 с.

20с

20с

20с

Учитель  перевіряє готовність  до  занять  за  станом здоров’я. пульс у нормі повинен бути 70 -80 ударів за1хв. Якщо учень  погано  себе відчуває  він  звільняється від  змагань

3

Стройові  вправи  на  місті:

  • Повороти  праворуч,  ліворуч по команді,
  • Те саме, стрибком

30с

30с

30с

Сприяють  формуванню  стройової виправки,  виховання  почуття  ритму та темпу

 

Розповідь  вчителя:

Сьогодні ми розпочинаємо другий день змагання «Старт  всім класом», з результатами першого  дня  змагань

1 хв

1хв

1хв

Вчитель звертає  увагу  учнів на зведену таблицю  змагань

4

Ходьба: на носках, на п’ятах,   на    зовнішньому , внутрішньому боці  стопи.

30с

30с

30с

Слідкувати за поставою. Руки  на поясі, за голову

 

Біг:   рівномірний.

Рухлива  гра « Вище ноги  від підлоги»

1хв

1 хв

1хв

1 хв

40с

1хв

Темп рівномірний

 

 

Ходьба, вправи на відновлення    дихання.

20с

20с

30с

Руки  вгору – вдих

Руки вниз – видих

 

Перешикування  в русі з колони  по  одному в колону по чотири (попереду кожної  команди  стоять капітани)

30с

30с

30с

По команді вчителя

9

ЗРВ та СФВ:

1.Біг з високим  підійманням  стегон (9м), з  закодуванням  гомілок  назад (9м) -  10 поворотів тулуба  вліво,  вправо;

2.Біг стрибками зігнувшись – 10 згинань та розгинань  рук на пальцях, стоячи на одному коліні;

3.Біг стрибками  з поворотом  тулуба вліво,  вправо, руки в сторони -  8-10 нахилів тулубу вперед, вліво , вправо;

4.Ходьба широкими  кроками (9м), стрибки у повному присяду (9м) – 5 нахилів тулуба назад, торкаючись п’ят .

5.Прискорення «човниковим бігом» – 6м -  назад, 9м – назад, із положення лежачі на спині -5 торкань   ногами за головою підлоги

5 хв

18м

 

 

 

18м

 

 

18м

 

 

 

18м

 

 

 

 

1сер

5хв

18м

 

 

 

18м

 

 

18м

 

 

 

18м

 

 

 

 

1сер

 

5хв

12м

 

 

 

12м

 

 

12м

 

 

 

12м

 

 

 

 

-

 

Вправи  виконуються самостійно – поточно,  по команді вчителя виконує  вправу  четвірка.

 Повертатися на лінію  старту кроком, виконуючи вправи на відновлення.

 

 

 

Тулуб  прогинати, а не присідати.

 

Спец. група виконує

Тільки останню  вправу.

Ноги прямі при торканні підлоги

12

Вправи на відновлення .

30с

30с

30с

Вправи на дихання

13

Вимірювання ЧСС

30с

30с

30с

Самоконтроль

                                                            Основна частина (25 хв)

 

Перешикування учнів по парам.

15с

15с

15с

Проізвольно

 

Розминка з  м’ячами:

 

 

 

 

 

*Кидки  м’яча у парах  двома руками із –за  голови  партнеру, в підлогу.

*Передачі  м’яча  зверху, знизу  двома руками над  собою.

15 раз

30 раз

15 раз

30

раз

15 раз

30 раз

Руки не опускати. Вибирати  правильне  місце  під  м’ячем.

 

Розповідь  учителя:

(зараз ми починаємо  змагання. Кожен учень  повинен  піклуватися за особливі результати та результати команди)

 

15с

15с

15с

 

 

Перший вид  програми:

передача  м’яча  двома  руками знизу над собою.

(Команда «Локомотив» рахує передачі команди «Спартак», Команда «Заграва» рахує  передачі  команди «Юніор»

Судді стежать за технікою виконання, оцінюють  та заносять до  протоколу №1 (таблиця 6 ). Виставляють  суму результатів  в протокол №2 (таблиця 7 )командної першості.

 

6 -7 хв

6-7 хв

6-7 хв

 

На  майданчику  намальовані  круги  діаметром 1 м в кількості -10 штук.

Учням дається дві  спроби, якщо  результат першої  перевищує 30 – одна спроба.

5

Другий вид програми:

Стрибки у довжину  з місця.

Судді визивають по 4 учасники по одному з кожної  команди.

Оцінювання  здійснюється за  додатковим  результатом (таблиця № 3,4) від  показаного  результату у вересні  місяці  (див таблицю2,3). Судді фіксують  результати кожного  учня  (протокол №1). У  кожному  забігу  учень  переможець  приносить  своїй  команді 1 бал (таблиця №7).

5 хв

5 хв

5 хв

 Вчитель  нагадує  про результати  високого  рівня  оцінювання для дівчат  та хлопців.

Судді визивають по 4 учасники по одному з кожної  команди.

 

 

Третій  вид програми:

Естафети:

1.«Прямо в тунель»

Перші учасники з кожної  команди  беруть  два  обручі, стають на лінії  нападу (на відстані 6м від лінії  старту) й утримують  обручі так, ніби це  «тунель». Другий гравець за сигналом  вчителя, пробігаючи в «тунель», торкається середньої  лінії, передає естафету першому  і бере у нього обручі. Перший передає естафету третьому, а сам стає у кінець колони. Третій повторює вправу, як це  робив другий учасник і т.д. Естафета завершується, коли  перший учасник  пробіжить у «тунель»  і займе своє  місце, а  останній   добіжить до  лінії старту.

2.  «Хто  швидший та спритніший»:

Перші учасники з  м’ячами   біжать до  сітки.  Перекидають м’яч через  сітку так,  щоб  встигнути  його  впіймати та повертаються до  своєї  команди, передають естафету.

 Переможцем  становиться та команда, яка  швидше усіх  виконає  вправу.

3. «Вершники».

Перші учасники  команд тривають  набивні  м’ячі  між  ногами. За сигналом   вчителя учасники  стрибають до  середньої  лінії, оббігають фішку і з  прискоренням  передають  естафету - м’яч із  рук в руки партнеру по команді , а самі становляться у кінець колони.

Переможці – команда,  зробивша  вправу першою.

4. «Найспритніший».

Перші учасники  тривають  обручі в руках. За сигналом  вчителя перші учасники  штовхають  обруч вперед, а самі пробігають скрізь  нього так, щоб обруч не упав. Гравець може пробігати  скрізь  обруч 1,2,3 … рази. Кожне  про бігання приносить 1 бал   команді.

Переможець естафети,  команда виборовша  більшу кількість балів.

5 хв

5хв

5хв

Слідкувати за технікою  безпеки подолання «тунелі». Обов’язково торкатися середньої  лінії.

Перемагає команда, яка  першою  без помилок  закінчить естафету. За  перше  місце – 4 бали, за 2 – 3 бали, за 3 – 2 бали, за 4 – 1 бал.

 

 

 

 

 

 

М’яч передавати із рук в руки , не кидати м’яч. Старатися кинути м’яч так через сітку, щоб  його  зразу впіймати.

 Оцінювання те саме, як у першій естафеті.

 

Як що м’яч упав учасник естафети  повинен його  підібрати  та продовжити  виконувати  вправу з місця падіння м’яча .

Оцінювання те саме, як у першій естафеті.

 

 

 

Учасникам  надається тільки  одна  спроба.

Оцінювання те саме, як у першій естафеті.

 

 

Вправи на відновлення. Судді в цей час підбивають  підсумки.

20с

20с

30с

Руки  вгору – вдих

Руки вниз – видих

 

Вимірювання ЧСС за 10 с.

20с

20с

20с

Самоконтроль

                                                 ІІІ заключна частина (3 хв)

 

Підведення  підсумків , нагородження команд  переможців грамотами та  в індивідуальному заліку учасники нагороджуються – медалями (зробленими руками дітей.

Домашнє завдання: Комплекс ЗРВ з м’ячем  (придумати).

2хв

 

10с

2хв

 

10с

 

2хв

 

10с

 

 

Усі результати  заносяться у зведену таблицю та вивішуються на стенд  результатів  змагань  у класі.

Учитель: Опришкова С.Г.

 

docx
Додано
26 травня 2020
Переглядів
426
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку