Урок "Ствердження у трагедії В. Шекспіра "Ромео і Джульєтта" величі і краси справжнього кохання, його здатності піднестися на розбратом і ворожнечею у світі"

Про матеріал

Матеріал уроку допомагає вчителю детальніше розкрити образи Ромео і Джульєтти. Аналіз матеріалу дає учням розуміння прекрасного, навички оцінювання культурно-мистецьких явищ. Використання методики навчального діалогу в практичній роботі з учнями свідчить про її результативність не тільки у формуванні досвідченого читача, а й взагалі у становленні особистості учня, розвитку його комунікативних навичок.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Тема: СТВЕРДЖЕННЯ У ТРАГЕДІЇ В.ШЕКСПІРА « РОМЕО І ДЖУЛЬЄТТА»

ВЕЛИЧІ І КРАСИ СПРАВЖНЬОГО КОХАННЯ, ЙОГО ЗДАТНОСТІ ПІДНЕСТИСЯ НАД РОЗБРАТОМ І ВОРОЖНЕЧЕЮ СВІТУ

 

 

 

 

 

                                                             Ларіонова О.М.

учитель зарубіжної літератури

Дмитрівського ліцею імені

Т.Г. Шевченка

Дмитрівської сільської ради

Кропивницького району

Кіровоградської області                                    

 

 

 

ТЕМА: Ствердження у трагедії  В.Шекспіра «Ромео і Джульєтта» величі і краси справжнього кохання, його здатності піднестися над розбратом і ворожнечею у світі»

 

Мета: охарактеризувати образи Ромео і Джульєтти; розкрити красу і велич справжнього кохання; розвивати вміння аналізувати драматичний твір; з’ясувати актуальність проблематики трагедії на сучасному етапі.

         Тип уроку: урок вивчення нового навчального матеріалу

         Основні поняття і терміни: проблематика, художні образи, «вічний образ», «світла трагедія».

        Обладнання: підручник, портрет В. Шекспіра, ілюстрації учнів до твору, медіазасоби.

                                                       

 

                                                                                                  Епіграф уроку:

                                                                       «Сумніших оповідей не знайдете,

                                                                 ніж про любов Ромео і  Джульєтти». 

                                                                                                           В. Шекспір                                                                                                                                                                                      

                                                                                 

                                                             Проблемне питання:

                                                             Чому «Ромео і Джульєтту» називають

                                                     «світлою трагедією»?

 

 

I. Організаційний момент.

II. Постановка мети і завдань уроку.

III. Первинне сприйняття тексту.

- Яке враження справила на вас трагедія В.Шекспіра «Ромео і Джульєтта»?

- Які проблеми ви можете виділити в трагедії? Чому ми називаємо її класичною?

- Чи є незрозумілі місця у творі?

IV.  Аналіз тексту.

- Чому твір розпочинається прологом? Яка роль прологу у п’єсі?

(Це театральна п’єса. Для того, щоб зібрати великий глядацький зал, драматург повинен зацікавити глядача, а також ознайомити з подальшими подіями п’єси. Це свого роду «реклама», яка дозволяє здобути славу та популярність. Пролог підкреслює реальність подій, а також виділяє головну думку п’єси: перемога кохання над ворожнечею та ненавистю).

  •  Поясніть смисл назви твору? Яку б назву твору дали б ви?
  •  На які протилежні світи поділяються герої трагедії?

 

С в і т   М о н т е к к і :                                С в і т   К а п у л е т т і:

                                                 Сенс життя:

Ромео,                                                                Тібальт – небіж сеньйори 

Меркуціо – родич князя,                                                   Капулетті,

Друг Ромео                                ворожнеча      Слуги

Бенволіо – небіж Монтеккі,

Друг Ромео

Слуги

 

  • Чому сім’ї не припиняють ворожнечі?
  • Чи впливають їхні взаємовідносини на інших героїв? Як саме?
  • Як автор зображує Ромео ? ( акт 1, сцена 1:  закоханий, зажурений, неуважний, мовчазний).
  • Що є причиною смутку Ромео?
  • Чи можна назвати його почуття до Розаліни справжнім коханням?
  • Чи відома рідним Ромео причина його смутку? Про що це свідчить?
  • Як автор зображує Джульєтту?

(Юна, безтурботна, покірна, мила, слухняна, романтична).

  • Як Джульєтта відреагувала на пропозицію матері вийти заміж за Паріса? Про що це свідчить? (Слухняність, повага до думки батьків ?)
  •  Що поєднує героїв? (Романтичне ставлення до життя).

 

Вчитель за допомогою учнів складає асоціативний ряд, виходячи з характеристики героїв:                           

     Р – романтичний

   О – обдарований

  М – меланхолійний, мрійливий, мовчазний

 Е – ерудований

О – оригінальний

 І – інтерес, інтимність   ( між ними)

Д – добра

 Ж – жартівлива, жаліслива

  У – уважна

   Л – люб’язна

     Ь

      Є – єдина

       Т – тактовна

        Т – тиха, тривожна

         А – активна

 

  • Як юні закохані ставляться до ворожнечі між їхніми родинами?

( Покохавши один одного, вони від них віддалились).

             

                                                 

 

              

                 Світ Ромео                                                Світ родин

                          і                                                          Монтеккі і

                  Джульєтти                                                 Капулетті

                     

 

 

  •  Як ставиться родина Капулетті до Ромео? ( Акт 1, сцена V )
  •  Чому Шекспір не показує ставлення Монтеккі до Джульєтти?
  •  Як і коли зароджується кохання між героями ?
  •  Протягом якого часу розвиваються події у творі? Коли розпочинаються і коли закінчуються? (Недільний ранок – похмурий світанок четверга).
  •  Скільки триває кохання Ромео і Джульєтти?  ( Три дні).
  •  Чому автор так звужує і конкретизує час?  (Кохання лише зароджується у конкретний час, а його   тривалість зникає у безмежному просторі вічності).
  • Де найчастіше автор показує героїв? Чому?

(На лоні природи, відкритий простір дає свободу і безмежність).

       -Якою бачить Ромео Джульєтту?

(Акт 1, сцена 5,  акт 2, сцена 2. «Ангел, який очищує його думки…»)

       -Чим відрізняється почуття героя до Джульєтти від почуття до Розаліни?

      -Якою бачить Джульєтта Ромео?  (Дія 1, сцена 5,  дія 2, сцена 1).

 

 

              Р О М Е О                   к о х а н н я                Д Ж У Л Ь Є Т Т А

 

      « Святі руки »                                                          « світить вродою»

      «Пілігрим »                             вірність                  «омріяна любов моя»

      «Найвища досконалість»                                       «голубка ніжна ручна»

      «владар»                                                                   «тяжко розлучатись»

                                                           

                                                            

                                                      

 

  •  Якого віку були юні закохані?
  •  Чому автор показав кохання героїв у такому ранньому віці?

   (Кохання не має віку, воно має лише дві форми існування: земну і вічну).

        -  З чим можна порівняти кохання героїв? ( Блискавка, …)

  •  Чому герої вирішили так рано одружитись?

(Щоб закріпити свої стосунки, шлюб – це захист, фортеця для оточуючого світу, а ворожнеча могла привести до розриву стосунків).

  • Хто перший освідчився в коханні?
  •  Кому із закоханих більшою мірою притаманне бажання діяти, характерне для людини тієї епохи?
  •  Які риси характеру виявляє Джульєтта, одважившись на непослух своїм рідним не одружуватись з Парісом?
  •  Чому Лоренцо погоджується повінчати закоханих, а потім пропонує Джульєтті план порятунку від шлюбу з Парісом?
  •  Які почуття виникають у Джульєтти перед тим, як випити трунок? Чи обґрунтовані вони?
  •  З якими почуттями Ромео йде з життя? ( Дія 5, сцена 3)
  •  Чому кохання завершується трагедією?

(Смерть героїв у конфліктній ситуації закономірна, тому що зло і ненависть, які оточували закоханих, не давали б змоги їм існувати. Кохання не може жити в колі ворожнечі, крові, злорадства. Це почуття в такому середовищі загине).

        - Як відреагували батьки на загибель своїх дітей?

  •  Як ви розумієте слова князя:

«Який вас бич карає за ненависть:

Ваш цвіт любов’ю вбили небеса!»

      - Чому небеса карають дітей, а не батьків?

      - Як вплинула трагедія на взаємовідносини Монтеккі і Капулетті?

      - Як природа реагує на трагічну смерть закоханих?

      - Чому, незважаючи на трагічний кінець, виникає почуття оптимізму?

 

 

IV. Підведення підсумків уроку.

V.  Домашнє завдання. Підготуватись до дискусії на тему: «Чому Ромео і Джульєтту» називають «світлою трагедією»?

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 жовтня
Переглядів
53
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку