Урок образотворчого мистецтва 6 клас.
Тема: Декоративно-ужиткове мистецтво.
Новорічні маски.
Мета: вчити учнів виготовляти і
оздоблювати карнавальні маски,
дотримуватися основних вимог
декорування: передавати образність,
яскравість, характер маски (позитивні
герої – веселі, радісні, а негативні – злі,
сумні); розвивати образне, логічне,
просторове мислення, творчу уяву,
фантазію; виховувати в учнів акуратність, уважність.
Тип уроку: комбінований урок.
Обладнання, матеріали та інструменти: зразки масок, матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи, кросворд, правила техніки безпеки при роботі з ножицями, таблиця “Види масок”, альбомний папір, кольоровий папір, кольоровий картон, бісер, ножиці, клей, пензлі для клею, ємкості для води, серветки для витирання рук і пензлів, палітра.
Методи і засоби роботи: евристична бесіда, практична робота на базі засвоєного матеріалу.
Хід уроку.
І. Організація класу.
Продзвенів і стих дзвінок,
Починається урок.
Всі за парти тихо всілись
І на мене подивились.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Усі ви з нетерпінням чекаєте Нового року. Вдома знову запахне ялинкою. Ви вже готуєте барвисті прикраси для вашої лісової красуні. А незабаром відбудеться і новорічний бал-маскарад. Важко уявити собі новорічне свято без красуні ялинки, бенгальських вогнів, карнавальних костюмів і, звичайно ж, ще без одного атрибуту карнавалу. А ось, що ж це за атрибут ми з вами дізнаємось, коли відгадаємо наш кросворд.
Кросворд:
Ф |
л |
о |
р |
и |
з |
М |
|||||||||
|
В |
и |
т |
и |
н |
А |
н |
к |
а |
|
|||||
|
С |
к |
у |
л |
ь |
п |
т |
у |
р |
а |
|||||
В |
и |
ш |
и |
в |
К |
а |
|
||||||||
|
А |
п |
л |
і |
к |
а |
ц |
і |
я |
|
|||||
Вчитель: Так, любі мої, цим обов’язковим атрибутом є - маска.
Метод “Асоціація”:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Вчитель: Хто з вас не водив веселий танок у масці зайчика, лисички, ведмедика чи клоуна? Від слова “маска” походить і назва самого свята – маскарад.
Ось і на сьогоднішньому уроці ми з вами виготовимо маску, а потім ці маски ми подаруємо в наш дитячий садок. Я гадаю дітям дитячого садка це дуже сподобається.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Кружляють у вальсі сніжинки,
Їх стільки, що ліку нема.
Зраділа маленька Марійка:
“Погляньте! Настала зима!”
Вже час діставати санчата
І шити святкові вбрання,
Щоб з мамою разом і з татом
Того урочистого дня
Іти Новий рік зустрічати
На радісний бал-маскарад –
Давно вже хотілось малятам
Побачити масок наряд.
Там буде смішний Арлекіно
І лютий сеньйор Карабас,
П’єро і красуня Мальвіна –
Всі в казку запрошують нас.
О. Конечна.
2. Слово вчителя:
Доречі, одягнувши маску ви уявляєте себе в новій ролі, у новому образі. Маски передають характер героїв: добрі, веселі, злі, сумні, боягузи.
Одягнувши таку маску, людина повинна відповідно поводитися. Маска виникла дуже давно і була зовсім не схожа на сучасну. Уже первісні люди одягали маски, виконуючи священні танці.
Схема “Види масок”.
“Види масок”
Обрядові Культові Театральні Карнавальні
Демонстрація масок:
З давніх-давен використовували маски у театрі. Символом театру так і залишилися дві маски: весела – комедії, сумна – трагедії.
У давньоєгипетській піраміді вчені знайшли золоту маску фараона Тутанхамона, який жив понад три тисячоліття тому. Від таких масок і народилося мистецтво скульптурного портрета. Древні маски намагалися точно відтворювати зовнішність людини, з якої ліпили маску.
В Африці робили страшні воєнні маски. Воїни одягали їх, щоб налякати своїх ворогів, які ледь побачивши грізні маски, кидалися на втік.
- Скажіть мені, будь ласка, а в наш час, де використовують маски?
Відповіді учнів: (хокейні воротарі – для захисту обличчя; зварювальники – маска з скляним віконцем, щоб іскри розплавленого металу не обпалили обличчя, кисневі маски одягають льотчики-випробувачі, лікарі користуються білими марлевими масками).
Вчитель: Так. У сучасної маски багато професій – усіх їх не перелічити.
Маски вдягають не лише на новорічний маскарад, а й на різдвяні свята.
Відповіді учнів: (6 січня колядники ходять від хати до хати і сповіщають радісну вістку: “Діва Марія сина родила”, серед переодягнених колядників є пастушок, цар, ангел, коза, чорт, смерть).
- Чи виконували ви якусь роль у різдвяно-новорічних дійствах? (Відповіді учнів.)
- Які маски ви мали? Хто вам їх виготовляв? (Відповіді учнів.)
3. Перегляд новорічних масок.
4. Творча робота.
Маску, звичайно можна купити, але краще її зробити самому.
Сьогодні ви виготовите свою маску. Ваша маска буде настільки цікавою, наскільки вистачить вашої фантазії. Головна задача буде передати характер маски. Основою буде слугувати білий папір формату А3, А4, його розмір буде залежати від форми маски і розміру вашого обличчя.
5. Пояснення виконання роботи.
Персонажі яких ви вибрали різні, а спосіб виготовлення їх масок у цілому однаковий.
6. Повторення правил техніки безпеки при користуванні ножицями.
“Правила користування ножицями”.
V. Підбиття підсумків.
1.Обговорення учнівських робіт.
2. Створення виставки : “Новорічна маска”.
3. Прибирання робочих місць.
VІ. Домашнє завдання. (тим учням які не закінчили роботу – закінчити, а всім останнім за бажанням прикрасити свої маски.)