Даний інтегрований урок дає такі очікувані результати:
Підтримує та приймає інших.
ᴥ З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство,
запитання, просьба, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі.
ᴥ Пояснює, що подобається у творі, а що ні.
ᴥ Пов'язує текст із власним досвідом, навколишнім світом та із раніше прочитаними текстами.
ᴥ Лічить за правилами лічби.
ᴥ Співвідносить кількість елементів у групі з відповідним числом і навпаки.
ᴥ Відтворює в різних видах діяльності результати лічби об'єктів, що їх оточують.
ᴥ Об'єднує об'єкти навколишнього світу у групу за спільною ознакою.
ᴥ Виробляє (з однокласниками) доброчесні правила взаємодії, переконує, що вони потрібні.
ᴥ Підтримує аргументами власні думки або спростовує їх.
ᴥ Пояснює, до кого можна звернутися по допомогу, якщо когось ображають або принижують.
ᴥ Описує зміни власних емоцій, почуттів, настрою.
ᴥ Уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби (жести,міміка тощо).
ᴥ Описує зміни власних емоцій, почуттів,настрою.
ᴥ Імпровізує засобами пантоміми (міміка,жести), рухами.
ᴥ Використовує голос і мову тіла (міміку,жести, рухи) для імпровізованого відтворення.
ᴥ Висловлює свої думки й почуття з приводу простих медіатекстів (мультфільм,світлини).
ᴥ Ділиться своїми почуттями та емоціями від прослуханого висловлення (казка,вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось/).
Я досліджую світ
Тема 3-го тижня: « Мої друзі»
Тема дня: «Як зберегти дружбу?»
Ключові компетентності:
- учень(учениця) висловлює власну думку;
- говорить чітко виразно,не поспішаючи;
- уміє спостерігати за об'єктами;
- уміє узагальнювати результати спостережень за об'єктами;
- дотримується правильної постави під час читання та письма;
- уміє співпрацювати з однокласниками ;
- оцінює свою діяльність за прикладом вчителя.
Очікувані результати:
Підтримує та приймає інших.
ᴥ З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство,
запитання, просьба, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі.
ᴥ Пояснює, що подобається у творі, а що ні.
ᴥ Пов’язує текст із власним досвідом, навколишнім світом та із раніше прочитаними текстами.
ᴥ Лічить за правилами лічби.
ᴥ Співвідносить кількість елементів у групі з відповідним числом і навпаки.
ᴥ Відтворює в різних видах діяльності результати лічби об’єктів, що їх оточують.
ᴥ Об’єднує об’єкти навколишнього світу у групу за спільною ознакою.
ᴥ Виробляє (з однокласниками) доброчесні правила взаємодії, переконує, що вони потрібні.
ᴥ Підтримує аргументами власні думки або спростовує їх.
ᴥ Пояснює, до кого можна звернутися по допомогу, якщо когось ображають або принижують.
ᴥ Описує зміни власних емоцій, почуттів, настрою.
ᴥ Уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби (жести,міміка тощо).
ᴥ Описує зміни власних емоцій, почуттів,настрою.
ᴥ Імпровізує засобами пантоміми (міміка,жести), рухами.
ᴥ Використовує голос і мову тіла (міміку,жести, рухи) для імпровізованого відтворення.
ᴥ Висловлює свої думки й почуття з приводу простих медіатекстів (мультфільм,світлини).
ᴥ Виготовляє та оздоблює виріб знайомими технологіями з допомогою дорослих.
ᴥ Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань.
ᴥ Демонструє іншим результати власної діяльності.
ᴥ Ділиться своїми почуттями та емоціями від прослуханого висловлення (казка,вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось/).
Зміст уроку
І. Ранкова зустріч
Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.
Діти і вчитель встають у коло.
1.Вітання у колі друзів
В цьому класі друзі всі
Я і ти, і ми, і ви.
Добрий день тому, хто зліва,
Добрий день тому, хто справа.
Ми - одна сім'я.
Руку дай тому, хто зліва
Руку дай тому, хто справа.
Посміхнись тому, хто зліва
Посміхнись тому,хто справа.
Ми - одна сім'я.
Вправа «Приємні побажання»
Усі учасники зустрічі знаходячись у коло, сильно труть свої руки, потім «віддають» тепло своїх долонь сусідам ліворуч і праворуч, посміхаються і говорять компліменти.
Обговорення:
— Кому було важко сказати товаришеві комплімент?
— Кому було приємно чути гарні слова на свою адресу?
Вправа «Все одно ти молодець!»
Учитель пропонує дітям об’єднатися у групи по двоє, за ознакою «день» і «ніч». Один учасник говорить про свій недолік : «Мене не люблять за те, що…», а інший відповідає: «Ну і що, все одно ти молодець, тому що...».
Обговорення:
— Які відчуття викликала вправа?
— Чи легко було знайти слова підтримки?
2.Обмін інформацією
Перегляд мультфільму ( Урок тітоньки Сови. Разом веселіше)
https://www.youtube.com/watch?v=tw-5LgbcOqI
– Яка пригода сталася між звірятами?
– Чи можна головних героїв мультфільму назвати справжніми друзями?
– Яку пораду дала Сорока?
– У світі немає однакових людей, усі ми різні. Часто нерозуміння
цього приводить до сварок, непорозумінь і конфліктів.
– Дітки, а чи знаєте ви мирилки?
Вивчення «мирилок»( на власний вибір)
Дай скоріш мізинчик свій,
Зачепи його за мій.
Мізин-мізин-мізинець —
Помирив нас, молодець.
Я мирюся й ти мирись,
Більш не бийся, не сварись.
Не кричи ти і не лайся,
Моїм другом залишайся!
3. Групове заняття
Вправа «Крісло автора»
Діти презентують свій малюнок «Моя мрія»
Гра «Фруктовий салат».
Діти знаходяться в колі. Вчитель - ведучий в центрі кола. Він просить дітей назвати фрукт, які їм відомі. Діти називають. Потім вчитель (за пропозиціями дітей) вибирає декілька з них. (4-6 назв фруктів). Вчитель по колу по черзі вказує рукою на кожну дитину, дає їй назву певного фрукта і просить цю назву запам’ятати. (Н-лад: «ананас, груша, яблуко, апельсин, лимон, ківі»; і знову: «ананас, груша, яблуко,... і так далі, поки кожна дитина не отримає назву фрукта). Далі вчитель каже, що хотів би приготувати салат з фруктів і називає з яких. Ведучий вказує таку кількість назв фруктів, яка є меншою за кількість назв фруктів у колі. Вчитель каже:
- Я хотів би салат тільки з 5 апельсинів.
( Діти вбігають у коло і тримаються за руки)
- А тепер хочу додати ще 3 яблучка. ( діти виконують таку саму маніпуляцію)
- Давайте порахуємо, скільки фруктів нам знадобилось для такого смачного салату?
- Найсмачніший салат , коли в ньому поєднані аж 10 фруктів. Скільки нам не вистачає до 10 фруктів? ( відповіді дітей)
- Так давайте добавимо невистачаючих фруктів.
(Можна обрабовувати багато варіантів. Йде повторення лічби в межах 10)
4.Щоденні новини.
Вправа«Букет»
- Діти, візьміть у руки квіточку. Кожну квітку легко переламати і викинути, а якщо я зберу і спробую переламати всі разом, то мені це не вдасться. Ось так і в житті. Кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, у гурті, то ніякі вороги вас не здолають, усі негаразди легко подолаєте. Ми з вами зберемо ці квіти у букет, і це буде букет нашої єдності.
- Любі, послухайте пісеньку та назвіть ім᾽я головного героя мультфільму.( Якщо добрий ти…)
https://www.youtube.com/watch?v=qqqvNHPEYEo
- Які слова промовляв кіт Леопольд? Нехай вони стануть гаслом сьогоднішнього дня. Діти, у куточку новин на вас чекає цікаве завдання.
ІІ. Лічба та порівняння в межах першого десятка.
Вчитель каже:
-Наш веселий та дружній кіт Леопольд залишив ще ось 10 таких красивих квіточок
-Як ви думаєте для чого він це зробив? ( відповіді дітей)
- Дуже гарні відповіді. Також Леопольд дуже любить рахувати і розв'язувати задачі,
але ось ніяк не може навчити рахувати до 10 своїх маленьких друзів Митька та Мотю.
(миші з мультика)
-Давайте порахуємо ці квіточки зліва на право, а тепер справа на ліво.
( діти порахували)
Гра « Скільки не вистачає»
Діти закривають очі і кажуть лічилку
Один, два, три
Закрили очі ми.
Чотири, п'ять, шість
Які зміни відбулись?
В цей час вчитель забирає декілька квіточок. І запитує:
Але не тільки Леопольд звернувся до нас по допомогу, а самі миші Митько та Мотя. Ось написали нам листа. Зараз я вам йото прочитаю
« Дорогий вчителю та найрозумніші учні! Пишемо Вам, щоб подякувати за те, що допомогли котові навчити нас рахувати. За це він нам подарував 10 повітряних кульок. Та от біда, ми не знаємо якого саме кольору наші кульки? Допоможіть нам, будь ласка, вивчити кольори, адже ми також хочемо бути такими розумними, як ви! Дякуємо.
ІІІ. Об'єднання предметів у групу за спільною ознакою.
Вчитель дістає 9 кульок ( картонні - 3 зелені, 3 червоні, 3 жовті) . Запитує в учнів:
Вчитель ще дістає 3 кульки.
Вчитель каже:
( відповіді дітей)
IV. Правила дружби
А тепер давайте відповімо на лист мишенятам. А в подарунок ще додамо правила дружби, щоб вони з Леопольдом більше не сварилися.
(діти пропонують правила, а вчитель їх позначає позначками, або пише друкованими літерами. ПРАВИЛА ПОВИННІ БУТИ КОРОТКИМИ І ЗРОЗУМІЛИМИ ДЛЯ ДІТЕЙ)
Наприклад:
Не ображай!
Не пліткуй!
Допомагай другу !
Берегти таємниці!( та інш.)
Вчитель запитує:
- Хто згодний з правилами дружби , поплескайте в долоні.( діти плескають)
- Супер, тепер Митько та Мотя точно не забудуть, як вберегти дружбу.
Після позначення правил на папері, дати кожній дитині підписатися.
V. Розгляд проблемної ситуації « Як вберегти дружбу»
Робота в групах
Вчитель роздає кожній групі учнів фотографії / малюнки, на яких зображені різні проблемні ситуації
Вибрати малюнки /фото може сам вчитель.
Вчитель задає питання:
- Які почуття виникають у вас під час розгляду конкретної проблемної ситуації?
- Проаналізуйте сфотографовану ситуацію, укажіть, які слова / словосполучення /дії зможуть допомогти вирішити проблему мирним шляхом.
- Чи знаєте ви, що робити й куди звертатися, коли вас ображають, принижують, цькують?
( відповіді дітей)
VІ. Закріплення знань про те, як зберегти дружбу
- Нам залишилося всі наші поради покласти в конверт, та відправити мишенятам.
До речі, що найважливіше робити для того, щоб зберегти дружбу? ( діти відповідають)
Вчитель:
Апанасенко О.А.