Тема: По-своєму кожна пташина співає, по-своєму кожен народ розмовляє. В.Нестайко «Тьохіванко, Тьохандарійко і Цвірінько».
Мета:навчати учнів виразно читати текст, інтонувати речення, аналізувати прочитане, читати діалог; учити розповідати про свої враження від прослуханого твору; розвивати критичне мислення, вміння висловлювати свою думку; формувати інтерес до навчання; виховувати чесність, правдивість та повагу до рідної мови.
Обладнання: ілюстрації солов’їв, горобців, : презентація до уроку , завдання для роботи в групах на картках,Кубик Блума.
Тип уроку: комбінований урок.
Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, громадянська.
Хід уроку
Не урок а справжнє свято
Бо полинем у казки
Мандруватимем завзято
Юний друже , я і ти.
У поході будь уважним
Добре думай , не спіши!
Знай, що вчитись завжди важко ,
Легше буде у житті
Добрий день! В добрий час !
Раді гості бачить вас!
1.Привітання
Учитель : Діти подивіться коли я прийшла на роботу , що я знайшла на порозі нашого класу.. Це лист, але без вас я не стала відкривати, ми ж дружній клас і давайте прочитаємо разом. Нас запрошує у гості папуга АРА , а до якої країни ви дізнєтесь відгадавши розсипані слова « Південна Америка». Щоб нам відправитись потрібно летіти з гарним настроєм посміхнулись один одному. Полетіли ось нас зустрічає папуга АРА він нас відведе до свого лісу .
ІІ.Актуалізація опорних знань
Зараз нам потрібно пропливти через найбільшу річку Південної Америки ( Амазонку).
Нас зустрічає анаконда -найдовша змія у світі
Чим відрізняється казка від оповідання, а що спільного
2) острів « Мовленнєва розминка»
печ нас туп нос ніс пер пек
сад кол нов цип гур вас нік
роб дин суб тив мал дит рис
Прочитайте питально, здивовано, наказово
Назвіть у 1 рядку 1 склад справа , назвіть у 2 рядку 1 склад зліва , 2 рядок другий склад зліва.
2) Найвищий водоспад світу Анхель
3) Потрібно пройти через найдовші гори світу і прочитати «Чистомовку»
Я зрозумів, що ви вмієте читати тож підкажу вам шлях , але щоб потрапити до лісу проведемо вправу
«Входження в картину»
-Які запахи ви відчули
-Що цікавого можливо побачити
-Яка пора року
-Якби на цій картині було б місце кого б ви домалювали?
-Папуга веселий тому що,,,,,
Правила поведінки у лісі
Дякую діти ви дуже розумні і можете залишатись у цьому лісі.
Вдихнемо та видохнемо у лісі…..
Папуга Ара був у тому році у нашому цирку та чув українську мову та вона йому дуже сподобались українські казки і йому дуже хотілось би казку Всеволода Нестайка «Тьохіванко,Тьохандрійко і Цвірінько»
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Повідомлення теми уроку
1.Вправа передбачення «Крісло короля»
Як ви вважаєте про що буде ця казка
З яких же частин складається казка
Казка складається з трьох частин зачин,основна частина,кінцівка.
У папужки гостюють зараз друзі з України,який нас ознайомить зі словами які нам зустрінуться у тексті,але спочатку відгадаємо цих друзів.
Птахи соловейко та горобчик (розповідають про себе).
А який же ще тут водиться птах ? (колібрі)
Стурбовано
Забідкалась
Витьохкують
2) читання слів «луною» за вчителем.
На-при-зволяще
Го-роб-це-по-діб-них
Хи-жа-цю-ра
Мова цвір-ка-го-вір-ка
3)Перед тим, як почнемо читати казку нагодуємо пташок «Мовною їжею»
Іменники ,прикметники ,дієслова ,числівники
4)Первинне ознайомлення змісту казки (читання казки вчителем)
Папузі Арі сподобалась казка і він хоче, також її почитати , а в цьому йому допоможете ви.
Читання казки ( бджілки 1 абзац прийом Бджілки-це зачин, виховання горобця -ланцюжок, прийом « Небо-земля»-кінцівка
Поки ми з вами читали хто розкидав пелюстки з улюбленої квітки Ари орхідеї, яка росте у лісах
5) пелюстка Питальна
-Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання.
Де сиділа Солов’їха Тьохмаруся
Коли прилетів чоловік Тьохмарусі Тьохвасиль,що він сказав
Коли почали вчитися говорити пташки
Що сказала мати солов’їха про мову
У яких рядках твору висловлено його головну думку.
- пелюстка «Малюнки» Читання казки за малюнками.
-пелюстка «Танцювальна»
- пелюстка «Читання по ролях»
Для чого люди вивчають мови інших держав.
Для нас наша найрідніша мова українська і ось дівчатка підготували висловлювання відомих людей про мову.
-Засвоюючи рідну мову,дитина засвоює не самі тільки слова ,але безліч понять поглядів на речі,велику кількість думок ,почуттів,художніх образів,логіку та філософію мови.
-Мова-духовне багатство народу
А нам час повертатись додому, тож пам’ятайте та цінуйте рідну мову.
ІІІ.Підсумок уроку
Любіть Україну у сні й наяву ,вишневу свою Україну красу її вічно живу і нову і мову її солов’їну.
Спробуймо відповісти (Кубик Блума)