Урок Тема: По-своєму кожна пташина співає, по-своєму кожен народ розмовляє. В.Нестайко «Тьохіванко, Тьохандарійко і Цвірінько».

Про матеріал
Відкритий урок з літературного читання з різноманітними формами роботи.
Перегляд файлу

Тема: По-своєму кожна пташина співає, по-своєму кожен народ розмовляє. В.Нестайко «Тьохіванко, Тьохандарійко і Цвірінько».

Мета:навчати учнів виразно читати текст, інтонувати речення, аналізувати прочитане, читати діалог; учити розповідати про свої враження від прослуханого твору; розвивати критичне мислення, вміння висловлювати свою думку; формувати інтерес до навчання; виховувати чесність, правдивість та повагу до рідної мови.

Обладнання: ілюстрації солов’їв, горобців, : презентація до уроку ,  завдання для роботи в групах на картках,Кубик  Блума.

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, громадянська.

                                                                         Хід   уроку 

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Не урок  а   справжнє   свято 

Бо  полинем   у  казки

Мандруватимем  завзято

Юний  друже ,  я   і   ти.

У   поході  будь   уважним

Добре думай  ,  не   спіши!

Знай, що   вчитись   завжди   важко ,

Легше буде  у житті 

Добрий день!  В добрий  час !

Раді  гості  бачить  вас!

1.Привітання

Учитель : Діти подивіться коли я прийшла на роботу   , що я знайшла на порозі  нашого   класу.. Це лист, але без вас я не стала відкривати, ми ж дружній  клас   і давайте прочитаємо    разом. Нас   запрошує   у   гості  папуга  АРА ,  а   до   якої   країни   ви   дізнєтесь   відгадавши   розсипані   слова  «  Південна   Америка».  Щоб   нам  відправитись   потрібно   летіти  з   гарним   настроєм   посміхнулись  один  одному.  Полетіли ось   нас   зустрічає   папуга   АРА   він   нас   відведе   до   свого  лісу .

ІІ.Актуалізація  опорних  знань

Зараз    нам   потрібно   пропливти   через   найбільшу   річку   Південної   Америки  (   Амазонку).  

Нас   зустрічає   анаконда  -найдовша     змія   у   світі

Чим   відрізняється   казка   від   оповідання,  а   що   спільного

2)  острів    « Мовленнєва розминка»

печ   нас    туп    нос   ніс   пер    пек    

сад   кол    нов   цип   гур  вас     нік      

роб   дин    суб    тив  мал   дит    рис

Прочитайте  питально,  здивовано,   наказово 

Назвіть   у  1  рядку  1   склад  справа , назвіть  у  2  рядку   1  склад  зліва , 2 рядок  другий  склад зліва.

2) Найвищий   водоспад   світу Анхель

    D:\Users7\Марина\Downloads\82532.004.jpg

3)   Потрібно   пройти   через найдовші    гори    світу  і   прочитати   «Чистомовку»

D:\Users7\Марина\Downloads\15.jpg

Я   зрозумів,  що   ви   вмієте   читати   тож   підкажу   вам   шлях  ,  але   щоб   потрапити   до   лісу   проведемо    вправу  

«Входження   в   картину»  

 

-Які   запахи   ви   відчули

-Що   цікавого   можливо   побачити

-Яка   пора   року

-Якби   на   цій   картині  було   б   місце   кого  б   ви домалювали?

-Папуга    веселий   тому   що,,,,,

Правила   поведінки   у  лісі

Дякую  діти  ви  дуже  розумні і  можете  залишатись у  цьому  лісі.

Вдихнемо   та  видохнемо   у  лісі…..

Папуга   Ара   був     у   тому  році   у   нашому   цирку   та  чув   українську   мову   та   вона  йому    дуже  сподобались  українські  казки  і   йому  дуже хотілось би    казку   Всеволода   Нестайка  «Тьохіванко,Тьохандрійко  і   Цвірінько»

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

 Повідомлення теми уроку

1.Вправа   передбачення  «Крісло  короля»

 Як   ви   вважаєте   про   що   буде   ця   казка

З   яких   же   частин   складається   казка 

Казка   складається  з   трьох   частин  зачин,основна  частина,кінцівка.

У    папужки   гостюють   зараз   друзі  з   України,який  нас   ознайомить   зі   словами  які   нам   зустрінуться   у  тексті,але   спочатку   відгадаємо   цих    друзів.

Птахи   соловейко   та   горобчик   (розповідають   про себе).

А   який  же   ще  тут   водиться  птах ?  (колібрі)

Стурбовано

Забідкалась

Витьохкують

2) читання слів «луною» за вчителем.

 На-при-зволяще

Го-роб-це-по-діб-них

Хи-жа-цю-ра

Мова    цвір-ка-го-вір-ка

3)Перед   тим,  як   почнемо   читати   казку   нагодуємо   пташок   «Мовною   їжею»

Іменники ,прикметники  ,дієслова ,числівники

4)Первинне ознайомлення змісту казки (читання казки вчителем)

   Папузі  Арі     сподобалась  казка і він хоче, також  її почитати ,  а   в цьому йому допоможете   ви.

Читання казки  ( бджілки  1  абзац прийом Бджілки-це зачин, виховання   горобця   -ланцюжок, прийом « Небо-земля»-кінцівка

 Поки   ми   з    вами   читали   хто   розкидав   пелюстки   з   улюбленої   квітки   Ари   орхідеї,   яка  росте   у  лісах

5) пелюстка  Питальна

-Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання.

Де   сиділа   Солов’їха  Тьохмаруся

Коли   прилетів   чоловік  Тьохмарусі  Тьохвасиль,що   він   сказав

Коли   почали   вчитися   говорити   пташки

Що   сказала  мати   солов’їха   про   мову

У   яких   рядках   твору   висловлено   його   головну  думку.

- пелюстка «Малюнки»  Читання   казки  за малюнками.

-пелюстка  «Танцювальна»

-  пелюстка «Читання   по   ролях»

Для    чого   люди   вивчають   мови   інших   держав.

Для   нас   наша   найрідніша    мова   українська  і   ось   дівчатка   підготували   висловлювання   відомих   людей   про   мову.

 -Засвоюючи   рідну   мову,дитина   засвоює   не   самі   тільки   слова ,але   безліч  понять   поглядів  на   речі,велику   кількість  думок ,почуттів,художніх   образів,логіку   та   філософію   мови.

-Мова-духовне   багатство   народу

 

А   нам   час   повертатись   додому,   тож    пам’ятайте   та   цінуйте   рідну   мову.

ІІІ.Підсумок  уроку

Любіть   Україну   у   сні  й   наяву ,вишневу   свою   Україну   красу  її   вічно  живу   і   нову   і   мову   її   солов’їну.

Спробуймо відповісти (Кубик Блума)

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 жовтня 2022
Переглядів
485
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку