Урок Тема. "Будова слова. Новосілля в казковому Замку морфем"

Про матеріал
Урок у 3 класі: підсумково - узагальнюючий, науково – ігровий.Закріплення знання учнів про морфемну будову слова
Перегляд файлу

Українська мова 3 клас

Тема. Будова слова. Новосілля в казковому Замку морфем

Мета:закріплювати знання учнів про морфемну будову слова, незмінність основи та змінність закінчення, уявлення про спорідненість слів, знання про корінь, суфікс, префікс, як значущих частин слова; розвивати зв’язне мовлення учнів, вчити їх точно і правильно висловлювати свою думку, спонукати їх до міркувань, порівнянь, доведення; розвивати навички грамотного і каліграфічного письма; виховувати охайність, уважність на уроці, почуття відповідальності.

Обладнання: таблиця – опора «Будова слова», сигнальні картки, сніжинки, картки, малюнок казкового замку, сніговика.

Тип уроку: підсумково - узагальнюючий, науково – ігровий.

Хід уроку

I. Організаційна частина.

1. Виступ учнів із зверненням до дітей і гостей уроку.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Виступ вчителя.

Лінгвістична казка «Казковий замок»

  • Діти, ми з вами завітаємо на новосілля до казкового Замку дружби слів.
  • Із давніх –давен на Україні існує звичай приходити на новосілля з подарунками. А нашим подарунком будуть хороші знання. Оскільки в казковому  Замку живуть частини слова, їм буде приємно бачити і чути , що ви багато знаєте про них, умієте впізнавати їх у словах нашої рідної мови.

III. Оголошення теми і мети уроку.

Вчитель: отже , сьогодні ми погостюємо в казковому Замку Морфем, покажемо свої міцні знання про всі морфеми, прийнявши участь у різних іграх і конкурсах. Тож постарайтеся не зіпсувати настрою ні господарям казкового Замку, ні гостям.

  • Давайте запишемо дату нашої зимової подорожі.

IV. Каліграфічна хвилинка

Вчитель:Урок продовжимо без зупинки Каліграфічною хвилиною.

1.Загадка про сніжинку

- Яке слово розсипалося на склади?

- Запишемо склади, а потім слово каліграфічно.

З даним словом запишемо речення. Визначимо усно граматичну основу.

 

 

  • Подивіться, які гарні сніжинки залетіли до нашого класу. На них ви знайдете окремі склади, які спробуйте скласти у слова.

1 завдання – скласти звукову модель слова  заметіль

2 завдання – дібрати споріднені слова до слова  заметіль(замети, замести, мести, мело, метелиця).

3 завдання-добирає синоніми до слова  заметіль( віхола,хуга, хуртовина, метелиця)

Вчитель:Сьогодні у нас підсумковий урок за темою «Будова слова»

  • Пригадати  значення вивчених термінів допоможе « Мозгова  атака»

 

2.Віршована інсценізація.

Корінь, префікс, суфікс, основа, закінчення

 

V. загальнення  знань і умінь учнів.

1. Робота в парах.

Запис у зошитах речень про зиму на сніжинках

2.Гра «Слова –родичі»

- Сніжинці сумно, тож давайте спробуємо підняти їй настрій, пошукаймо родичів до слова сніг(картинки)

3.Робота з таблицею. Вміти розрізняти

Спільнокореневі слова. Форми слова. Синоніми.

4.Відгадування загадки.

Господар  Замку -  Корінь слова пропонує нам з вами відгадати ось таку загадку

  • Які слова з таким коренем ви знаєте? Запишіть їх у зошити

-Молодці. Правильно розповіли про слово ліс. А що ж означає слово ліс? ( Ліс   це місце, де росте багато дерев). Ліс прекрасний будь-якої пори року.

5.Колективна творча робота

-Зима  любить  мандрувати молодим ліском. Ось її повідомлення.

6.Словниковий калейдоскоп.

- Із групи слів, записаних на дошці, виберіть:

 

Співати,підводний, музика, водичка, спів, вода, музикант, наспівувати, музей, співак, спав, музичний, водив, співачка, водяний.

7.Гра «Четвертий зайвий». (робота в парах)

- З кожної  колонки випишіть «зайве» слово, доберіть до нього споріднені слова. Поясніть свій вибір.

8.  Зустрічалочка.

  • До нас на урок хтось завітав

Загадка  (Сніговик )

- Дуже подібний, але чогось йому не вистачає. Чого? (Очей,носика, ротика, рук, ніг, мітли).

- Чи шкода вам  сніговика? Давайте ми йому допоможемо і вилікуємо його.

- Як багато він приніс нам слів. Давайте прочитаємо їх. (Читають разом).

 

 

VI.Фізхвилинка.

9.Гра «Чарівний мішечок».

-Утворіть слова за допомогою префіксів  з -,  с- (Запис у зошит).

 

VII. Підсумок уроку.

1.Робота над таблицею «Частини слова».

- Всі ви ,дітки, молодці: гарно святкували, повеселились, принесли в подарунок жителям казкового Замку міцні знання про частини слова.

VIII. Домашнє завдання.

С.139, впр 335.

-А зараз за давнім українським звичаєм  частування. Адже яке новосілля без солодощів? Ласуйте ними та не забувайте про гостинних господарів казкового Замку морфем.

Вчитель.

 Тож на прощання час,

Щоб згадали гості нас

Подаруємо власний віршик,

Що складе  третій  клас.

Вчитель починає, а учні продовжують.

 

docx
Додано
25 грудня 2019
Переглядів
1957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку