Музичне мистецтво
Клас 2
Конспект складений відповідно до програми О.Я. Савченко за підручником О. Калініченко, Л. Арістової, Київ, Видавничий дім «Осввіта»., 2019.
Тема уроку. Осінні враження.
Основні поняття:ритм, тривалості нот – восьма, четвертна, половинна, ціла. П. Чайковський «Осіння пісня». Музика і слова Н. Май «Кап-кап» - розучування. Імпровізація на ДМІ
Очікувані результати. співати вокальні вправи, дитячі пісні у відповідному настрої, характері, темпі, динаміці;
дотримуватися правил співу (постава, дихання, інтонація)
виконувати пісні «у ролях», відтворюючи образ мімікою, пластикою, виразним інтонуванням; добирати реквізит;
відтворювати прості ритмічні послідовності (створені з половинних, четвертних та восьмих тривалостей);
обирати тембр інструменту (трикутники, бубни, барабан, сопілка, ксилофон тощо) для передачі відповідного образу;
грати в ансамблі прості композиції (трикутники, бубни, барабан, сопілка (за умови дотримання гігієни користування), ксилофон тощо);
імпровізувати голосом (музичні, мовленнєві інтонації), на музичних інструментах;
орієнтуватися в поняттях музичної грамоти (нота, нотний стан, звук, тривалості (ціла, половинна, чверть, восьма), метр, розмір), мати уявлення про запис нотного тексту).
Обладнання. Силуети ноток і крапельок дощу, хмарки, королеви Осені; ілюстрації із зображенням дощу;
запис «Осінньої пісні» П.Чайковського; цеглинки LEGO
презентація «Тривалості нот»(матеріал з інтернету)
Освітні галузі. Природнича, мистецька.
Перебіг уроку
І. Налаштування. Музичне вітання.
Загадка.
Всі рослини на Землі –
І великі, і малі
Люблять літо, люблять осінь,
Взимку міцно-міцно сплять.
Ну, а як весна прийде,
Забуяє всюди зелень,
Заквітує густий гай
І полиє з неба просинь –
Теплий дощик-дивограй.
Покажіть цеглинками, які пори року згадуються у загадці. В якому порядку вони згадуються? Побудуйте вежу з цеглинок.
(Літо – червона
Осінь – оранжева
Зима – синя
Весна – зелена)
В гостях у королеви Осені.
Перегляд мультфільму «Пори року»
ІІ. Слухання музики. П.Чайковський «Осіння пісня».
1.Бесіда.
Який танок виконує королева Осінь – швидкий чи повільний?
Яку мелодію вітру ви уявляєте – сумну чи веселу?
Чи може музика розповісти нам про осінь?
2.Слухання музики «Осіння пісня»
Гра «Обери нотку».
Учні діляться на групи, обирають силует нотки із запитанням на зворотному боці.
-Якою є щойно прослухана вами музика – вокальною чи інструментальною?
-Чому цей твір назвали піснею?
-На якому інструменті його виконують?
-Про що може розповісти ця музика, якщо мелодію заспівати зі словами?
3.Скласти коротеньку казку за цією мелодією.
4.Ритиічні вправи. Робота з ДМІ.
-А тепер осінню казку створіть за допомогою звуків. Оберіть музичний інструмент і передайте за допомогою нього пісню осені.
5.Знайомство з тривалістю нот (за силуетними нотками)
Ціла
Половинна
Четвертна
Восьма
Поняття ритм. Самостійне опрацювання за матеріалом підручника ( с. 18)
ІІІ. Вокально-хорова робота.
1.Розспівування.
2.Розучування пісні Н.Май «Кап-кап».
Гра «Доповни пісню»
Хмарка …
В небі …
Раптом …
І почувся …
Дощик …
Він …
У вікно …
3.Виконання пісні.
4.Танцювально-ритмічні вправи.
-Уявіть, що пішов дощик. Ви чуєте його музику? Пострибаймо під дощиком! Вигадайте мелодію і проплескайте ритм дощу (ритмічний рисунок із крапельок у підручнику).
5. Опрацювання матеріалу підручника.
Ілюстрація до пісні.
-Що зображено на ілюстрації?
-Який настрій у дітей?
-Чи може дощик бути веселим?
-Які фарби переважають?
-Які відтінки дозволяють зробити сірий колір веселим?
IV. Підсумок уроку.
Вихід з класу під мелодію пісні «Кап-кап»