Урок " “Створення коміксу про дитинство Тараса Шевченка засобами текстового редактора”.

Про матеріал
Матеріал може бути використаний під час вивчення біографії Т. Шевченка або теми "Текстовий редактор" з учнями 5 класу.
Перегляд файлу

Розробкам бінарного уроку з інформатики та української літератури

Тема: Створення коміксу про дитинство Тараса Шевченка  засобами текстового редактора (на матеріалі повісті Степана Васильченка «У бур'янах»).

Навчальне завдання уроку: ознайомити учнів з дитячими роками Шевченка, алгоритмом додавання об’єктів та тексту в Word, його форматування.

Розвивальне завдання уроку: розвивати творчу уяву, мислення, вміння працювати в парі, висловлювання власної думки.

Виховне завдання уроку: виховати шанобливе ставлення до видатної постаті Тараса Шевченка.

Тип уроку:

комбінований                                     

Форма проведення уроку:

Урок-практикум

Наочність та обладнання:   плакати із зображенням Т.Шевченка, різнокольорові фішки, тексти  фрагментів оповідання С. Васильченка «У бур'янах»,  інструктивні картки «Додавання тексту»,  картки для  рефлексії, проектор, комп'ютери.

Епіграф

 Творчість – необхідний засіб

самовираження особистості

Хід уроку

Організаційний момент

Привітання

Добрий ранок, дорогі учні!

Хай на вас чекає гарний день.

Бачу, всі веселі і здорові

До уроку всі готові.

 В добрий день і в добрий час

Завітали ви до нас.

Всіх гостей ми в нас вітаємо,

Подивіться, що ми знаємо.

Учитель інформатики

На дошці ви бачите малюнок, на якому зображені  бабуся та онучка. Уявіть, як вона розповідає дитині всесвітньо відомого вірша (звучить спів соловейка)


Садок вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть,

Плугатарі з плугами йдуть,

Співають ідучи дівчата,

А матері вечерять ждуть.

 

Сім'я вечеря коло хати,

Вечірня зіронька встає.

Дочка вечерять подає,

А мати хоче научати,

Так соловейко не дає.

 

Поклала мати коло хати

Маленьких діточок своїх;

Сама заснула коло їх.

Затихло все, тілько дівчата

Та соловейко не затих.

 


 

Учитель літератури.

Ви напевно знаєте, хто автор цих рядків. Тарас Шевченко. Традиційно у березні в Україні відбуваються заходи, присвячені Кобзареві. Цьогоріч відзначаємо 207 років з Дня народження видатного поета, художника, етнографа, фольклориста, національного символа,в якому збереглися наші історія,  реальність, найпотаємніші мрії.

Учитель інформатики

Діти, давайте ще раз подивимось на екран. Скажіть з яких елементів складається зображення? Що воно вам нагадує?(Відповідь:комікси)

Мотивація навчальної діяльності

Щоб їх створити, необхідні певні знання як з інформатики, так і з літератури. Ви повинні вміти опрацювати текст та вибрати з нього висловлювання, які б відповідали зображенню. А такожвміти вставити потрібну виноску та текст до неї, підібрати правильний розмір, накреслення та колір тексту. Тобто відформатувати його.

Учитель літератури.

Прочитайте запитання дівчинки.  Як Ви гадаєте, чому бабуся не знає відповіді? Давайте допоможемо бабусі цікаво розповісти про дитинство Шевченка. 

Темою нашого уроку  є “Створення коміксу про дитинство Тараса Шевченка засобами текстового редактора”.

Учитель інформатики.

А чи читали ви коли-небудь комікси?

Діти, давайте згадаємо, що таке комікс та з яких елементів він складається.

Ко́мікс або мальо́пис (від англ. comic — комедійний, комічний, смішний; рідше вживається термін англ. sequential art — дослівно «послідовне мистецтво», яке використовує прийом «далі буде») — послідовність малюнків, зазвичай з короткими текстами, які створюють певну зв'язну розповідь. Тексти, зазвичай, мають специфічну форму «мовної бульки» («мовної хмарки», «мовного димка», виноски; англ. speech balloon), яка передає мову чи думку  персонажу, заголовків і титрів.

Актуалізація опорних знань

 Учитель інформатики . Гра “Хто більше”

А тепер пограємо в гру, яка називається “Хто більше”. Вам треба назвати якнайбільше слів, які відносяться до теми “Текстовий редактор”. За це кожен з вас отримає фішку певного кольору.

Вивчення нового матеріалу, засвоєння нових знань

Учитель літератури.

Життєпис митця дуже важливий при вивченні його творчості, адже допомагає краще її зрозуміти.   За тим, як склалося життя однієї людини можна визначити життя народу, країни тих часів.  Сам Шевченко часто розмірковував  над  власною долею  у листах, поезіях, зображував на картинах. Сьогодні на уроці ми працюватимемо з твором Степана Васильченка “У бур'янах”, який розповідає про родину, виховання, нелегку долю  хлопчика Тараса.

Мікрофон

Що Вам відомо про дитячі роки Шевченка?

Як Ви вважаєте, чому твір має таку назву?

Дитинство починається з народження, яке оповите легендами. А повість починається, як починаються казки: “ За широкими морями, за лісами дрімучими, ще й за горами кам’яними… був колись веселий край, заворожений злими людьми, заневолений двома неволями”.  Прослухайте першу частину повісті. Зверніть увагу на репліки персонажів, які ми використаємо як текст  до першого малюнка.

Учитель  зачитує текст.

Учитель інформатики

Кожен  спробує зробити по одній сторінці до нашого коміксу, але перш ніж ви це зробите, ми разом створимо першу сторінку. Уважно дивіться на екран та запам’ятовуйте послідовність дій (створюємо першу сторінку).

Давайте трішки відпочинемо та зробимо фізкультхвилинку.

Фізкультхвилинка

Учитель літератури.

Подивіться на колір отриманих фішок. Він різний,бо кожен буде створювати сторінку коміксу про різні події дитинства Кобзаря. Зараз Ви отримаєте текст, який описує певну подію. Уважно прочитайте його. Можете підкреслити слова чи речення, які стануть репліками для коміксу.  Або сформулюйте вислови самостійно.

Учитель інформатики. Після прочитання Ви сідаєте за комп'ютер з такою ж кольоровою позначкою,як і ваша фішка. Біля кожного комп’ютера лежить інструктивна картка, яка допоможе вам виконати завдання.

Перш ніж працювати за комп’ютером ми повинні пригадати правила техніки безпеки.

Техніка безпеки.

Закріплення вивченого

Створення сторінок коміксу учнями (робота в парах).

Презентація  виконаних робіт.

Рефлексія

Незакінчене речення

Учні  складають продовження речень

Я змінив(ла) ставлення до..

Я дізнався(лася) більше про..

Я відчув(ла)…

Підбиття підсумків

Подивіться на створений колаж. Як Ви думаєте, вдалося  допомогти   бабусі? Чи сподобався би комікс  дівчинці?

( Слайд№3).

За Вашу творчість, старанність отримайте від бабусі смаколики

Домашнє завдання 

Параграф 15(повторити),ст.143 (оціни свої знання та вміння),підготувати текст улюбленої казки.

Знати події  дитинства Тараса Шевченка.

 

docx
Додано
8 квітня 2021
Переглядів
1536
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку