Урок.Стоїчна українська поезія. Сучасна українська література

Про матеріал
Урок контролю та корекції знань, умінь і навичок. Розробка розрахована на вчителів-предметників, Матеріал включає різнорівневі за складністю завдання, Мета (формувати компетентності): предметні: узагальнення й систематизація вивченого про життя і творчість В. Стуса, сучасний літературний процес; виявлення в учнів за допомогою запропонованих завдань рівня знань та вмінь із вивченої теми, закріплення їх; ключові: інформаційну: уміння систематизувати здобутів знання та критично їх осмислювати; загальнокультурну: розвиток уваги, пам'яті, удосконалення навичок самостійної роботи, інтересу до наслідків власної праці.
Перегляд файлу

Контрольна робота. Стоїчна українська поезія. Сучасна українська література

І рівень

Дати відповідь на запитання одним словом  (3 бали: 0,5 бала за кожну правильну відповідь)

1. Твори, адресовані найбільш освіченій частині суспільства – це … література

2. Хронологічні межі постмодернізму умовно визначають…

3. Зразком «стоїчної поезії» у світовій літературі є поезія…

4. За інакодумність, незгоду з ідеологією влади Василя Стуса називали…

5. Ю. Андрухович, В. Неборак і О. Ірванець заснували поетичне угруповання…

6. Стійкість, мужність у життєвих випробуваннях, здатність свідомого приборкання людиною своїх пристрастей – це …

ІІ рівень (3 бали: 0,25 б за кожну правильну відповідь).

  1. Поезію українського постмодернізму представляють:

А  Ліна Костенко, Євген Маланюк

Б  Ігор Римарук,  Василь Симоненко 

В  Ігор Римарук, Ю.Андрухович

Г  Василь Стус, Іван Драч

  1. Характерні риси постмодернізму відчутні в рядках:

А «Дорога і дорога лежить за гарбузами. / І хтось до когось їде тим шляхом золотим. / Остання в світі казка сидить під образами…»

Б «Де дня розгойдані тарілі? / Мосянжний перегуд джмелів, / твої пшеничні руки білі / над безберегістю полів…»

В «Красиве, засмагле сонце / В золотих переливах кучерів, / У червоній сорочці навипуск, / Що їхало на велосипеді, / Обминаючи хмари у небі…»

Г «Ми, й невтямки нікому з нас, нікому, / Що зовсім не на білому коні, / І навіть не на іншому якому,– / На BMW або на БМП / Зима влетить по вимерзлій шосейці…»

  1.               Вірші В.Стуса «Крізь сотні сумнівів я йду до тебе…» і «Господи, гніву пречистого…» належать до лірики

А  інтимної  

Б  пейзажної

В  філософської  

Г громадянської

  1.               Яка із ознак НЕ властива для постмодернізму? 

 А  Закодованість тексту

 Б Змішування стилів

 В  Побудова сюжетів на давніх легендах та міфах

 Г Гра зі словом і чужим текстом

  1.               Установіть відповідність між назвою художнього засобу та його прикладом із творів В. Стуса

Художній засіб                                     

Приклад

1.Порівняння                                    

А «…і син біжить, як горлом кров біжить…»

 

2.Інверсія                                         

 

Б «Народе мій, до тебе я ще верну!»

 

3.Алітерація                                       

В «Кубло бандитів, кегебістів у стольному засіли місті»

4.Анафора                                          

Г «І кожен супротивник – у скорботі,  І кожен супротивник – заборон не знає»

 

  1.               Установіть відповідність між письменником і висловлюванням про нього.

Письменник

Висловлювання

1 Василь Стус

 

А «Його соціальна сатира вирізняється ще й тим, що це якісні поетичні тексти, а не просто заримовані каламбури. Він грається з літературними і позалітературними кліше, вигадує неординарну ритмічну структуру вірша. Виконує ті естетичні завдання, які ставить перед собою»

2 О. Ірванець

 

Б«Серед його тюремних творів для мене найдорожчі його інтимні поезії, його відчайдушне вміння знаходити для душі місце всюди — в найкарколомніших знущаннях, у найбезпросвітнішому мороці сучасності»

3 С. Жадан

В Науковець, культуролог, кандидат філософських наук, талановитий спікер, непересічна есеїстка, успішна блогерка, інтелектуальна публіцистка, очільниця низки культурно-політичних проєктів, наша високо піднята хоругов, моральний авторитет нації, представниця давньої лицарської української інтелектуальної еліти, яка ширить правду про здобутки нації земною кулею, робить позитивну рекламу незнищенній українській культурі в очах світової громадськости.

 

4 О. Забужко

 

 

Г Має неофіційний титул «найпліднішої письменниці України». Критика її називає як не «чортиком, що вискочив із табакерки», то «грант-дамою української літератури»

 

 

Д  «…Виявився тим письменником, котрий поєднав дуже транзитний, хисткий, катастрофічний дух часу нашої частини світу 1990-2000-х років, його іронію, цинізм, біль, споживацтво, млявий радикалізм із дуже в своїй суті піднесеними штуками – з усеохопністю добра, любов’ю, романтичним коханням, теплим внутрішнім світлом. І наснажив усе це оргиніальним еластичним письмом, образним і дотепним»

 

ІІІ рівень ( 3 бали: 1,5  бала  за правильну відповідь на питання)

 

1. Пояснити різницю між літературою масовою та елітарною.

2. Назвати характерні ознаки постмодернізму.

 

ІV рівень ( на вибір,  3 бали)

 

  1. Напишіть відгук на одну з поезій  сучасної літератури. Мотивуйте у відгуку свій вибір.
  2. Напишіть твір-мініатюру «Чим цікава сучасна українська проза».

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська література (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Авраменко О.М., Пахаренко В.І., Мовчан Р.В.)
Додано
16 травня 2021
Переглядів
5632
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку