Урок світ уяви головної героїні повісті-казки Л. Керролла «Аліса в Країні Див» як шлях до пригод. Особливості художнього простору в творі. Аналіз І розділу. Технологічна карта

Про матеріал

Тема: світ уяви головної героїні повісті-казки Л. Керролла «Аліса в Країні Див»як шлях до пригод. Особливості художнього простору в творі. Аналіз І розділу.

Технологічна карта уроку з використанням методу лепбук: лепбук інформативний, багатофункціональний, сприяє розвитку творчості, уяви, може використовуватись одночасно группою дітей тому числі за участю дорослого як партнера), має дидактичні властивості. Лепбук відповідає всім вимогам до предметно-розвиваючого середовища. Крім того цей метод є засобом художньо – естетичного розвитку дитини, залучає його до світу мистецтва; забезпечує ігрову, пізнавальну, дослідницьку діяльність учнів.

Перегляд файлу

Технологічна карта уроку з використанням методу лепбук

5  клас

Базовий  підручник: О.М. Ніколаєнко, Т.М. Конєва, О.В. Орлова, М.О. Зуєнко, О.І. Кобзар, Світова література,  5 клас, 2013 рік.

Предмет: зарубіжна література

Тема: світ уяви головної героїні  повісті-казки Л. Керролла «Аліса в Країні Див»  як шлях до пригод. Особливості художнього простору  в  творі. Аналіз І розділу. 

Мета уроку: аналітично дослідити 1 розділ  повісті «Аліса в Країні Див»,  пов’язати текстуальний аналіз   з дослідженням специфіки мислення та уяви головної героїні як шляху до її пригод та основного сюжетотворчого прийому; розвивати навички зв’язного усного мовлення, уміння аргументувати свою точку зору, підтверджувати її цитатами з тексту; розвивати образне та асоціативне мислення, використовуючи метод лепбук.

Методичний коментар: лепбук  інформативний, багатофункціональний, сприяє

розвитку  творчості, уяви, може використовуватись одночасно группою дітей тому числі за участю дорослого як партнера), має дидактичні  властивості. Лепбук відповідає  всім  вимогам  до  предметно-розвиваючого середовища. Крім  того  цей метод є засобом  художньо – естетичного розвитку дитини, залучає його до  світу  мистецтва;  забезпечує  ігрову, пізнавальну, дослідницьку діяльність учнів.

Тип уроку: комбінований.

Ключові поняття: фантастика, абсурд, нісенітниця.

Наочні засоби навчання: текст твору, основа лепбуку,  роздатковий матеріал для створення лепбуку.

Реалізація на уроці змістових ліній літературної освіти:

  • емоційно – ціннісна: виховання бажання мріяти, фантазувати через характеристику персонажу;
  • літературознавча: поняття фантастика, абсурд, несітниця;
  • культурологічна: ознайомлення з уривками із мультфільмів за мотивами повісті-казки.

 

ХІД  УРОКУ

І. Організаційний  момент. Створення  емоційного настрою на урок

 

ІІ. Мотиваційно-цільовий етап

 Прийом «Чи відомо тобі, що...»

  1.   Після появи твору Л. Керролла «Аліса в Країні Див» стало модно називати дівчаток Алісою.
  2.   У 2006 році  «Аліса» ввійшла в дванадцятку «ікон англійської культури» нарівні з Біблією.
  3.   У 1931 році «Аліса в Країні Див» потрапила до списку заборонених творів у китайській провінції Хунань. Як ви гадаєте, чому? (За правилами моралі, затвердженими в китайській провінції Хунань, «тварини не мають права говорити людським голосом» та «не можна зображувати тварин і людей рівними».) 

 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.

1. Аналіз вірша-вступу

- Як у вірші закодовано інформацію про історію створення цієї книги?

- Від чийого імені ведеться оповідь у вірші?

- Визначіть настрій вірша. Чому він саме такий? Які слова або рядки є підтвердженням ваших міркувань? Зачитайте.

2. Літературознавча лінія

- Який жанр твору? (повість-казка)

- Доведіть, що це казка? (звірі вміють говорити, чарівні предмети, фантастичні предмети)

 - 3 чим ви зустрілися, читаючи  перші розділи повісті? (З дивами та фантастикою)

(Записати в учнівський зошит)

Фантастика (від грецьк. здатність уявляти) — це:

  1.              нереальне, нездійсненне;
  2.              літературні твори, у яких описуються події або явища нереаль­ні, що не існують насправді.

Абсурд те, що суперечить здоровому глузду; незвичайний, дивний випадок або явище, що не має сенсу.

Нісенітниця щось безглузде, нерозумне, без усякого змісту; дурниця.

 

ІV. Орієнтовний етап (учитель знайомить учнів з поняттям «лепбук» і метою його створення)

- Щоб  прочитане    залишилося  у вашій   пам'яті,   щоб  ви   захотіли  самостійно познайомитися з усією книгою про Алісу,  спробуємо це зробити   за допомогою нового  цікавого творчого методу -  лепбук. І казка стане живою! (Чистий аркуш паперу А 4, ножиці, клей, заготовки для лепбуку)

 

 

V. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу за допомогою лепбуку

  1. Аналіз І розділу  «Униз і вглиб кролячою норою» (Бліц-опитування: відповідь – фігурка лепбуку)

Результат пошуку зображень за запитом "аліса в країні див малюнок"

1.  Головна героїня – це...  (Аліса)  

 

 

 

Пов’язане зображення2. Аліса сиділа біля чого і з ким?  (під деревом і з сестрою)

 

Результат пошуку зображень за запитом "Аліса героїня книги малюнок "3. Хто промчав повз Алicy, щось бурмочучи? (білий кролик з рожевими очима)

 

 

 

 

Пов’язане зображення4. Що  Кролик витягнув з кишені жилета? (годинник) 

5. Чому Аліса опинилася у норі? (її зацікавив Кролик)

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "ключ казковий"6. Пролітаючи в норі, що Аліса прихопила з собою? (баночку із джемом) Пов’язане зображення

7.  Що лежало на  скляному столику?  (золотий ключик) 

 

 

8. Які таємниці приховував Чарівний садок (тістечко зі словами «З'їж мене», пляшечка «Випий мене»)? Яка їх роль у подорожі Аліси?

Результат пошуку зображень за запитом "тістечко малюнок"Результат пошуку зображень за запитом "випий мене"     Результат пошуку зображень за запитом "лэпбук шаблоны кармашков"

9. З яким предметом порівняла Аліса своє раптове зменшення? (з підзорною трубою)

Пов’язане зображенняПрийом  «Критичне мислення»

- У нас залишилася одна фігурка. Яка? У чому її таємниця?  (У кінці твору виявляється, що Аліса заснула, і все, що з нею сталося, це був лише сон.) А чому дівчинка заснула? (Занудьгувала, тому що книжка була «без малюнків та розмов» (маються на увазі надто повчальні й не цікаві для дітей твори «вікторіанської» доби)) 

Результат пошуку зображень за запитом "лэпбук шаблоны кармашков"

VI. Рефлексія. «Обери позицію»:

чи варто було Алісі стрибати в кролячу нору? (аргументуй свою відповідь)

 

 

VIІ. Підсумок уроку. Оцінювання. Домашнє завдання

 Виразно читати  розділи 7- 8, 12 розділи  повісті-казки Л. Керролла «Аліса в Країні Див» стор.240-258, уміти виділяти головні епізоди й деталі, коментувати їх, характеризувати героїв.

 

Примітка: використовувала у своєму конспекті  матеріали Інтернету, окремі епізоди з матеріалів вчителів сайту «На Урок»; термінологічний та тлумачний словник уроку (за публікацією О. Ніколенко  у журналі «Всесвітня література в сучасній школі», 2013, № 4); посібник «Світова література» 5 клас (О.Гузь, 2014 рік).

 

 

doc
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
3303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку