Урок. Тема 1. "Актуалізація сформованих у 2 класі уявлень про геометричні фігури, числа, величини. Повторення. Задача. Задачі на відношення різницевого та кратного порівняння".

Про матеріал
Заняття з математики за навчальним проєктом "Світ чекає крилатих". Тема тижня. "Школа – храм науки!"
Перегляд файлу

3 КЛАС

Тема тижня. Школа – храм науки!

Математика

Тема 1. Актуалізація сформованих у 2 класі уявлень про геометричні фігури, числа, величини. Повторення. Задача. Задачі на відношення різницевого та кратного порівняння.

Мета. Закріплювати вміння розв’язувати задачі на різницеве і кратне порівняння; добирати буквений вираз і модель до задачі, розв’язувати складені задачі за поданим планом та схемою.

Хід заняття

І. Вступна частина.

- На попередньому занятті лексики спостерігали за нашими успіхами у лісовій школі. Сьогодні потребують нашої допомоги у роботі над задачами на відношення різницевого і кратного порівняння. Працюємо в групах. Біля дошки 2 учні групи «ПЕТРИК», 2 інші – перевіряють. Працюємо у робочих зошитах. Завдання на екрані.

1. Завдання: вибрати вираз до задачі.

Задача 1

Ірі b років. А Дмитру 3 роки. На скільки років Іра старша, ніж Дмитро?

b-3   3-b   3+b   b+3   (b-3)

Задача 2

Під час змагань Сашко пробіг а метрів, а Ігор – 10 метрів. У скільки разів більше пробіг Ігор. Ніж Сашко?

а-10   а:10   10-а   10:а   (10:а)

Задача 3

У 3-А класі 12 дівчат, а в 3-Б класі – с дівчат. У скільки разів менше дівчат у 3-Б класі, ніж у 3-А класі?

12:с   12-с   с-12   с:12   (12:с)

2. Завдання: вибрати модель до задачі, розв’язати усно.

- Прослідкуємо, як допоможе лексикам група «ГРИБОЧОК» . Працюємо усно. Завдання на екрані.

Задача 4

Дівчинка купила 27 зошитів у клітинку, 9 зошитів у лінійку. У скільки разів більше зошитів у клітинку, ніж у лінійку?

                    НА ?

                   У ? Р.

( У ? Р. )

 

 

ІІ. Основна частина.

- Лаксики мають надію, що ми впораємося зі складеними задачами. Працює група «КОЗАК», розв’язання 2 учні записують на дошці, решта – у зошитах, 2 учні перевіряють. На екрані зміст задачі і модель, яку потрібно закінчити.

 

Задача 5

Школярі посадили 10 дерев, а кущів – у 3 рази більше. На скільки менше посадили дерев, ніж кущів?

                        10 д.                                                            (9∙3) к.

 

                                                    НА ?

Розв’язання:

1) 10∙3=30(к.) – посадили;

2) 30-10=20(д.)

Відповідь:на 20 дерев посалили менше, ніж кущів.

Задача 6

- Група «СОВА» отримала складніше завдання: розв’язати задачу на порівняння з діями за поданим планом.

Оленка купила 2 блокноти по 5 грн та 3 альбоми по 10 грн. У скільки разів вартість альбомів більша за вартість блокнотів?

 

План

1) Яка вартість 2 блокнотів?

2) Скільки гривень заплатили за 3 альбоми?

3) У скільки разів вартість альбомів більша за вартість блокнотів?

Розв’язання:

1) 5∙2=10(грн) – вартість 2 блокнотів;

2) 10∙3=30(грн) – вартість 3 альбомів;

3) 30:10=3(р.)

Відповідь:у з рази вартість альбомів більша, ніж вартість блокнотів.

Задача 7

-Продовжуємо розв’язувати задачі, зміст яких пов'язаний зі школою. Група «ЗАЙЧИК» отримує в допомогу ось таку модель до наступної задачі. Потрібно розставити знаки арифметичних дій і розв’язати задачу. Увага на екран.

Маринка читала 7 днів по 5 сторінок книги, а Олеся – 9 днів по 4 сторінки. Хто з дівчаток прочитав більше сторінок і на скільки?

?

 

 

                    ?                                                                                                                   ?

 

           5              7                                                                                                   4               9

 

(●; ●; -)

Розв’язання:

1) 5∙7=35(с.) – прочитала Маринка;

2) 4∙9=36(с.) – прочитала Олеся;

3) 36-35=1(с.)

Відповідь: на 1 сторінку більше прочитала Олеся.

ІІІ. Підсумкова частина

- На завершення уроку лексикам цікаво, чи вмієте ви розв’язувати задачі за допомогою діаграми. Працює група «ХМАРИНКА» біля дошки. Задачу можна розв’язати за допомогою виразу. Увага на екран.

Задача 8

 Перший учень за урок розв’язав 8 задач, другий – 4 задачі, третій – 6 задач. У скільки разів більше задач розв’язали І і ІІ учні разом, ніж ІІІ учень?

Розв’язання:

1) 8+4=12(з.) – І і ІІ учні;

2) 12:6-2(р.)

(8+4):6=2(р.)                           

 

8 з.

І учн.

                                          4 з.                                                        ?

ІІ учн.                                                                            у ? р.

                                          6 з.

ІІІ учн.  

Відповідь: у 2 рази більше задач розв’язали І і ІІ учні, ніж ІІІ.

ІV. Підсумок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                          

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
11 листопада 2021
Переглядів
375
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку