Урок "Тарас Шевченко. "Садок вишневий коло хати..."

Про матеріал

Вчити дітей відчувати настрої пейзажних поезій, описувати власні відчуття, викликані художнім словом; розвивати вміння і навички виразного читання поезій; виховувати любов до України, родини, шанобливе ставлення до життя та творчості Т.Г.Шевченка, почуття прекрасного, усвідомлення етичної насолодивід твору мистецтва.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Перегляд файлу

Тема: Тарас Шевченко. Садок вишневий коло хати...

 

 

 

 

 

Підготувала і провела

Дейнега Марина Андріївна

Вчитель української мови та літератури

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Тарас Шевченко. “Садок вишневий коло хати...”

Мета: вчити дітей відчувати настрої пейзажних поезій, описувати власні відчуття, викликані художнім словом; розвивати вміння і навички виразного читання поезій; виховувати любов до України, родини, шанобливе ставлення до життя та творчості Т.Г.Шевченка, почуття прекрасного, усвідомлення етичної насолодивід твору мистецтва.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

  1.  Мотивація навчальної діяльності
  2.  Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Гра “зашифровщик”

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку

IV. Опрацювання навчального матеріалу

  1. Вступне слово вчителя
  2. Гра “Прикрась родівне дерево життя Тараса Шевченка”
  3. Зарядка
  4. Гра “Асоціація”

 

Вчитель. Любов до Батьківщини, рідного краю до родини відчувають усі. Саме це почуття підтримує людину у скрутні хвилини. Уявіть Тараса Шевченка на засланні. Його вивели на прогулянку з камери. Поет глибоко вдихає весняне повітря, пахощі вишняку, добре знані йому ще з далекого дитинства. Раптом зринає перед Тарасовими очима до щему в серці мила картина: садок вишневий коло хати, хрущі гудуть...

У таких драматичних умовах Шевченко творить надзвичайної краси поезію “Садок вишневий коло хати”, яку вважають світовим шедевром пейзажної лірики.

 

  1. Перегляд мультфільму “Садок вишневий коло хати”

Вчитель: ідеальним є життя родини у поезії “Садок вишневий коло хати”. Саме про таке життя мріяв Шевченко, але доля була невблаганною.

Повернувшись із заслання, мріяв про родинуі власну домівку.

 

  1. Словникова робота

 

  1. Робота над текстом

 

Тема: зображення мальовничої української природи.

Ідея: змилування простим, природнім ладом трудового життя з чергуванням праці і відпочинку.

Основна думка: Т. Шевченко звеличує красу українського народу.

Жанр: пейзажна лірика.

*Бесіда.

-яку пору року описано у творі? Чому?

-Яка ваша улюблена пора року? Де вам краще, вільніше дихається: на природі, вдома чи у гостях?

-Як поет описує родину? Чи часто ви вечеряєте всією сім’єю? Коли це буває?

-Чому донька подає вечеряти? (Допомагає стомленим батькам.)

-Як ви розумієте рядки “А мати хоче научити, та солвейко не дає”?

-Що ви знаєте про солов’їв?

-Які хрущі на вигляд? (переглянути ілюстрацю на ст. 213 підручника).

 

Бесіда з учнями.

-Завдяки ж чому ми чуємо ібачимо чудову картину природи, праці й побуту селянської сім’ї? (За допомогою зорових та слухових образів, які створює поет.)

-То що ж ми бачимо , читаючи поезію? (Садок вишневий, батьківську хату, плугатарів з плугами, сім’ю, що вечеряє коло хати, вечірню зіроньку...)

-А чуємо? (Хрущі над вишнями гудуть, співають дівчата, витьохкування соловейка, тишу...)

Де ще людина почуватиметься спокійнішою і щасливішою, як не серед такої природи. Шевченко змальовує ідеальну, досконалу для людини модель життєвого устрою це дружна сім’я, де панує гармонія людини і природи, людини і мистецтва, людини і Бога. Цей вірш написаний у фолькльорному стилі, тому не дивно, що став народною піснею, покладений на музику Я.Степовим.

-Висловіть свої враження від цієї поезії. Який настрій вона створює? Як відображає мрію самого автора? (Настрій умиротворення, замилування, замріяності. Сам поет, мабуть мріяв про таку сім’ю, про життя серед чудової української природи.)

 

  1. Групова робота “Віднови вірш”

 

Гра “Я режисер”. В уяві намалювати кадри до твору “Садок вишневий коло хати”

  

Словникова робота.

 

Вчитель. Знайдіть художні засоби в поезії Т.Шевченка “Садок вишневий коло хати”, запишіть їх у зошити. (соловейко не дає, зіронька встає, хрущі гудуть метафори; садок вишневий, вечірня зіронька, маленткі діточки).

 

Вчитель.

 

Поставлю хату у кімнату,

Садок райочок насаджу.

Полежу я і походжу

В своїй маленькій благодаті

Та в однині самотині

В садочку буду спочивати.

Присняться діточки мені,

Веселая присниться мати,

Давнє колишній та ясний,

Та присниться сон мені!.. І ти...

 

Він майже реалізував свою свою мрію: родич Варфоломій купив на прохання Шевченка земельну ділянку, а Тарас намалював проект власної домівки (показ плаката).Але передчасна смерть стала на заваді. 10 березня 1861 р. серце Кобзаря зупинилося.

V. Підсумок уроку.

Підсумок. Незакінчене речення.

*Які почуття викликав у вас вірш “Садок вишневий коло хати”?

*Чи здійснились ваші очікування? Записані очікування на початку уроку учні прикріплюють до аркушу на дошці.

VI. Оцінювання навчальних досягнень учнів. Самооцінювання.

VII.Домашнє завдання. Вивчити вірш “Садок вишневий коло хати”.До слова “край” підібрати епітети.

doc
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
1939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку