Розробка уроку з геометрії у 7 класі
Сума кутів трикутника. Розв’язування задач
Мета уроку:
Обладнання: мультимедійна дошка (презентація), збірник задач і завдань для тематичного оцінювання А.Г. Мерзляк, транспортири.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Привітання вчителів і учнів
Перекличка присутніх
Повідомлення теми та мети уроку
II. Перевірка домашнього завдання
№140, 141 збірник задач і завдань для тематичного оцінювання А.Г. Мерзляк
(див. Додаток 1)
На дошці два учні виконують завдання, подібне до завдань домашньої роботи.
III. Актуалізація опорних знань
Бліц – опитування
10) Кожний кут має свою градусну …
11) Дві прямі, які не перетинаються називаються ...
12) Кут, суміжний з гострим кутом ...
13) Кути, у яких одна сторона спільна, а дві інші є доповняльні півпрямі називаються …
14) Кут суміжний з прямим кутом …
15) Вертикальні кути …
16) Гострий кут – це кут, величина якого …
IV. Розв’язування задач в групах
Клас ділиться на 4 групи. Кожна група отримує своє завдання (див. Додаток 2).
Представник групи записує і пояснює розв’язання задачі групи на дошці.
Додаткове завдання отримують окремі учні в групах (див. Додаток 5).
V. Дослідницька робота
Кожна група проводить свій експеримент, перевіряє чому дорівнює сума кутів трикутника шляхом дослідження (див. Додаток 3)
1 група - завдання на перегинання трикутників
2 група - завдання на розрізування трикутників
3 група - вимірювання кутів трикутників транспортиром
4 група - завдання на розрізування трикутників
VI. Розв’язування задач
1. Один із кутів трикутника на 40º менший від другого і на 10º більший за третій. Знайдіть кути трикутника.
2. Знайдіть кути рівнобедреного трикутника, якщо один з них на 24º більший за другий. Розгляньте обидва випадки.
VII. Підведення підсумків уроку
VIII. Домашнє завдання
№137 ст.20 збірник задач і завдань для тематичного оцінювання А.Г. Мерзляк (див. Додаток 4)
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
Додаток 5