Урок 3
Тема: Сучасна реклама та фірмовий стиль: напрямки, стилі, тренди
Мета: навчальна: засвоєння знань про сучасну рекламу та фірмовий стиль: напрямки, стилі, тренди; формування вмінь створювати рекламу та логотип з використанням комп’ютерної техніки.
Розвиваюча: розвивати вміння виділяти головні якості явищ та процесів, вміння порівнювати, узагальнювати, аналізувати, розвивати спостережливість, творчий підхід до вирішення різноманітних задач.
Виховна: виховувати відповідальність за доручену справу, виконавську дисципліну, акуратність, охайність, добросовісність, почуття власної гідності, почуття поваги до інших, самоповагу.
Обладнання: для вчителя: проектор, ПК, програмне забезпечення, PowerPoint 2010, презентація «Сучасна реклама та фірмовий стиль», плакати із запитаннями для вправи «Круговий огляд», кольорові маркери, 6 кольорових капелюхів (Додаток 1), картки «Fishbone» (Додаток 2)
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний етап
- Перевірка присутності
- Готовність учнів до уроку
2. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів
Метод «Круговий огляд»
Запитання
3. Мотивація навчально - трудової діяльності
Поділити учнів класу на 6 груп. Кожна команда буде представляти капелюх певного кольору і має, спираючись на певний тип мислення, дотримуватися відповідного підходу до аналізу предмету дискусії. Оголошується проблемне питання та надається час на підготовчий етап командного виступу. Із залученням всіх учнів, ґрунтуючись на доповідях учасників, разом слід зробити висновки, чому важливо підходити до оцінки предмету дискусії з різних точок зору.
В процесі дискусії спочатку слід надати слово представникам Білого капелюху – перш ніж оцінити будь-яке проблемне питання, варто передусім ознайомитись з інформацією про предмет обговорення.
Після Чорного варто надати слово Жовтому – це урівноважить думки й оцінки.
Останнім потрібно вислухати Синій капелюх.
Послідовність виступів представників капелюхів іншого кольору можна узгодити в процесі дискусії – залежно від активності учасників гри.
Проблемне запитання
Додаток 1
Капелюхи
Отже, тема нашого уроку:
Тема: Сучасна реклама та фірмовий стиль: напрямки, стилі, тренди
Мета: засвоїти знання про сучасну рекламу та фірмовий стиль: напрямки, стилі, тренди; сформувати вміння створювати рекламу та логотип з використанням комп’ютерної техніки.
Завдання:
План
Розповідь вчителя супроводжується показом комп’ютерної презентації.
Рекла́ма — «гукати раз-у-раз, знову викликати, повторно вигукувати») — популяризація товарів, видовищ, послуг і т. ін. з метою привернути увагу покупців, споживачів, глядачів, замовників тощо, поширення інформації про когось, щось для створення популярності, а також візуальна та інша медіа-продукція — плакати, оголошення, відеокліпи, що використовуються як засіб привертання уваги потенційних споживачів. (Слайд 3)
Реклама завжди звертається до людини, реклама впливає на її свідомість, на прийняття того або іншого рішення, тому без знання психології людини реклама не може бути ефективною.
Відповідно до законодавства України реклама — це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.
Реклама — популяризація товарів, видовищ, послуг і т. ін. з метою привернути увагу покупців, споживачів, глядачів, замовників і т. ін.
Реклама - поширення відомостей про кого-, що-небудь для створення популярності.
Реклама - плакат, оголошення і т. ін., що використовуються як засіб привертання уваги покупців, споживачів.
Глобальними факторами розвитку реклами є потреби виробництва, торгівлі та фінансів, форма державного правління, цілі різноманітних релігійних конфесій, політиків та простих громадян. Реклама справедливо визначається як частина загальнолюдської культури. (Слайд 4)
Нетоварна реклама
Пропагує які-небудь ідеї та цілі, та аж ніяк не конкретний товар. Наприклад, нафтова компанія оголошує про свою здатність бурити нафтові свердловини без забруднення навколишнього середовища. До нетоварної відноситься також некомерційна реклама, спрямована на зміну поведінкової моделі (боротьба зі СНІДом, наркотиками) і популяризацію соціальних проблем, пропаганду здорового способу життя тощо).[9]
Фі́рмовий сти́ль – це набір колірних, графічних, словесних, типографських, дизайнерських, постійних елементів (констант), що забезпечують візуальну і змістову єдність товарів (послуг) усієї вихідної від фірми інформації, її внутрішнього оформлення.
Основними цілями фірмового стилю можна назвати ідентифікацію виробів і вказівку на зв'язок їх з фірмою, виділення цих товарів з загальної маси аналогічних товарів її конкурентів. Наявність фірмового стилю свідчить про впевненість його власника в позитивному враженні, яке він справляє на споживача. (Слайд 6)
Фірмовий стиль — це те, що робить компанію пізнаваною, рекламу — що запам'ятовується. Він виявляється в повторенні основних елементів фірмового дизайну (логотип, кольори, шрифти) на всіх елементах рекламної кампанії.
При створенні фірмового стилю необхідно пам'ятати про те, що обраний стиль в ідеалі повинний добре виглядати як на візитці 90×50 мм, так і на рекламному щиті площею 5 кв. м, як у кольорі, так і в чорно-білому варіанті (наприклад, факсимільна копія).
Елементи фірмового стилю
Існують чотири групи товарних знаків: образотворчі, словесні, комплексні (змішані) та об'ємні . (Слайд 8)
Логотип може співпадати з назвою фірми, може бути його скороченням (Coca-Cola, ABB — Asea Brown Boveri, F&C — Фінанси та кредит) або оригінальним словом, пов'язаним з назвою або специфікою фірми.
Комбіновані (змішані, комплексні) знаки — це комбінація зображення та слова (подивіться на фірмові знаки Argo, Тетра Пак, Reebok).
Об'ємними знаками найчастіше бувають оригінальна форма виробу (особливий брусок мила чи шоколадна фігурка) або його упаковка (пляшка, коробка, флакон). Це не дуже поширений вид товарного знака.
Торговий знак є своєрідною візиткою підприємства, з ним пов'язане підтримання певного іміджу фірми, що створюється роками бездоганної роботи на ринку. Зміна знака може нанести більшої шкоди ніж будь-які організаційні зміни, в тому числі зміна власника.
Вимоги до товарного знака (Слайд 9)
1.Простота — передбачає відсутність великої кількості складних ліній, дрібних деталей і т.п. Щодо словесного знака, існує точка зору, що оптимальний розмір знака — 2-3 склади або 3-7 літер.
2.Індивідуальність (оригінальність) — надає можливість відрізнити один товар від іншого, одну фірму від іншої фірми. І, безумовно, будь-яке тиражування ідеї не сприяє цьому. Так, ностальгія по колишньому аристократизму, а може потяг до самовизначення новоявлених президентів фірм, призвели до того, що в перші роки створення приватних фірм в Україні десятки з них обрали своїм товарним знаком стилізовану корону.
3.Зовнішній вигляд, а для словесного знаку ще і звучність, легкість вимовлення.
4.Охороноздатність.
Сучасні тренди створення фірмового стилю (Слайд 10)
Створення якісного логотипу вимагає серйозного і професійного підходу з урахуванням сучасних тенденцій дизайну.
Мінімалізм. Ця тенденція збережеться надалі, оскільки всі великі бренди переключаються на більш простий, мінімальний дизайн.
Малюнок від руки. Цей тренд перебуває в центрі уваги вже кілька років і відмінно підходить «хіпстерскому» бізнесу. Даний стиль широко використовується в ресторанному бізнесі, у сфері перукарського мистецтва та рукоділля.
Негативний простір. Досить старий тренд, тим не менше, останні кілька років він перебуває на піку популярності.
Кадрування. Суть цього тренду в мінімалізмі – демонстрація виключно самої суті логотипу, нічого зайвого.
Геометричні форми. Здавалося б, кому потрібна ця стара школа? Однак, деякі стилі будуть жити вічно!
Штрихове художнє оформлення. Досить популярний тренд серед нового і сучасного бізнесу.
Візерунок. Візерунки представляють собою новий напрямок, що дозволяє бізнесу виділитися серед інших. Цей оригінальний тренд також можна використовувати в презентації логотипу.
Анімовані логотипи. Моушн дизайн – це головний тренд нинішнього року, присутній у всіх сферах дизайну.
Вінтаж. Вантажний стиль не здає своїх позицій. Хоча цей тренд не можна назвати новим, йому все ще є, чим здивувати.
Кольорові переходи. Цього року колірні переходи всюди – навіть в логотипах.
Ілюстрації в логотипах. Ілюстрації – це відмінний спосіб надати унікальний і індивідуальний штрих логотипу компанії. Вони стають неймовірно популярними в цьому році.
Фотографія в логотипах. Виграшне контрастне поєднання фотографії з логотипом – хіт нинішнього року. Такий прийом не може бути використаний як окремий знак, він може служити тільки в якості ілюстрації фірмовому стилю. [10]
А зараз, давайте поглянемо на екран (Слайд 11) та попробуємо повторити всі дії, які будуть нам демонструвати герої.
Рефлексія. Метод «Fishbone» (Додаток 2)
Схема включає в себе основні чотири блоки, представлені у вигляді голови, хвоста, верхніх і нижніх кісточок. Сполучною ланкою виступає основна кістка або хребет риби. Голова - проблема, питання або тема, які підлягають аналізу. Верхні кісточки (розташовані праворуч при вертикальній формі схеми або під кутом 45 градусів зверху при горизонтальній) - на них фіксуються основні поняття теми, причини, які привели до проблеми. Нижні кісточки (зображуються навпаки) - факти, що підтверджують наявність сформульованих причин, або суть понять, зображених на схемі. Хвіст - відповідь на поставлене запитання, висновки, узагальнення. Прийом Фішбоун передбачає ранжування понять, тому найбільш важливі з них для вирішення основної проблеми у своєму розпорядженні ближче до голови. Всі записи повинні бути короткими, точними, лаконічними і відображати лише суть понять.
Важливим етапом застосування технології Фішбоун є презентація отриманих результатів заповнення. Вона повинна підтвердити комплексний характер проблеми у взаємозв'язку всіх її причин і наслідків.
Робота за комп’ютером
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм
Уявіть собі, що ви власник фірми, яка випускає певну продукцію. Визначіться із назвою фірми, продукцією, яку випускає та аудиторією споживачів товарів. Виконати завдання згідно інструкційної картки.
Інструкційна картка
9. Заключна частина
1. Підведення підсумків уроку.
2. Виставлення та мотивування оцінок.
3. Робота із щоденниками - оголошення домашнього завдання