Коспект уроку розроблений у формі гри для учнів 6 класів. При підготовці матеріалу використані персональні дані конкретного класу, що значно підвищує зацікавленість учнів. Конспект буде цікавим для ознайомлення вчителям математики.
Тема. Все про 6Б клас в діаграмах
Мета:
Завдання: навчитися моделювати дані з життя класу у вигляді діаграм
Тип уроку: засвоєння знань, навичок і вмінь.
Форма уроку: урок – гра
Вікова категорія : 6 клас
Обладнання: комп’ютер, презентація, роздатковий матеріал із заготовками, маркери, картинки з діаграмами.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Організація уваги учнів. Розподіл учнів класу по групах. Привітання. Оголошення теми уроку.
(учні використовуючи мобільні додатки для зчитування QR-кодів сканують тему уроку)
ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання. Обговорення підсумків виконання самостійної роботи № 19
(учні коментують виконання домашнього завдання, повторюють алгоритм побудови стовпчастої та кругової діаграм)
ІІІ. Формування мети і завдань уроку
IV. Мотивація навчальної діяльності.
Вчитель: Приклади стовпчастих діаграм зустрічають в оточуючому світі дуже часто. За допомогою діаграм можна наочно представити інформацію будь-якого змісту. Сьогодні на уроці, використовуючи знання про діаграми, ми спробуємо описати у вигляді картинок певні факти з життя вашого класу.
V. Гра.
Вчитель: Отже переходимо до першої сторінки, яка називається «Знайомтеся – це ми»
(напередодні капітани команд (обираються заздалегідь) проводять опитування учнів класу (додаток 1) та узагальнюють результати)
Завдання командам – на заготовлених шаблонах накреслити кругові діаграми за отриманими даними. Час виконання – 5 хвилин. Кожна команда будує діаграму відповідей на одне запитання, яке обирається жеребкуванням.
Після цього відбувається обговорення: що показує дана діаграма, які висновки можна зробити тощо. Учні порівнюють свої креслення з зображеннями на екрані.
Вчитель: А ми переходимо до другої сторінки «Найвеселіший місяць у класі»
(напередодні учень класу (обирається заздалегідь) складає таблицю розподілу днів народжень по місяцях (додаток 2)
Завдання командам – на заготовлених шаблонах накреслити стовпчасті діаграми за отриманими даними. Час виконання – 5 хвилин. Кожна команда будує діаграму розподілу днів народження по сезонах (літо, зима, весна, осінь) які обирається жеребкуванням.
Після цього відбувається обговорення: що показує дана діаграма, які висновки можна зробити тощо. Учні порівнюють свої креслення з зображеннями на екрані.
Вчитель: Пропоную перейти до третьої сторінки нашої історії «Трапляється ж таке…»
Завдання командам – скласти історію з життя класу за заданою діаграмою. Кожна команда отримує картинку з діаграмою шляхом жеребкування. Шлях виконання завдання – 5 хвилин.
(після виконання завдання команди презентують свої історії)
VІ. Підведення підсумків. Рефлексія.
(вчитель обговорює з дітьми підсумки уроку: що сподобалось, які завдання виконали, які труднощі виникали під час виконання завдань тощо)
Вчитель: Сьогодні ви переконалися, що світ діаграм – це необмежений інформаційний простір. А зараз пропоную капітанам оцінити роботу команд.
( на дошці вивішується заготовка для діаграми «Самооцінка роботи команди» (додаток 3). Капітани оцінюють роботи команди, визначаючи оцінку за 12-бальною шкалою. Вчитель з’єднує отримані результати лінією. )
Вчитель: З’єднавши всі оцінки, ми отримуємо ще один тип діаграм, з якими ви познайомитесь вже у старших класах.
VІІ. Домашнє завдання
Додаток 1
1 група Провести опитування всіх учнів класу.
Що я сьогодні їв на сніданок:
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
Всього |
Кашу |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Бутерброди |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Інше |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 група Провести опитування всіх учнів класу
Зазвичай я лягаю спати:
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
Всього |
О 21.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
О 22.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Пізніше |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 група Провести опитування всіх учнів класу
У вільний час я :
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
Всього |
Читаю книгу |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Граю на комп'ютері |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Пізніше |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 група Провести опитування всіх учнів класу
Моя улюблена пора року:
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
Всього |
Літо |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Зима |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Інше |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 2
Найвеселіший місяць в класі (підрахунок днів народжень)
№ з/п |
Місяць |
Кількість учнів |
1. |
січень |
|
2. |
лютий |
|
3. |
березень |
|
4. |
квітень |
|
5. |
травень |
|
6. |
червень |
|
7. |
липень |
|
8. |
серпень |
|
9. |
вересень |
|
10. |
жовтень |
|
11. |
листопад |
|
12. |
грудень |
|
Додаток 3
Діаграма самооцінки роботи команди на уроці
Бали
12
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1