Урок "Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Острови в океані. Практична робота . Позначення на контурній карті гідрологічних об’єктів"

Про матеріал
Урок "Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Острови в океані. Практична робота . Позначення на контурній карті гідрологічних об’єктів" до розділу "Гідросфера " 6 клас
Перегляд файлу

Урок 2

Урок - подорож

Тема  Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Острови в океані. Практична робота . Позначення на контурній карті гідрологічних об’єктів.

Мета: продовжити формувати в учнів систему знань про гідросферу шляхом вивчення складових частин Світового океану та практичні навички роботи з географічним атласом і контурною картою, знання програмної географічної номенклатури;

розвивати вміння учнів працювати з картою океанів та контурними картами та логічне мислення на прикладі взаємозв’язку географічних оболонок землі, світового кругообігу води;

сприяти розвитку практичних умінь учнів визначати географічне положення водних об’єктів;

на прикладі історії дослідження Світового океану виховувати такі риси як мужність , наполегливість. Виховувати бережливе, господарське ставлення до природи.

Обладнання: фізична карта океанів, атласи, контурні карти, підручники.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Очікувані результати: основні знання – частини Світового океану, суходіл в океані, прийоми показу на карті частин Світового океану і позначення їх на контурній карті; основні вміння – визначити географічне положення частин Світового океану, позначати і показувати об’єкти географічної номенклатури на географічній карті.

Епіграф: „Вода! Ти саме життя! Ти – найбільше багатство ”

Антуан – де - Сент - Екзюпері

Структура уроку:

1.Організаційний момент

2.Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

3.Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.

4.Вивчення нового матеріалу.

5.Закріплення нових знань і умінь учнів.

6.Підсумок уроку.

7.Домашнє завдання.

 

Хід уроку

1.Організаційний момент

 

2.Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

Бліц – опитування

  1. Що відбувається з водою, яка випала у вигляді опадів на суходіл?
  2. Як вода із суходолу повертається у світовий океан?
  3. Що таке світовий кругообіг води?
  4. Які частини гідросфери зображені на карті?
  5. Назвіть і покажіть на карті океани Землі.
  6. Назвіть і покажіть на карті материки.
  7. Яке співвідношення води і суходолу на Землі?
  8. Якої води на Землі більше – прісної чи солоної?
  9. Поясніть поняття Світовий океан.

 

Презентація проектів „Крапелька - мандрівниця” та сенканів.

 

3.Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.

 Оголошення теми, мети уроку та очікуваних результатів.

 Океан займає 2/3 площі земної поверхні, отже його роль у формуванні такого важливого чинника, як клімат, важко переоцінити. Недаремно океан часто називають „кухнею погоди”. Тому знання складових частин Світового океану допоможе вам не тільки орієнтуватися на карті, але й пояснювати багато природних явищ, що відбуваються на Землі. Сьогодні на уроці ми з вами розпочнемо докладне знайомство з найбільшою частиною гідросфери – Світовим океаном.

 

  1. Вивчення нового матеріалу.

 Оскільки всі океани землі сполучені між собою , вони складають Світовий океан. З 510 млн. км2 площі земної кулі на  Світовий океан припадає 361 млн. км 2, або майже 71%.Недаремно космонавти в ілюмінатори своїх кораблів бачать нашу планету блакитною. У південній півкулі Океан займає більшу площу (81%), ніж у північній (61%).Єдиний Світовий Океан поділяється на 4 частини.

 

 Навчальні питання

Робота з підручником та робочим зошитом, картами атласу

  1. Чим Світовий океан розділений на 4 частини?
  2. Що таке материк? Складіть визначення за схемою: поняття = визначальне слово + ознаки.
  3. Чим острів відрізняється від материка? Порівняйте острів Гренландія і материк Австралія.
  4. Що таке острів?
  5. Знайдіть і покажіть на карті острови: Велика Британія, Гренландія, Куба, Шрі – Ланка, Мадагаскар, Гавайські, Великі Зондські, Великі Антильські. Обведіть на контурній карті їх берегові лінії.
  6. Гавайські острови називають архіпелагом. Чому так не називають острів Мадагаскар?
  7. Що таке архіпелаг?

Завдання

 Намалюйте в зошиті схему класифікації островів за походженням. Наведіть приклади.

 

 

Острови

 

Материкові             Вулканічні              коралові

 

 

 Робота в групах

  1.За допомогою тексту підручника дослідіть утворення островів:

1 група – материкових;
2 група – вулканічних;

3 група – коралових.

 2. На контурній карті надпишіть назви островів, які зустрілися вам.

 

 Частина материка або острова може далеко вдатися в океан , такі частини називають півостровами. Наприклад: півострови Аравійський, Апеннінський, Балканський, Кримський, Скандинавський, Індокитай, Лабрадор.

 Таким чином, саме за розташованими в світовому океані материками і островами проходять кордони чотирьох океанів.

 Якщо суходіл розділяє океани, то протоки їх з’єднують

Робота в парах

 1.Знайдіть на карті протоки: Берингову, найширшу(1120км) найглибшу (5249м) протоку Землі  - протоку Дрейка, найдовшу Мозамбікську, Гібралтарську, Керченську, Босфор.

 2. На карті океанів знайдіть затоки: Біскайську, Бенгальську, Мексиканську, Гвінейську.

 Запитання на розрізнення

1.Які з цих проток з’єднують океани?

2.Які з цих проток розділяють материки?

3.Порівняйте географічне положення Аравійського моря і Бенгальської затоки. Чому одну частину Індійського океану назвали морем, а іншу – затокою?

4.Чим відрізняються моря від заток?

(Учні шукають відповіді у підручника)

 Робота в зошиті

 Записати визначення: протока, затока, море.

  Навчальні питання з географічною картою

1.Порівняйте положення  морів Чорного і Берингова. Чим вони відрізняються?

2.Дайте визначення внутрішнього і окраїнного моря.

3. Наведіть приклади внутрішніх і окраїнних морів.

 Практична робота на контурній карті

  1. Позначити і підписати на контурній карті:

 Моря – Чорне, Азовське, Середземне,, Берингове, Карибське, Червоне.

Протоки – Керченську, Босфор, Гібралтарську, Мексиканську, Магелланову, Берингову, Дрейка, Мозамбіцьку.

Затоки – Біскайську, Бенгальську, Мексиканську, Гвінейську.

Острови - Велика Британія, Шрі – Ланка, Великі Зондські, Великі Антильські, Гренландія, Мадагаскар, Куба.

Півострови – Кримський, Балканський, Скандинавський, Апеннінський, Індо стан, Індокитай, Лабрадор, Сомалі, Аравійський.

  1. Охарактеризувати географічне положення Середземного моря.

5.Закріплення нових знань та умінь учнів.

  1. „У моїй доповіді мова йтиме про побудовані острови... Прямо скажу, хто їх будував – нікудишні будівельники. Зводять їх за одним проектом. Будують недбало. Усі острови на манер кільця. Зведуть береги, піднімуть невисоко над водою, а замкнути кільце забудуть. Середину острова зовсім не забудовують”. Що це за острови ? Хто ці будівельники?
  2. На карті покажіть шлях, що може пройти корабель із Мурманська в Севастополь.
  3. Перелічіть основні ознаки моря, затоки, протоки.

 6. Підсумок уроку .

Заключне слово вчителя.

Аналіз роботи учнів на уроці. Оцінка досягнення очікуваних результатів.

 7.Домашнє завдання

1.Вивчити параграф

2. Вивчити географічні об’єкти згадані протягом уроку.

3.Скласти ребуси до теми, що вивчалася.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Каптан Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 жовтня 2023
Переглядів
653
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку