Урок-судове засідання "Рівняння"

Про матеріал
Конспект уроку математики для 5 класу з теми « Рівняння». Дана розробка дає можливість учням в цікавій, ігровій формі вдосконалити свої вміння та навички розв’язувати рівняння.
Перегляд файлу

Тема. Розв’язування рівнянь.

Мета: Узагальнити і систематизувати теоретичні знання, практичні вміння та навички учнів по темі „ Рівняння “. Розвивати логічне мислення, обчислювальні навички, культуру мовлення, вміння аналізувати. Виховувати працелюбність, товариськість, вміння працювати в команді, відповідальність та інтерес до математики.

 

Хід уроку

 

І. Організаційна частина.

ІІ. Мотивація діяльності.

    Сьогодні ми проведемо незвичайний урок „ Урок судове засідання “. Слухається справа громадянина „ Рівняння “, який просить дозволу навіки поселитися в нашому містечку „ Ікс “. Девіз якого: „ Знання, як і мускули, потребують тренування.“ М. Ломоносов. Захисником громадянина „ Рівняння “ є  _____________________________ , обвинувачем   - ______________________

Судові виконавці - ________________________________________________

А приймати остаточне рішення буде суд присяжних, тобто, ви всі – жителі нашого математичного містечка.

 Спочатку перевіримо компетенцію тих, хто зібрався в залі суду. ( Судові виконавці перевіряють наявність виконаного домашнього завдання. Суддя перевіряє правильність)

 Суддя до захисника: Представте свого підзахисного.

Захисник: Рівність, що містить невідоме число, позначене буквою, називається рівнянням.

Обвинувач: Заперечую, ваша честь. Захисник добре підготувався до процесу, а чи знають з ким мають справу присяжні. Прошу дозволу задати їм питання.

  • Що називається коренем рівняння ?
  • Що означає розв’язати рівняння ?

Суддя: Добре. А тепер я задам питання суду присяжних.

 

№1 Загадкове, вам знайоме,

       В ньому є щось невідоме.

       Його треба розв’язати,

       Тобто корінь відшукати.

       Кожен легко, без вагання

       Відповість, що це …     ( Рівняння )

 

№2  Нам вони допомагають,

        Дій порядок визначають.

        І якщо про них забудемо,

        То освіту не здобудемо.

        Вийде зовсім навпаки,

        Пам’ятай же про …  ( Дужки )

 

 

№3  Їх в підручнику багато,

       Кожну треба розв’язати.

       Побажаю вам удачі.

       Що це діти ? Це - …   ( Задачі )

 

 Отже, ми побачили, що ви знайомі з громадянином „ Рівняння “, а чи добре знаєте його вдачу ? ( Суддя задає питання: Як знайти невідомі: доданок, зменшуване, від’ємник, множник і т.д. )

 Проведемо слідчий експеримент №1 „ Знайди умову за відповіддю “

х - 17 = 30           47

25 + х = 30           5

4х + 2 = 18           4

5х = 35                 7

18 : х = 3              6

 

 Слідчий експеримент №2 „ Як ми вміємо розв’язувати різнорівневі рівняння “

    Достатній рівень:

4а – 36 = 64,

4а = 64 + 36,

4а = 100,

а = 100 : 4,

а = 25.

Відповідь. 25

     Високий рівень:

(3х - 721) : 10 = 89,

3х – 721 = 890,

3х = 890 + 721,

3х = 1611,

х = 537.

Відповідь. 537

( Учні дають відповідь на запитання. Один учень аналізує роботу учнів біля дошки. )

       Слідчий експеримент №3 „ Склади пазл “

 Суд присяжних ділимо на п’ять груп. Працюємо в групах. Кожна група отримує своє рівняння,  яке розв’язують всі члени групи. Керівник групи йде до столу, знаходить пазл, на якому написаний корінь рівняння і прикріплює до дошки. Якщо всі рівняння розв’язано вірно, то на дошці отримаємо портрет вченого. Рене Декарт – французький вчений математик (1596 - 1650), який перший почав позначати невідомі числа останніми буквами латинського алфавіту: х, у, z.

        Слідчий експеримент №4 „ Математичне лото “

Із поданих символів скласти рівняння, коренем якого є число 11.

 

 = 

 

Повернули на зворотний бік кожну карточку. Отримали рік народження Рене Декарта. (1596 р)

 

Слідчий експеримент №5 „ Розв’яжи задачу ІІ способами. “

Довжина мотузки 89 м. ЇЇ розрізали на частини. Довжина другої частини на 7 м більша, ніж довжина І частини. Знайти довжину кожної частини мотузки.

І спосіб

х + х + 7 = 89,

2х + 7 = 89,

2х = 89 – 7,

2х = 82,

х = 82: 2,

х = 41

41 + 7 = 48 (м)

ІІ спосіб

(89 – 7):2 = 82:2 = 41 (м)

          41 + 7 = 48 (м)

Відповідь. 41 м, 48 м.

Слідчий експеримент №6 „ Склади умову задачі за готовим рівнянням. “

х·7 + 14·3 = 112,

7х + 42 = 112,

7х = 112 – 42,

7х = 70,

х = 10.

Відповідь. 10.

 

  Шановні присяжні, заключне слово надається обвинувачу.

Обвинувач:

 Шановний голово. Наше містечко маленьке. В ньому проживають числа, дії, вирази, задачі, а якщо ми поселимо ще й громадянина „ Рівняння “, то нам буде в ньому тісно. В молодших класах ми обходилися без рівнянь, розв’язували задачі за допомогою дій, нехай інколи записи були складними і нераціональними. Пропоную відхилити прохання громадянина „ Рівняння “.

 Захисник:

Шановна голово суду. Ми повинні навіки дозволити поселитися в нашому математичному містечку громадянину „ Рівняння “. Адже, всі жителі його не тільки добре знають, але й товаришують із ним. „ Рівняння “ принесе в наше життя здоровий азарт, інтерес, цікавість. Робить нас мудрішими. Рівняння допомагає розв’язувати задачі і економить час. Навіть назва нашого містечка    „ Ікс “ говорить про те, що ми вже не можемо існувати без рівнянь. Пропоную задовольнити прохання громадянина „ Рівняння “.

 Шановні присяжні, ви почули аргументи обвинувачення і захисту, самі взяли участь у слідчих експериментах. Ви маєте винести вердикт. Якщо ви згідні не тільки поселити в нашому містечку громадянина „ Рівняння “, але прийняти його почесним жителем. Зобов’язуєтесь розвивати: свої вміння і навички розв’язувати рівняння, розвивати логічне мислення розв’язуючи задачі за допомогою рівнянь. Хто проти ? Вирок остаточний і оскарженню не підлягає. Судове засідання закінчене. ( Вчитель задає завдання додому і виставляє оцінки за урок )

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
13 березня 2019
Переглядів
671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку