Урок та презентація з правознавства для 9-го класу на тему "Ти - споживач"

Про матеріал

Тема. Практична робота. Ти – споживач.

Мета: ознайомити учнів з правами споживача та способами їх захисту; дати поняття «споживач», «продавець», «виконавець»; розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички аналізувати правові ситуації, вміння висловлювати власні судження; виховувати відповідальність за власні вчинки.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ти - споживач

Номер слайду 2

Мета: ознайомити учнів з правами споживача та способами їх захисту; дати поняття «споживач», «продавець», «виконавець»; розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички аналізувати правові ситуації, вміння висловлювати власні судження; виховувати відповідальність за власні вчинки.

Номер слайду 3

Розташуйте зазначених осіб відповідно до рівня їхньої цивільної дієздатності (від найменшої до найбільшої). А 11-пятикласник Б 16-річна дівчина, якій за рішенням суду було надано право на шлюб і вона одружилася В 15- річний студент педагогічного коледжу Г громадянин України, який внаслідок психічної хвороби не відповідає за власні дії та не контролює їх, що визнано судом 1 Г2 А3 В4 Б

Номер слайду 4

Визначте, яка особа має на території України часткову цивільну дієздатність. А 13-річний школяр Б 17-річна дівчина, яка має однорічного сина. В 16-річний студент коледжу зв’язку. Г громадянка, яка, відповідно до рішення суду, унаслідок психічної хвороби не відповідає за власні дії та не контролює їх. Д 20-річний громадянин В’єтнаму П., який постійно проживає в Чернігові та працює в кафе

Номер слайду 5

13-річний Борис отримав у подарунок від бабусі планшетний комп’ютер. Через два місяці він, за погодженням з бабусею, обміняв його в сусіда Віктора на відеокамеру. Але батько Бориса, дізнавшись про це, почав вимагати від Віктора повернення планшета, пропонуючи забрати відеокамеру, мотивуючи це відсутністю своєї згоди на обмін. Але Борис та Віктор заперечували, адже планшет – подарунок бабусі, а вона дала згоду на обмін. Хто тут правий?

Номер слайду 6

Продовжте речення. У магазині я – …У перукарні я – …У трамваї я – …В ательє я – …покупецьклієнтпасажирзамовник

Номер слайду 7

Спожива́ч — фізична особа, яка купує, замовляє, використовує, або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов'язаних з підприємницькою діяльністю, або виконанням обов'язків найманого працівника.

Номер слайду 8

Продавець — людина або організація, яка за відповідну винагороду передає покупцю (продає) товар чи послугу.

Номер слайду 9

Якщо ж ви замовляєте пошиття одягу, здаєте в ремонт взуття чи здійснюєте ремонт квартири, то маєте справу з виконавцем.

Номер слайду 10

Але нажаль не рідко ми отримуємо неякісні товари та послуги. Тому важливо знати свої права як споживача та знати, як їх можна захистити.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Зараз все частіше замість готівки люди користуються пластиковими банківськими картками. Такою картою можна розрахуватися в магазині чи будь-якій іншій установі, яка має відповідне обладнання., няти готівку в банкоматі чи розплатитися за товар чи послугу в мережі Інтернет. Але і тут вас може чекати небезпека. Тому необхідно пам’ятати правила користування банківською картою.

Номер слайду 13

Безготі́вкові розраху́нки — платежі, які здійснюються шляхом перерахування з рахунку платника на рахунок кредитора у банкахбез використання грошових купюр. 

Номер слайду 14

Домашнє завдання. Опрацювати § 16 підручника. Підготувати діалог на тему «У магазині».

Перегляд файлу

 

 

 

Конспект уроку

з правознавства

для 9-го класу

на тему

«Ти – споживач. Практична робота»

 

 

 

 

 

Підготувала

учитель історії та правознавства

Комунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Вистороп Т. В.

 

 

 

 

2018

Тема. Практична робота. Ти – споживач.

Мета: ознайомити учнів з правами споживача та способами їх захисту; дати поняття «споживач», «продавець», «виконавець»; розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички аналізувати правові ситуації, вміння висловлювати власні судження; виховувати відповідальність за власні вчинки.

Обладнання: підручник «Основи правознавства» для 9-го класу (О. Д. Наровлянський), роздатковий матеріал.

Тип уроку: практичне заняття.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Розташуйте зазначених осіб відповідно до рівня їхньої цивільної дієздатності (від найменшої до найбільшої).

А   11-пятикласник   2

Б   16-річна дівчина, якій за рішенням суду було надано право на шлюб і вона одружилася   4

В   15- річний студент педагогічного коледжу  3

Г   громадянин України, який внаслідок психічної хвороби не відповідає за власні дії та не контролює їх, що визнано судом    1

  1. Визначте, яка особа має на території України часткову цивільну дієздатність.

А   13-річний школяр   +

Б   17-річна дівчина, яка має однорічного сина

В   16-річний студент коледжу зв’язку

Г   громадянка, яка, відповідно до рішення суду, унаслідок психічної хвороби не відповідає за власні дії та не контролює їх

Д   20-річний громадянин В’єтнаму П., який постійно проживає в Чернігові та працює в кафе

  1. Бесіда за запитаннями.
  • Назвіть відомі вам шляхи отримання власності.
  • Які повноваження має власник?
  • У якому віці людина набуває повної цивільної дієздатності?
  • Порівняйте поняття дієздатність та правоздатність.
  • Порівняйте поняття скарб та знахідка.
  1. Аналіз правової ситуації.

13-річний Борис отримав у подарунок від бабусі планшетний комп’ютер. Через два місяці він, за погодженням з бабусею, обміняв його в сусіда Віктора на відеокамеру. Але батько Бориса, дізнавшись про це, почав вимагати від Віктора повернення планшета, пропонуючи забрати відеокамеру, мотивуючи це відсутністю своєї згоди на обмін. Але Борис та Віктор заперечували, адже планшет – подарунок бабусі, а вона дала згоду на обмін. Хто тут правий?

Згідно статті 319 «ЦКУ», Борис є власником планшета, отримавши його у подарунок, тому має право володіти, користуватися та розпоряджатися ним на власний розсуд. Але Борис неповнолітній, тому може розпоряджатися своїм майном лише за згодою батьків.

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Продовжте речення.

У магазині я – …покупець

У перукарні я – … клієнт

У трамваї я – …пасажир

В ательє я – …замовник

А як узагальнити всі ці слова в один термін? (Споживач)

Сьогодні ви дізнаєтеся які права мають споживачі та як їх захистити, дізнаєтесь правила користування банківською картою та як правильно користуватися Інтернет-магазинами.

  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Слово вчителя.

Щодня ви користуєтесь певними послугами: купуєте щось в магазині, в шкільній їдальні, в перукарні, в електропоїзді, автобусі чи метро. Все це ви робите задля задоволення власних потреб чи потреб своєї родини, а не для отримання прибутку. У цих випадках ви – споживач.

Спожива́ч  фізична особа, яка купує, замовляє, використовує, або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов'язаних з підприємницькою діяльністю, або виконанням обов'язків найманого працівника.

Продавець  людина або організація, яка за відповідну винагороду передає покупцю (продає) товар чи послугу.

Магазин чи бабуся, яка продає на базарі городину – продавець. Важливо пам’ятати, що в магазині, супермаркеті чи буфеті, за законодавством, продавцем буде не безпосередньо та людина, яка продала вам товар, а магазин, або буфет, від імені яких діє людина-продавець. Якщо ж ви замовляєте пошиття одягу, здаєте в ремонт взуття чи здійснюєте ремонт квартири, то маєте справу з виконавцем.

Але нажаль  не рідко ми отримуємо неякісні товари та послуги. Тому важливо знати свої права як споживача та знати, як їх можна захистити.

  1. Робота з текстом підручника (с. 120 підручника).
  • Уважно причитайте пам’ятку споживача.
  • Що потрібно робити при покупці будь-якого товару?
  • Скільки днів ви маєте для обміну взуття, яке не підійшло вам за розміром? (14)
  • Що для цього потрібно мати? (Чек, що засвідчує покупку).
  • Що ж потрібно зробити , якщо товар виявився неякісним?
  1. Слово вчителя.

Якщо вам все ж таки відмовили, то потрібно боротися за свої права. У цьому вам допоможуть Державні служби України з питань безпечності харчових продуктів і захисту споживачів. Якщо ж і це не допоможе, сміливо звертайтеся до суду.

  1. Написання скарги.
  • За зразком скарги, напишіть власну скаргу на продавця.

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Ти - споживач\скарга.png

  1. Слово вчителя.

Зараз все частіше замість готівки люди користуються пластиковими банківськими картками. Такою картою можна розрахуватися в магазині чи будь-якій іншій установі, яка має відповідне обладнання. Зняти готівку в банкоматі чи розплатитися за товар чи послугу в мережі Інтернет. Але і тут вас може чекати небезпека. Тому необхідно пам’ятати правила користування банківською картою.

Безготі́вкові розраху́нки — платежі, які здійснюються шляхом перерахування з рахунку платника на рахунок кредитора у банкахбез використання грошових купюр. 

Пам’ятка користувача банківською карткою

1. Отримавши банківську картку, поставте свій підпис у спеціально відведеному місці (якщо це передбачено для цього виду картки).

2. ПІН-код бажано запам’ятати, але в будь-якому випадку треба тримати його окремо від банківської картки. Якщо ви вирішили записати код, зробіть це приховано (наприклад, як номер телефону).

3. Ніколи не повідомляйте ПІН-код, а також СV-код (три цифри, розміщені на зворотному боці картки) іншим людям, у тому числі співробітникам банку, касирам, тим, хто надає допомогу при користуванні банківською карткою.

4. Уводячи ПІН-код під час користування банкоматом або при розрахунках карткою, необхідно намагатися слідкувати за тим, щоб люди, які знаходяться поблизу, не змогли його побачити. Для цього клавіатуру доцільно прикривати рукою.

5. Не можна давати свою картку для використання іншим людям. Картку використовує лише той, чиї ім’я та прізвище нанесені на лицьовому боці банківської картки.

6. Якщо ви втратили банківську картку або її ПІН-код розкритий, терміново повідомте про це банк, який видав картку. Для цього запишіть і тримайте окремо від картки її номер, а також телефони банку (вони зазначені на зворотному боці картки).

7. Якщо банкомат не повертає банківську картку після завершення операції, потрібно зателефонувати до банку, якому належить банкомат (як правило, його телефон зазначено на банкоматі), а також до банку, який видав картку.

  1. Робота з текстом підручника (с. 123)
  • Уважно прочитайте пам’ятку покупця в мережі Інтернет.
  • Що забороняється робити при замовленні товарів і послуг через Інтернет?
  • Що рекомендується при замовленні товарів і послуг через Інтернет?
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Практична робота.
  1. Аналіз ситуацій.
  • Користуючись отриманою інформацією та витягами із Закону України «Про захист прав споживачів»,  проаналізуйте правові ситуації. (с. 124 підручника)

Додаткова задача

Громадянка Петрова А.Т. купила в спеціалізованому магазині копчену рибу, яка була упакована в поліетиленову вакуумну упаковку. На упаковці була приклеєна етикетка, на якій вказана вага рибини - 370 грм. Взявши товар до рук, громадянка засумнівалася в правдивості ваги (риба здалася їй занадто легкою), і вона попросила продавця магазину зважити рибу на вагах. Продавець відмовив їй. Чи правий був продавець в даній ситуації? Обґрунтуйте права споживача.

Згідно зі Ст.17 Закону України "Про захист прав споживачів" п.4 споживач має право на перевірку якості, безпеки, комплектності, міри, ваги та ціни товарів (робіт, послуг), що придбаваються (замовляються), демонстрацію безпечного та правильного їх використання. На вимогу споживача продавець (виконавець) у цих випадках зобов'язаний надати йому контрольно-вимірювальні прилади, документи про якість, безпеку, ціну товарів (робіт, послуг). Тому продавець був зобов'язаний зважити рибу громадянці за її проханням.

  1. Підсумки уроку.

Зробіть висновки з усього, що ви сьогодні почули, дізналися, вивчили, відповівши на запитання анкети.

Чи завжди ви…

  1. Вимагаєте від продавця дотримуватися точної ваги?

а) Завжди;
б) іноді;
в) ніколи.

  1.               Перевіряєте правильність названої продавцем суми, нараховану за придбаний вами товар (роботу, послугу)?

а) Завжди;
б) іноді;
в) довіряю продавцю і не перевіряю.

  1.               Вимагаєте надати документи (сертифікат відповідності), які б підтверджували якість товарів (робіт, послуг)?

а) Завжди вимагаю;
б) іноді вимагаю;
в) не вимагаю.

  1.               Берете у продавця (виконавця) та зберігаєте квитанцію, товарний чек або касовий чек?

а) Завжди беру;
б) іноді беру;
в) не беру.

  1.               З’ясовуєте споживчі властивості товару у продавця або знайомитеся з інструкцією, з’ясовуєте дату виготовлення, термін придатності?

а) Так;
б) беру, але не приділяю цьому необхідної уваги;
в) ні.

  1.               Вимагаєте надати вам повний і достовірний переклад інструкції, якщо купуєте імпортний товар?

а) Так;
б) ні.

  1. Домашнє завдання.
  1. Опрацювати § 16 підручника.
  2. Підготувати діалог на тему «У магазині».
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Каліщук Ольга Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гусак Віта Олексіївна
    Гарна робота! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Хлівна Тамара Романівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Єрьоменко Олена Миколаївна
    Розробка сподобалась,дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Lifer Oleg
    Дякую за розробку! Презентацію зробив свою. Можу поділитися.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Станкова Ярослава Миколаївна
    Дякую. Сподобалась розробка і презентація, все чітко і по суті)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
zip
Додано
28 січня 2018
Переглядів
10947
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку