Урок. Тема. Слова, протилежні за значенням. Дослідження мовних явищ. Вимова і правопис слова чернетка.

Про матеріал
План-конспект уроку на заявлену тему, мета якого - . ознайомити учнів зі словами протилежними за значенням; навчати добирати слова, протилежні за значенням; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мовлення, пам’ять; виховувати почуття взаємодопомоги, партнерства.
Перегляд файлу

Тема. Слова, протилежні за значенням. Дослідження мовних явищ. Вимова і правопис слова чернетка.

Мета. Ознайомити учнів зі словами протилежними за значенням; навчати добирати слова, протилежні за значенням; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мовлення, пам’ять; виховувати почуття взаємодопомоги, партнерства.

Засоби навчання. Картки для роботи в групах, тлумачні словники, картинки з ребусами.

Тип уроку. Комбінований.

                                                 Перебіг уроку

І. Вступна частина.

1. Організація класу.

Вправа «Бажаю тобі»

Учні обводять а аркуші паперу свою долоньку. На кожному пальчику пишуть побажання другові. Обмінюються листочками.

ІІ. Основна частина.

  1. Актуалізація опорних знань.
  • Робота в парах

Розгадати ребус.

Чернетка

    Робота з тлумачним словником.

Чернетка - Чорновий текст, рукопис. Зошит, призначений для чорнового варіанту.

  • Каліграфічна хвилинка.

Записати у зошиті об’єднань букв   Чч ет ер тка чернетка

    Розгадати ребус.

Чистовик

Робота з тлумачним словником.

Чистовик - чистовий варіант рукопису. Зошит, призначений для чистового варіанту.

-Поміркуйте,  слова чернетка і чистовик протилежні за значенням?

2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку.

-Прочитайте слова.

Радісний – сумний

Холодний – теплий

Ніч – день

Ходити – сидіти

-Чи є ці слова протилежні за значенням?

Отже, в українській мові є слова, які мають протилежне значення. Такі слова потрібні для того, щоб порівнювати предмети, явища, події. Такі слова роблять нашу мову багатою, красивою.

Фізкультхвилинка

  1. Сприймання й усвідомлення учнями нового  матеріалу.
  • Робота в групах.

І група

Добрати протилежні за значення слова.

Темно - …

Великий - …

Сміється - …

Сонце - …

 

ІІ група

Прочитати прислів’я та вибрати протилежні за значення м слова.

Багатий ходить до бідного літом, а бідний до багатого взимі.

День довгий, а вік короткий.

Добре говорить, а зле творить.

Знаєш — кажи; не знаєш — мовчи.

 

ІІІ група

Прочитати речення. Добрати зі слів із довідки протилежні за значенням слова.

Взимку на вулиці …, а влітку … .

Поранити …, загоїти … .

Жираф …, а їжак …

Мама сказала мені купити … хліб, а я принесла … .

Слова для довідки: легко-важко, свіжий-черствий, великий-малий, холодно-тепло).

 

ІІІ. Заключна частина.

Рефлексія.

Вправа «Оплеки»

Плесніть у долоні, якщо ви погоджуєтесь зі мною.

-На уроці розгадували кросворди.

-Ознайомились зі словами протилежними значеннями.

-На уроці було цікаво.

У своєму мовленні я буду вживати протилежні за значенням слова.

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 січня 2023
Переглядів
461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку