Урок містить корисні та цікаві завдання. За допомогою цієї розробки уроку ви зможете детальніше познайомити дітей з поняттям "характер". На уроці вчительознайомлює дітей з позитивними рисами та негативними рисами характеру,допомогає дітям виявити позитивні риси характеру,та знайти вирішення негативним рисам характеру
Тема: Характер людини
Мета: навчати учнів визначати риси свого характеру; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати; сприяти пізнанню себе, своїх рис характеру.
Методи та прийоми: вправа «Налаштування на урок»,бесіда,розповідь,гра «Чаріний стілець»,вправа «Самооцінка», «Риси характеру».
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Обладнання: підручник,презентація,ноутбук.
Здоров’язберігаючі технології: фізкультхвилинка
Література: Гнатюк О.В. Основи здоров’я 3 клас
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Добрий день ,діти, мене звати Катерина Олексіївна.
Вправа «Налаштування на урок»
Я пропоную вам налаштуватися на урок. Покладіть ручки на парту, заплющить очі та повторюйте за мною
Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.
У мене вийде!
Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці.
У кожного з вас н парті лежить клаптик паперу.Візьміть ручки та намалюйте смайлик,з яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
— Назвіть позитивні та негативні риси характеру людини. Які з них є у вас, а які ви хочете виховати в себе?
— Які риси характеру ви найбільше цінуєте у людях? Чому?
— Психологи налічують близько півтори тисячі рис особистості, за якими можна характеризувати людину.
Неосяжний і різноманітний світ, у якому ми живемо. Він ставить перед людиною безліч загадок. Найбільшу загадку сформулювали ще давні греки, написавши на одному зі своїх храмів: «Пізнай самого себе». І людина пізнає.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви зможете більше дізнатися про себе як особистість.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛ
1. Читання оповідання Іллі Бутмана «Боягуз»
БОЯГУЗ
Жили-були двоє друзів — Ромчик і Дмитрик. Ромчик був боягузом, а Дмитрик — хоробрим хлопчиком. Якось друзі почули крик дівчинки, яка тонула в річці. Боязкий Ромчик так злякався за дівчинку, що кинувся її рятувати. А хоробрий Дмитрик, який ні за себе, ні за інших не боявся, пішов собі далі.
Повертаючись зі школи, Ромчик завжди боявся, що мамі, яка втомилася на роботі, доведеться прибирати квартиру, і тому сам мив за собою посуд. А Дмитрик не знав страху і ніколи мамі не допомагав.
— І чого ти завжди боїшся! — казав Дмитрик.— Бери приклад з мене. Ось я бачив сьогодні, як хлопчики ображали дівчинку, але це мене анітрішки не злякало.
— Хто з хлопчиків уважав себе хоробрим?
— А кого з них ви вважаєте хоробрим?
— Чи правильно оцінювали себе Ромчик і Дмитрик? Доведіть свою думку.
2. Розповідь матеріалу
— Що таке самооцінка?
— Самооцінка — це те, як люди оцінюють себе. Буває занижена, завищена і реалістична самооцінка.
— Що таке занижена самооцінка?
Занижена самооцінка — це коли людина вважає себе гіршою за інших, завжди зменшує свої здібності й досягнення.
— Що таке завищена самооцінка?
Завищена самооцінка — це коли людина незаслужено звеличує себе, перебільшує власні досягнення, а успіхи інших не помічає або применшує.
— Що таке реалістична самооцінка?
Реалістична самооцінка — це коли людина ставиться до себе так само добре, як і до інших. Вона не перебільшує і не зменшує своїх здобутків. Це допомагає їй почуватися впевнено і вказує напрям для розвитку.
Запам’ятайте! Реалістична самооцінка допомагає почуватися впевнено і вказує напрям для розвитку.
3. Фізкультхвилинка
1. Рольова гра «Чарівний стілець».
Учні називають риси характеру дитини, що сидить на «чарівному стільці». «Чарівний стілець» не має висвітлювати негативні якості.
Робота в зошиті.
1.Погляньте на впр 1. Вам потрібно з поданих рис характеру утворити антонимічні пари.
2Вправа «Самооцінка»(впр.2)
— Самооцінка відіграє важливу роль у самовихованні, у становленні характеру. Людина вчиться свідомо керувати своєю поведінкою, виховувати в собі позитивні і стримувати негативні риси характеру. Тож давайте з вами запишемо всі позитивні риси харпктеру які притаманні вам.
3. Вправа «Риси характеру»
— Протягом 5 хв напишіть якнайбільше рис характеру, що, на вашу думку, необхідні успішній людині (писати краще у стовпчик).
Після закінчення часу кожен учасник по черзі (по колу) називає одну з рис. Після того, як була названа риса, учасники відзначають, чи записана вона в кого-небудь. Якщо так, позначають цю рису у своїх записах певним знаком, аби не повторювати інших.
Після перерахування всіх рис у ході спільного обговорення визначають найбільш важливі риси характеру успішної людини.
5. Робота в групах
— Уявіть магазин, де ви можете обміняти одну рису свого характеру на іншу. По черзі скажіть, що ви хотіли б віддати, а що замість цього придбати у такому магазині.
6. Погляньте на вправу 4
Давайте визначемо негативну рису характеру яку б ви хотіли позбутися та напишемо, яким саме шляхом ви будете її позбуватися. Запам’ятайте! Виховуйте у собі риси характеру, що зміцнюють здоров’я: працьовитість, чуйність, щирість, чесність.
7.Вправа «кошик для сміття»
— Напишіть на аркуші паперу рису характеру, якої б ви хотіли позбутися.
Підійдіть до торбинки для сміття, зіжмакайте папірець і викиньте його в торбинку. Можете назвати вголос рису, яка вам заважає.
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Як ви розумієте прислів’я «Не кажи — не вмію, а кажи — навчусь»?
— Чи можна вдосконалити характер?