Урок "Тема: М. Носов «Як Незнайко складав вірші»

Про матеріал
Мета : Опрацювати першу частину уривка із оповідання М. Носова «Як Незнайко складав вірші». Вчити виразно читати в особах; розвивати вміння інтонаційно-правильного читання, вміння самостійно складати вірші, римувати, виявляти і розвивати творчі здібності дітей, їхнє образне мислення, спостережливість, вміння дотепно і влучно виражати думки, збагачувати словниковий запас, виховувати любов і ціннісне ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема: М. Носов «Як Незнайко складав вірші»

Мета: Опрацювати першу частину уривка із оповідання М. Носова «Як Незнайко складав вірші».  Вчити виразно читати в особах; розвивати вміння інтонаційно-правильного читання, вміння самостійно складати вірші, римувати, виявляти і розвивати творчі здібності дітей, їхнє образне мислення, спостережливість, вміння дотепно і влучно виражати думки, збагачувати словниковий запас, виховувати любов і ціннісне ставлення до природи.

Хід уроку

І. Організація класу.

 а)привітання до гостей класу;

б)побажання учнів один одному.

-притуліться один до одного щічками і побажайте чогось доброго, приємного, хорошого. Нехай ваша посмішка і тепленькі щічки передають тепло і хороший настрій.

Девіз уроку:

Я – особа творча,

Я – думаю, замислююсь,

Я – аналізую, висловлюю свої судження,

Я – хочу знати!

ІІ. Мовна розминка.

Мозковий штурм

  • Який розділ ми закінчили читати?
  • Який розділ ми почали вивчати?
  • Хто написав казку « Про Карлсона , що живе на даху?»
  • З якої казки ці слова: « Піноккіо продає буквар, щоб купити квиток у ляльковий театр?»
  • «За горами, за лісами, за широкими морями проти неба на землі жив дідусь в однім селі…» (Горобоконик)
  • Які казки написали відомі німецькі казкарі брати Якоб та Вільгельм Грімм
  • Шарль Перро - це видатний (французький)казкар.
  • «Дивна звичка» Анатолія Костецького цей вірш гумористичного чи повчального характеру?

 

IІІ. Вправи на розширення поля читання.

По+ет

По+езія

Пое+тичний

Зді+бнгості

  • Знайдіть і прочитайте спільнокореневі слова

Бук*ви

Лі*тери

Ри*ми

Скоро*мовки

  • Знайдіть слова синоніми і прочитайте їх.
  • Розкажіть одну скоромовку.

IV.Повідомлення теми і мети уроку.

  • Прочитайте тему розділу, яку ми почали вчити(«Візьму перу і спробую»)
  • Увага на екран (медіа)
  • Зачитайте завдання , які на вас чекають при вивчені цього розділу: (але будьте уважні бо є пастки).

Завдання

Дізнаємось про –

  • Життя і творчість поетів
  • Запам’ятовувати влучні вислови, уявляти, не обминати увагою незвичайно
  • Будемо змінювати, доповнювати, продовжувати прочитане
  • Складати вірші
  • Фантазувати
  • Відсиджуватися.
  • А сьогодні на уроці за допомогою російського письменника Миколи Носова ми помандруємо у казкове місто Квітневе. Отож пропоную ділову розмову(учениця коротко розповідає біографію М.Носова).
  • Виконайте дії і прочитайте утворений результат
  • Ква+с-ас+іти+к=квітник
  • По+спа-а+ішак-к+йко=поспішайко
  • Парк-арк+іля-я+юлька= пілюлька
  • Небо-бо+знак-к+й+ко= незнайко
  • Зима-има+наші-ші+йко=знайко
  • Де зустрічалися ці герої? З якої книжки? Що ви про них знаєте?

Пропоную розглянути виставку книг Миколи Носова

V.Складання римованих рядків.

Кучка                          слова

Малювець                 рима

Вишні                           ручка

Сова                               олівець

Мити                              вірші

Ріма                              творити

  • Чому ви їх так погрупували?
  • Тому що вони(їх кінці слів)подібні один до одного.

VI. Опрацювання частин казки.

1.Слухання частини казки.

-У кого вчився незнайко складати вірші?

- Яке справжнє ім’я Квітика?

2. Словникова робота

Рима- співзвуччя кінців віршованих творів.

3.Повторне читання казки (мовчки).

- З яким проханням звернувся Незнайко до Квітика?

- Чи добре він учив Незнайка?

4.Вибіркове читання.

- Ким Незнайко хотів стати з початку?

- Як Квітик пояснив що таке рима?

- Як зрозумів його незнайко? Які слова він придумав?

- Що головне на думку Квітика, у складанні вірша?

- А як би ви пояснили Незнайку, що таке рима?

5.Гра « Чи можна зрозуміти з казки…»

(діти доводять речення із тексту)

…що Квітик – це не справжнє ім’я поета.

…що дія відбувається в Квітковому місті.

…чим Незнайко займався раніше.

6.Читання в особах.

Мотивація і оцінювання учнів.

VII. Поетична скарбничка.

Уважно подивіться на екран і скажіть яка пора року прийшла. Доведіть.

  • Правильно весна.

Хвилинка етимології.

Пояснення походження і утворення слова весна (весантес).

VIII.Пояснення як складати вірші.

  • Тема!
  • Поспостерігай!
  • Зрозумій!
  • Потренуйся!
  • Рима!
  • Подумай і створи!
  • Перевір!
  • Ритм!
  • Настрій!

Творча робота в групах.

  • Які квіти цвітуть на весні?( підсніжник, пролісок, кульбаба…)
  • Пропоную скласти вірші в групах по мірі складності.

Кульбаба

Вчора травка …..(зеленіла). (1група)

А кульбабок …..(не було).

А сьогодні, гляньте….(скільки).

Їх жовтеньких…..(розцвіло).

  А які вони…(мякенькі). (2 група доповнити самостійно, знайти риму.)

  Як притулиш….(до щоки).

  Зробимо ланцюг…(великий).

  І на голови ….(вінки).

  • Зачитування всього вірша 1 і 2 група.

3 група – складає вірш про весну (зачитує).

Поетична творчість вчителя.

  • Скільки місяців має кожна пора року?
  • Назвіть їх імена?( березень, квітень, травень).

Поетичний сюрприз вчителя учням.

  • Зачитує вірші на кожне ім’я (мультимедіа).

IX. Повторення про поетів.

  • Яких поетів ви знаєте?
  • Які вірші ви написали самі?(заслуховуємо).

X . Підсумок уроку. На підсумок уроку пропоную тести(мультимедіа).

ХІ. Домашнє  завдання.

1) с. 127-129 – читати, переказувати близько до тексту,  дібрати заголовок.

2) с. 127-129 – читати, переказувати від імені Незнайка, скласти план.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
1449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку