Урок «Сторінками казкової фантазії. А.Ліндгрен. «Малий та Карлсон, що живе на даху» (Скорочено)»

Про матеріал
Урок української мови (читання) побудований з урахуванням цікавої пізнавальної діяльності.
Перегляд файлу

Урок української мови (читання) у  4 класі НУШ

Тема: Сторінками казкової фантазії. А.Ліндгрен.  «Малий та Карлсон, що живе на даху» (Скорочено)

 

Мета: формувати читацькі та комунікативні компетенції; сприяти засвоєнню змісту казки; удосконалювати навички стислого переказування; вправляти у виразному читанні діалогів; розширити знання про давальний відмінок; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, творчу уяву; формувати бажання бути щедрим; вчити театралізувати; виховувати почуття дружби, бажання спрямовувати свої думки на добро, щедрість.

Обладнання: ілюстрації, картки, відеозапис мульфільма, закладинки у підручник, підручник з української мови, зошити, вишневе варення, мішечок з подарунками.

 

Тип уроку: формування компетентностей.

 

Словникові слова: інтрига, благодійність, реклама.

 

Хід уроку

 

І. Вступна частина.

1.Організація учнів до уроку.

Урок розпочався! До праці мерщій!

Усі перешкоди  здолати зумій!

Працюй наполегливо, творчо, старанно!

Щоб жодна хвилина не втратилась марно!

2.Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності

— Відгадайте загадку. Чи знайомий вам цей герой?

На даху товстун живе,

Він з пропелером літає

Та варення полюбляє...

Здогадався, хто це є? (Карлсон)

— А «народився» цей герой у Швеції. Його придумала видатна шведська письменниця. Сьогодні ми прочитаємо ще один уривок з повісті «Про Карлсона, що живе на даху».

3. Куштування вишневого варення.

- Щоб наш настрій був позитивним, давайте скуштуємо улюблене варення Карлсона. Спробуйте його та здогадайтеся на смак з яких ягід воно приготоване.

- Отож, ви готові до нових пригод? Розпочинаймо.

II. Основна частина

1.Театралізуємо. (стукіт у двері)

- Тук-тук!

- Хто там?

- Це щастя твоє! Мерщій відчиняй!

- (здивовано) Щастя? До мене?

- Так. Зустрічай!

- Щастя моє! Заходь, не минай! У домі моєму господарем будь!

Скажи мені, де ти так довго блукало?

Чому не з’являлось, коли я гукала?

Чому мандрувало чужими світами?

Чому не лишалось назавжди із нами?

-Ну знаєш! Не в звичці у мене тікати…

-Я поруч – лиш треба мене помічати…

Діти, а ви помічаєте, що поруч із вами щастя? Яке воно може бути?

-         Чи існує однакове щастя для всіх, чи в кожного воно своє?

2. Творча вправа «Веселка щастя».

3. Оголошення теми уроку.

-         Дивлюся на веселку і думаю про щедрий відмінок. Про який відмінок я думаю? Чому?

Найщедріший відмінок давальний,

Дуже відповідальний.

Дає, пояснює, дарує,

Допомагає і чарує.

 

-         Сьогодні на уроці ми познайомимось  з мультиплікаційним казковим чоловічком, який дарував щастя. Спробуйте відгадати хто це .

-         У нього веселий характер, а сам він в міру вгодований, бо понад усе полюбляє солодощі, та ще й  носить нелегкий  пропелер  на спині.

4.Каліграфічна хвилинка.

- Щедра людина завжди щаслива. Вчимося бути щасливими, щедро давати і щиро приймати.

Щ щ

Щастя щедро щиро

-         А тепер давайте подивимося який подарунок кому дістанеться. Дістаньте з мішечка свій подарунок.

1.Цукерка (кому?) Іллі

2.Крейда (кому?) учителю

     5.Підготовка до сприймання нового твору

-         Щастя поруч з нами. І ми продовжуємо урок. Я гадаю, вам всім цікаво, хто ж написав  казку про Карлсона.

-         Це завдання не складне лише потрібно розшифрувати два слова. А щоб

виконати його, потрібно закреслити у кожному слові однакові голосні.

         О А О С Т Е Р Е І Д

          Л А І Н А Д Г И Р Е Н И

    Астрід Ліндгрен народилася у Швеції і прожила 95 років. За ці роки вона  написала багато цікавих і захоплюючих книг. Багато її творів перекладено багатьма мовами.Дуже сподобався дітям веселий Карлсон і дотепний Малюк! Ця дитяча захопленість героями  надихала письменницю продовжувати творити історію про Карлсона й Малюка. Тому вона видала аж три повісті про їхні пригоди.Майже всі свої книги Ліндгрен присвятила дітям. «Я не писала книг для дорослих і думаю,що ніколи не стану цього робити », - рішуче заявляла Астрід.

6.Взаємодія усно.

-         Пригадайте, яким було щастя Малого, героя повісті. Сьогодні ми з вами прочитаємо уривки з казки «Про Карлсона, що живе на даху».

-         Чого найбільше у світі бажав Малий?

-         Чого найбільше у світі бажаєте ви?

-         Хто, зазвичай, виконує ваші бажання?

-         Звідки ви дізнаєтесь про якийсь новий продукт? (З реклами)

Реклама – це поширення інформації про когось або про щось для привернення уваги.

-         Чи завжди потрібні речі, які рекламують?

-         А чи можете ви виконати чиєсь бажання?

7.Читання. Робота над твором.

Прийом «Інтрига»

- У мене магічне число 8. Впізнайте епізод, з яким ми будемо працювати.

 

8.Перегляд уривка з повісті про День народження Малогою.

 

9.Читання чистомовки

 

Сон – сон – сон – на даху живе Карлсон

Ком – ком – ком – дружить  він із малюком

Ня – ня – ня – любить він варення

Ає – ає – ає -  з моторчиком літає

Ає – ає – ає -  Малюка звеселяє

Ве -  ве – ве -  весело живе

Ує – ує – ує -    смішні пригоди  вигадує.


 


10. Читання уривка підготовленими учнями. Читання луною.

- Хто головні дійові особи повісті?

- Що мало відбутися?

- Що сталося напередодні іменин? Прочитайте розмову Карлсона з Малим напередодні іменин в особах.

11. Читання в особах.

- Як уявляв перші хвилини дня  народження Малий?

- Про який подарунок він мріяв?

- Що означає вислів «віддати на благодійну справу»? Які справи бувають благодійними?

12. Словникова робота.

Благодійність - безкорисливе надання допомоги потребуючим, які не є пов'язаними з благодійником.

13. Руханка «Якщо ти щасливий»

14. Читання «ланцюжком». Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання.

- Як усе відбулося?

- Які подарунки отримав хлопчик?

- Чи здійснилось бажання Малого? Чи був він після цього щасливим? Прочитай.

- Як ви розумієте вислів «защеміло десь усередині»? (Коли людина по справжньому щаслива)

15. Розвиток мовлення. Порівняння щастя Карлсона і Малого.

Робота в групах .

Опис щастя Карлсона  (виконує 1 група)

Уважав себе щастям Малого.

Любив поїсти.

Любив солодощі.

Цікавився подарунками.

 

Опис щастя Малого (виконує 2 група)

Любив свій день народження.

Мріяв мати собаку.

Любив рідних.

Щедрий.

Боявся проспати свої іменини.

16. Досліджуємо мовлення. Робота в зошиті.

Виписування виділених словосполучень з повісті. Визначення роду, числа, відмінка іменників.

 

ІII. Заключна частина.

1.Підсумок уроку

— Хто написав казку» «Про Карлсона, який живе на даху»?

— Що нового дізналися ви про цих героїв?

Кожна дитина на землі мріє про те, щоб до нього прилетів казковий герой на ім'я Карлсон. Цей маленький пустун з моторчиком на спині завжди що-небудь вигадує, створює гарний настрій і порадує своїми веселими історіями. І навіть хочеться, щоб всі дитячі хвороби лікувалися вишневим варенням, а не таблетками. І якщо тобі самотньо, або в тебе неприємності і зіпсувався настрій, закрий на хвилинку очі і уяви, що зараз в твоє вікно постукає маленький смішний чоловічок Карлсон ...

2.Рефлексія.

- Чи  досягнули поставленої мети?

- Яким є ваше враження від прочитаного?

3.Рівневе самооцінювання.

4.Домашнє завдання

-         Читати с.103-105, стисло переказувати.

-         Виконати вправу 8 с.106. Списати, визначити відмінок іменників.

5. Вручення подарунків.

-         На згадку про наш урок Карлсон та Малий дарують закладинки у підручник. На них ви можете прочитати улюблені вислови Карлсона.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •                    J:\карлосон\illjustratsii_k_multfilmam_karloson_i_vozvraschenie_bludnogo_popugaja_296480.jpegДобрий день
  •                    Спокійно, тільки спокійно
  •                    Дурниці, не варто й згадувати
  •                    Я найкращий у світі
  •                    Давай попустуємо

 

 

  •                    J:\карлосон\illjustratsii_k_multfilmam_karloson_i_vozvraschenie_bludnogo_popugaja_296480.jpegДобрий день
  •                    Спокійно, тільки спокійно
  •                    Дурниці, не варто й згадувати
  •                    Я найкращий у світі
  •                    Давай попустуємо

 

  •                    J:\карлосон\illjustratsii_k_multfilmam_karloson_i_vozvraschenie_bludnogo_popugaja_296480.jpegДобрий день
  •                    Спокійно, тільки спокійно
  •                    Дурниці, не варто й згадувати
  •                    Я найкращий у світі
  •                    Давай попустуємо

 

  •                    J:\карлосон\illjustratsii_k_multfilmam_karloson_i_vozvraschenie_bludnogo_popugaja_296480.jpegДобрий день
  •                    Спокійно, тільки спокійно
  •                    Дурниці, не варто й згадувати
  •                    Я найкращий у світі
  •                    Давай попустуємо

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 грудня 2023
Переглядів
276
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку