3 КЛАС
Тема тижня. Школа – храм науки!
Математика
Тема 1. Актуалізація сформованих у 2 класі уявлень про геометричні фігури, числа, величини. Повторення. Задача. Задачі на відношення різницевого та кратного порівняння.
Мета. Закріплювати вміння розв’язувати задачі на різницеве і кратне порівняння; добирати буквений вираз і модель до задачі, розв’язувати складені задачі за поданим планом та схемою.
Хід заняття
І. Вступна частина.
- На попередньому занятті лексики спостерігали за нашими успіхами у лісовій школі. Сьогодні потребують нашої допомоги у роботі над задачами на відношення різницевого і кратного порівняння. Працюємо в групах. Біля дошки 2 учні групи «ПЕТРИК», 2 інші – перевіряють. Працюємо у робочих зошитах. Завдання на екрані.
1. Завдання: вибрати вираз до задачі.
Задача 1
Ірі b років. А Дмитру 3 роки. На скільки років Іра старша, ніж Дмитро?
b-3 3-b 3+b b+3 (b-3)
Задача 2
Під час змагань Сашко пробіг а метрів, а Ігор – 10 метрів. У скільки разів більше пробіг Ігор. Ніж Сашко?
а-10 а:10 10-а 10:а (10:а)
Задача 3
У 3-А класі 12 дівчат, а в 3-Б класі – с дівчат. У скільки разів менше дівчат у 3-Б класі, ніж у 3-А класі?
12:с 12-с с-12 с:12 (12:с)
2. Завдання: вибрати модель до задачі, розв’язати усно.
- Прослідкуємо, як допоможе лексикам група «ГРИБОЧОК» . Працюємо усно. Завдання на екрані.
Задача 4
Дівчинка купила 27 зошитів у клітинку, 9 зошитів у лінійку. У скільки разів більше зошитів у клітинку, ніж у лінійку?
НА ?
У ? Р.
( У ? Р. )
ІІ. Основна частина.
- Лаксики мають надію, що ми впораємося зі складеними задачами. Працює група «КОЗАК», розв’язання 2 учні записують на дошці, решта – у зошитах, 2 учні перевіряють. На екрані зміст задачі і модель, яку потрібно закінчити.
Задача 5
Школярі посадили 10 дерев, а кущів – у 3 рази більше. На скільки менше посадили дерев, ніж кущів?
10 д. (9∙3) к.
НА ?
Розв’язання:
1) 10∙3=30(к.) – посадили;
2) 30-10=20(д.)
Відповідь:на 20 дерев посалили менше, ніж кущів.
Задача 6
- Група «СОВА» отримала складніше завдання: розв’язати задачу на порівняння з діями за поданим планом.
Оленка купила 2 блокноти по 5 грн та 3 альбоми по 10 грн. У скільки разів вартість альбомів більша за вартість блокнотів?
План
1) Яка вартість 2 блокнотів?
2) Скільки гривень заплатили за 3 альбоми?
3) У скільки разів вартість альбомів більша за вартість блокнотів?
Розв’язання:
1) 5∙2=10(грн) – вартість 2 блокнотів;
2) 10∙3=30(грн) – вартість 3 альбомів;
3) 30:10=3(р.)
Відповідь:у з рази вартість альбомів більша, ніж вартість блокнотів.
Задача 7
-Продовжуємо розв’язувати задачі, зміст яких пов'язаний зі школою. Група «ЗАЙЧИК» отримує в допомогу ось таку модель до наступної задачі. Потрібно розставити знаки арифметичних дій і розв’язати задачу. Увага на екран.
Маринка читала 7 днів по 5 сторінок книги, а Олеся – 9 днів по 4 сторінки. Хто з дівчаток прочитав більше сторінок і на скільки?
?
? ?
5 7 4 9
(●; ●; -)
Розв’язання:
1) 5∙7=35(с.) – прочитала Маринка;
2) 4∙9=36(с.) – прочитала Олеся;
3) 36-35=1(с.)
Відповідь: на 1 сторінку більше прочитала Олеся.
ІІІ. Підсумкова частина
- На завершення уроку лексикам цікаво, чи вмієте ви розв’язувати задачі за допомогою діаграми. Працює група «ХМАРИНКА» біля дошки. Задачу можна розв’язати за допомогою виразу. Увага на екран.
Задача 8
Перший учень за урок розв’язав 8 задач, другий – 4 задачі, третій – 6 задач. У скільки разів більше задач розв’язали І і ІІ учні разом, ніж ІІІ учень?
Розв’язання:
1) 8+4=12(з.) – І і ІІ учні;
2) 12:6-2(р.)
(8+4):6=2(р.)
8 з.
І учн.
4 з. ?
ІІ учн. у ? р.
6 з.
ІІІ учн.
Відповідь: у 2 рази більше задач розв’язали І і ІІ учні, ніж ІІІ.
ІV. Підсумок
1