Урок 2
Урок - подорож
Тема Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Острови в океані. Практична робота . Позначення на контурній карті гідрологічних об’єктів.
Мета: продовжити формувати в учнів систему знань про гідросферу шляхом вивчення складових частин Світового океану та практичні навички роботи з географічним атласом і контурною картою, знання програмної географічної номенклатури;
розвивати вміння учнів працювати з картою океанів та контурними картами та логічне мислення на прикладі взаємозв’язку географічних оболонок землі, світового кругообігу води;
сприяти розвитку практичних умінь учнів визначати географічне положення водних об’єктів;
на прикладі історії дослідження Світового океану виховувати такі риси як мужність , наполегливість. Виховувати бережливе, господарське ставлення до природи.
Обладнання: фізична карта океанів, атласи, контурні карти, підручники.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Очікувані результати: основні знання – частини Світового океану, суходіл в океані, прийоми показу на карті частин Світового океану і позначення їх на контурній карті; основні вміння – визначити географічне положення частин Світового океану, позначати і показувати об’єкти географічної номенклатури на географічній карті.
Епіграф: „Вода! Ти саме життя! Ти – найбільше багатство ”
Антуан – де - Сент - Екзюпері
Структура уроку:
1.Організаційний момент
2.Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
3.Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.
4.Вивчення нового матеріалу.
5.Закріплення нових знань і умінь учнів.
6.Підсумок уроку.
7.Домашнє завдання.
Хід уроку
1.Організаційний момент
2.Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
Бліц – опитування
Презентація проектів „Крапелька - мандрівниця” та сенканів.
3.Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.
Оголошення теми, мети уроку та очікуваних результатів.
Океан займає 2/3 площі земної поверхні, отже його роль у формуванні такого важливого чинника, як клімат, важко переоцінити. Недаремно океан часто називають „кухнею погоди”. Тому знання складових частин Світового океану допоможе вам не тільки орієнтуватися на карті, але й пояснювати багато природних явищ, що відбуваються на Землі. Сьогодні на уроці ми з вами розпочнемо докладне знайомство з найбільшою частиною гідросфери – Світовим океаном.
Оскільки всі океани землі сполучені між собою , вони складають Світовий океан. З 510 млн. км2 площі земної кулі на Світовий океан припадає 361 млн. км 2, або майже 71%.Недаремно космонавти в ілюмінатори своїх кораблів бачать нашу планету блакитною. У південній півкулі Океан займає більшу площу (81%), ніж у північній (61%).Єдиний Світовий Океан поділяється на 4 частини.
Навчальні питання
Робота з підручником та робочим зошитом, картами атласу
Завдання
Намалюйте в зошиті схему класифікації островів за походженням. Наведіть приклади.
Острови
Материкові Вулканічні коралові
Робота в групах
1.За допомогою тексту підручника дослідіть утворення островів:
1 група – материкових;
2 група – вулканічних;
3 група – коралових.
2. На контурній карті надпишіть назви островів, які зустрілися вам.
Частина материка або острова може далеко вдатися в океан , такі частини називають півостровами. Наприклад: півострови Аравійський, Апеннінський, Балканський, Кримський, Скандинавський, Індокитай, Лабрадор.
Таким чином, саме за розташованими в світовому океані материками і островами проходять кордони чотирьох океанів.
Якщо суходіл розділяє океани, то протоки їх з’єднують
Робота в парах
1.Знайдіть на карті протоки: Берингову, найширшу(1120км) найглибшу (5249м) протоку Землі - протоку Дрейка, найдовшу Мозамбікську, Гібралтарську, Керченську, Босфор.
2. На карті океанів знайдіть затоки: Біскайську, Бенгальську, Мексиканську, Гвінейську.
Запитання на розрізнення
1.Які з цих проток з’єднують океани?
2.Які з цих проток розділяють материки?
3.Порівняйте географічне положення Аравійського моря і Бенгальської затоки. Чому одну частину Індійського океану назвали морем, а іншу – затокою?
4.Чим відрізняються моря від заток?
(Учні шукають відповіді у підручника)
Робота в зошиті
Записати визначення: протока, затока, море.
Навчальні питання з географічною картою
1.Порівняйте положення морів Чорного і Берингова. Чим вони відрізняються?
2.Дайте визначення внутрішнього і окраїнного моря.
3. Наведіть приклади внутрішніх і окраїнних морів.
Практична робота на контурній карті
Моря – Чорне, Азовське, Середземне,, Берингове, Карибське, Червоне.
Протоки – Керченську, Босфор, Гібралтарську, Мексиканську, Магелланову, Берингову, Дрейка, Мозамбіцьку.
Затоки – Біскайську, Бенгальську, Мексиканську, Гвінейську.
Острови - Велика Британія, Шрі – Ланка, Великі Зондські, Великі Антильські, Гренландія, Мадагаскар, Куба.
Півострови – Кримський, Балканський, Скандинавський, Апеннінський, Індо стан, Індокитай, Лабрадор, Сомалі, Аравійський.
5.Закріплення нових знань та умінь учнів.
6. Підсумок уроку .
Заключне слово вчителя.
Аналіз роботи учнів на уроці. Оцінка досягнення очікуваних результатів.
7.Домашнє завдання
1.Вивчити параграф
2. Вивчити географічні об’єкти згадані протягом уроку.
3.Скласти ребуси до теми, що вивчалася.