Розробка вправи «Сімейні цінності»
П.І.Б. автора/ки (співавторів)
|
Бугаєнко Ольга Миколаївна |
Назва вправи
|
Сімейні цінності |
Стислий опис вправи (про що і для чого ця вправа? 1-2 речення)
|
Вправа допоможе визначити, чи знають діти, що таке справжня родина, чи вміють співчувати. З’ясуємо, яким має бути родинний зв'язок, якими мають бути сімейні цінності. Навчимося позбуватися образ. |
Предмет |
Українська література |
Клас |
9 |
Тема уроку
|
Тарас Шевченко. Поема «Катерина» |
Мета вправи
|
- зіставити конфлікти, - розвивати навички аналітичного і критичного мислення; - усвідомити цінність родини.
|
Ключова складова громадянської компетентності (виберіть одну) |
❏ Повага до людської гідності та прав людини
|
Додаткова/і складова/і компетентності (1-3, не більше)
|
❏ Уміння вирішувати конфлікти ❏ Громадянська свідомість ❏ Відповідальність
|
Очікувані навчальні результати учнів (чого саме навчаться учні, виконавши цю вправу?) / дескриптор(и)
|
|
Навчальні результати з програми навчання
|
Учні навчилися аналізувати поему Тараса Шевченка; грамотно висловлювати свої думки; визначати ідею поеми та власне розуміння проблеми твору. |
Тривалість вправи (у хвилинах) |
20 хв. |
Інструкція для проведення вправи |
1.Підготуйте по три наліпки та роздайте їх кожному учаснику освітнього процесу. 2. Підготуйте по три ватмана – на одному напишіть «Батько», на другому – «Мати» , на третьому «Родина» розподіліть їх в протилежних кінцях кімнати. Пройде час, кожен із вас визначиться у житті, на вас чекає подружнє сімейне життя. Поміркуйте над питаннями і дайте відповідь на наліпках, а потім прикріпіть на зазначених ватманах. - Яким повинен бути батько? - Якою повинна бути мати? - Якою має бути родина? Отримані результати обговорюємо та визначаємо найголовніші цінності (багатовживані).
Обговорення:
- Як ви розцінюєте вчинок Катерини? -Які вчинки матері вплинули на те, як склалася доля дитини? -Які причини змушують жінок у наш час залишати своїх дітей? -Якими сімейними цінностями має володіти батько? -Якими мають бути сімейні цінності родини? -Чи були наявні ці цінності в родині головної героїні? -Чи змінилися пріоритети в сімейних цінностях сьогодні? -Які сімейні цінності притаманні для вашої родини? -Яких цінностей плануєте дотримуватися в майбутніх своїх родинах?
|
Необхідне обладнання / матеріали, облаштування класу, тощо |
Різнокольорові наліпки, ватмани, маркери.
|
Підсумок за результатами проведення вправи |
Учні
- показує, що він/вона бере відповідальність за власні помилки. -учень виявляє повагу до життєвого вибору сучасної людини, її можливості зберегти свою родину.
|