Урок. Тема: "Рід іменників. Іменники спільного роду"

Про матеріал
систематизувати та поглибити знання учнів про іменник, удосконалювати практичні вміння визначати рід іменників,
Перегляд файлу

Тема: Рід іменників. Іменники спільного роду                                                                                     Мета: систематизувати та поглибити знання учнів про іменник, удосконалювати практичні вміння визначати рід іменників, навички каліграфічного письма;      розвивати пам'ять, стійку увагу, логічне мислення, зв'язне мовлення;                                 збагачувати словниковий запас, коригувати мовленнєві недоліки;                                            виховувати старанність, наполегливість.                                                                                  Обладнання: девіз, таблиця, дошка,  мікрофон, сигнальні картки,  картки й прищепки, орфографічний словник, тлумачний словник.  фото українських спортсменів, куб Блума

Хід уроку

І. Організаційний момент                                                                                                              Психологічне налаштування учнів.                                                                                                                  Девіз:   У - уважні   Р - розумні   О - охайні    К - кмітливі

 ІІ. Перевірка д\з:  вибіркове опитування                                                                                                          ІІІ. Актуалізація опорних знань:                                                                                                      1.Завдання  " Знайди орфографічну помилку" :                                                                                  Іна, алло, мишяк, білярд,  Грем' яч,  пів яблука, пів куля, пів України, святий Миколай, Різдво Христове.                                                                                          (Слова записані на дошці, учень читає слово, пояснює лексичне значення і орфограму. Решта учнів за допомогою сигнальних карток  показують правильність чи неправильність відповіді. При необхідності діти користуються  орфографічним словником)                                                                                                                                                                          2. "Мозковий штурм"                                                                                                                                     - Яку частину мови ми вивчаємо?                                                                                                                              - Як називається розділ мовознавства, що вивчає слова як  частини мови?                                                      -  В українській мові  є ...частин мови ?                                                                                                           - Що таке "іменник"?  

  3. Куб Блума "Назви іменник"  

 ІV. Оголошення теми та мети 

  V. Засвоєння матеріалу:                                                                                                                                     1. Вправа "Дослідники" : стіл, двері, книжка, староста                                                                                                               (Біля дошки два учні визначають, де це можливо, рід іменників та пояснюють)                                         

2. Робота за таблицею                                                                                                                             

3. Доповнення та пояснення вчителя на основі досліджень дітей  

4. Завдання "Визначити рід" (робота на картках з прищепками)                                                                 

5. Робота біля дошки                                                                                                                                            Завдання:   Замініть подані вирази одним словом – іменником спільного роду.                                                                                                                            Службовець пошти, який розносить кореспонденцію адресатам –                                                    Людина, що пише лівою рукою –                                                                                                                      Людина, що багато теревенить –                                                                                                           Той, що плаче без причини –                                                                                                                                                                                                      Роботяща, працьовита людина –                                                                                                        Довідка: листоноша, лівша, базіка, плаксій, роботяга.

6. Розподільний диктант: зошит, ручка, вікно, замазура, білоручка, пенал, парта, дошка, небо, листоноша, базіка, олівець, крейда, учень, непосида, озеро, бідолаха, сирота.                                                                                                                                               (Перевірка.  Щодо крайнього слова проводиться виховна бесіда з дітьми)                                                           

VІ. Закріплення матеріалу:                                                                                                                                    

1. Робота за уривком   поеми "Сон"  Тараса Шевченка                                                            (Розглянути ілюстрацію до вірша, прочитати, визначити рід іменників)                                                                                            ...  Світає,                                                                                                                                                      Край неба палає;                                                                                                                                   Соловейко в темнім гаї                                                                                                                                            Сонце зустрічає.                                                                                                                                                                                                                                      

2. Вправа 214 стор. 87  "Спорт об'єднує нас"                                                                                                                       - читання вправи про спорт  з наступним обговоренням ;                                                                                                                - демонстрація фото українських спортсменів ;                                                                                                    - записати в зошит види спорту і визначити рід .                                                                                        (Наприклад: футбол, плавання, бокс, боротьба, стрибки, теніс)                                                                           

VІІ. Підсумок                                                                                                                                              "Незакінчені речення"                                                                                                                                       - Тема уроку...                                                                                                                                                          - Я дізнався (дізналася) нового...                                                                                                                  - Мені сподобалось...

                                                                                                                                                              VІІІ. Домашнє завдання                                                                                                                              Вправа 218 стор. 88

 

 

 

 

 

                                                                   

docx
Додав(-ла)
Komar Nadia
Додано
6 січня 2023
Переглядів
524
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку