Урок. Тема уроку «Стан парфюмерно - косметичної промисловості України»

Про матеріал
Тема уроку «Стан парфюмерно - косметичної промисловості України» План 1. Парфумерно - косметичний ринок в Україні та Європі. Українські виробники парфюмерно-косметичної продукції 2. Європейський вибір та реформування законодавства України у сфері технічного регулювання. 3. Вимоги щодо запезпечення безпеки парфумерно-косметичних продуктів. 4. Вимоги до упаковки та маркування парфумерії і косметики.
Перегляд файлу

Тема уроку «Стан парфюмерно - косметичної промисловості України»

План

  1.               Парфумерно - косметичний ринок в Україні та Європі. Українські виробники парфюмерно-косметичної продукції
  2.               Європейський вибір та реформування законодавства  України у сфері технічного регулювання.
  3.               Вимоги щодо запезпечення безпеки парфумерно-косметичних продуктів.
  4.               Вимоги до упаковки та маркування парфумерії і косметики.

 

Подача нового матеріалу

1. Парфумерно - косметичний ринок в Україні та Європі. Українські виробники парфюмерно-косметичної продукції

В Україні ще й досі майже половина споживачів купують парфумерно і косметичну продукцію через дрібну роздрібну мережу та на ринках, однак намітилася позитивна тенденція у зростанні довіри до цивілізованих роздрібних мереж. Так у 2015 році цей вид торгівлі (супермаркети, універмаги і універсами, аптеки, спеціалізовані мережі й прямий продаж) вперше перевищив відкриті ринки. Об'єм продажу через офіційні точки склав більше 54%. Ця картина пояснюється й тим, що в Україні спостерігається зростання цивілізованого рітейлу на 30%. Формат спеціалізованих мереж лідирує серед каналів продажу парфумерної і косметичної продукції, його об'єм складає близько 19%. Загальний обсяг продажу парфюмерно-косметичної продукції в Україні в 2016 р. за попереднім даними перевищив 2 млрд. грн. Найбільшою популярністю в українських споживачів користувались продукти таких категорій як, декоративна косметика, засоби для догляду за волоссям, та шкірою. І якщо високі обсяги двох останніх сегментів можна пояснити тим, що це є продукти щоденного вживання, то причиною великих обсягів продажу декоративної косметики можна пояснити любов українок до засобів макіяжу.  Найменшу частку в обсягах займають дезодоранти те депілятори. Слід зазначити, що структура споживання парфумерно-косметичних товарів в Україні та Європі дещо відрізняється.

Стан ринку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Так близько 25% загального обсягу в країнах Європейського Союзу складають засоби особистої гігієни (засоби для миття та гоління, дезодоранти та депілятори), ще приблизно дві чверті від загального обсягу продаж складають засоби для догляду за волоссям (25%) та засоби для догляду за шкірою (23%). Парфумерна продукція складає 15% і на останньому місці продаж декоративної косметики - 12%.

Ринок парфумерно-косметичних товарів України на теперішній час є одним з найбільших після традиційних лідерів за обсягами продажу — ринків алкоголю, тютюну, продуктів харчування.

Парфумерія і косметика складають особливу групу непродоволь­чих товарів, виконуючи різноманітні функції: вони задовольняють духовні та естетичні потреби людини, мають лікувально-гігієнічне призначення, впливають на самопочуття, зовнішній вигляд людини. Це товари повсякденного вжитку, без яких важко уявити сучасне і повноцінне життя людей.

Слово „парфумерія” має походження від латинського parfume, що означає "димитись, випарюватись, видихати приємний запах”. Одни­ми з перших парфумів були "димні парфуми ” — ароматний дим від паління гілок мірти.

Етапи виробництва парфумерних виробів: Сучасні парфумерні вироби у більшості є спиртовими, спиртового - вод­ними або водно-спиртовими розчинами багатокомпонентних сумішей запашних речовин і настоїв із приємним запахом. Деякі види парфу­мерних виробів мають вигляд порошку, крему, помади, паперу, ку­рильних паличок, свічок тощо.

Головне призначення парфумерії - це створення приємного запа­ху для ароматизації тіла, одягу, побутових предметів, приміщень. Крім того, деякі засоби використовують як гігієнічні та освіжні.

Якість запаху є головною властивістю парфумерної продукції, від якої залежить і ціна товару, і його конкурентоспроможність, та, зреш­тою, попит споживачів та рівень реалізації на ринку. Сприйняття запа­ху людиною — досить складне і неоднозначне явище. Воно таке ж бага­тогранне, як і сприйняття музики, живопису. Вплив запаху на людину має суб’єктивний характер, однак відома безліч запахів, які сприятли­во впливають на людину, що дозволило створити цілу лікувальну систе­му — аромотерапію. Усе це свідчить про важливість парфумерних то­варів і особливе значення їх у задоволенні потреб людини.

Найбільшу частку асортименту парфумерних товарів складають рідкі вироби, які за змістом парфумерної композиції (запашних ре­човин) і за призначенням поділяються на парфуми «екстра» (вміст запашних речовин не менше 15 %), парфуми (вміст запашних речо­вин не менше 10 %), туалетні води (не менше 6 %), одеколон «екст­ра» (не менше 4 %), одеколони (не менше 1,5 %), запашні води (не менше 1 %). Парфуми і туалетні води використовуються як засоби для ароматизації; одеколони — як гігієнічні, освіжні та ароматизуючи засоби; запашні води - як освіжні та гігієнічні (ГОСТ 17237 - 93).

Крім цих головних видів, до асортименту парфумерних товарів вхо­дять: ефірні масла (трояндове, лавандове, шавлієве та ін.), що застосо­вуються для ароматизації одягу, білизни, тіла та інших цілей; засоби для ароматизації приміщень і повітря, для ванн, (різні дезодоранти, освіжувачі повітря, курильні свічки та ін.); парфумерно-косметичні на­бори, парфумерні набори (включають декілька виробів одного або різних найменувань у єдиному стильовому оформленні).

На споживчому ринку асортимент парфумерних виробів поділяють за місцем виробництва (парфуми французькі, арабські, московські, львівські тощо); за призначенням (туалетна вода для жінок або чоловіків, парфуми вечірні або денні, дитяча парфумерія); за консистенцією (пар­фуми рідкі, сухі, тверді, парфуми-крем); за характером упаковки (в аерозольній упаковці, з пульверизатором або звичайні); за матеріалом споживчої тари (флакон скляний, порцеляновий); за найменуваннями, місткістю флакону і деякими іншими ознаками.

Слово косметика (від cosmetike) означає "майстерність прикраша­ти”. Використання косметичних засобів походить з глибокої давни­ни. З незапам’ятних часів у всіх народів широко застосовувались різні природні речовини для прикрашання обличчя і тіла, у релігій­них обрядах, чарівництві, магії тощо. Сучасне поняття косметики значно ширше: косметикою називають і засоби догляду за шкірою, волоссям, за ротовою порожниною і зубами, засоби для запобігання передчасному старінню шкіри, для виведення багатьох дефектів шкіри, для профілактики деяких захворювань та ін.

Косметичні товари мають свої особливості, які належать тільки цій товарній групі. Головні вимоги до них - нешкідливість для людини, тому що вони безпосередньо контактують із тілом людини, вбираються шкірою. Вони повинні чинити сприятливий вплив на стан шкіри, во­лосся, зовнішній вигляд людини, її настрій. У різні періоди життя людини косметика вирішує різні завдання, тому методи використання і склад косметичних препаратів також різні. У першій половині життя людини головне місце посідають питання гігієни і профілактики, у другій - запобігання передчасному старінню, тобто лікувальні функції.

За загальним призначенням косметику розподіляють на гігієнічну, лікувально-профілактичну, декоративну, театральну (професійну) і лікувальну (медичну).

Гігієнічна і лікувально-профілактична косметика призначається для захисту шкіри, волосся, зубів від шкідливого впливу зовні­шнього середовища та мікробної дії, а також для утримання їх у здоровому стані. Це найбільш широка група косметики. У сучасному асортименті досить важко відмежувати чисто гігієнічні або лікуваль­но-профілактичні вироби. Більшість косметичних препаратів володі­ють обома групами властивостей, але з переваженням однієї з них. Так, у дитячій косметиці переважають гігієнічні властивості, а в кре­мах для дорослих - лікувально-профілактичні.

Декоративна косметика також має широкий асортимент, який постійно розширюється, оновлюється під впливом напрямів моди.

Асортимент косметичних товарів значно ширший і більш різноман­ітний за призначенням, ніж парфумерні товари: засоби для догляду за шкірою (креми — для догляду за шкірою обличчя; за шкірою рук; для шкіри ніг; дитячі; окремого призначення; інші засоби для шкіри); засо­би для догляду за волоссям (фарби для волосся; засоби для миття волос­ся - мило, шампуні; засоби для зачісок; засоби для укріплення волосся? інші засоби); засоби для догляду за зубами і ротовою порожниною (зубні пасти, порошки, еліксири, дезодоранти); засоби для гоління і після го­ління (креми для гоління; креми після гоління; лосьйони; інші засоби); декоративна косметика (фарби для брів, вій, вік; пудра; рум’яна; лак для нігтів); різні інші засоби (гліцерин; вазелін; засоби від комах; інше).

Усередині груп асортимент підрозділяється за цільовим призна­ченням, видам, особливостями застосування (крем нічний, денний), складом (крем на жировій основі, водоемульсійний), характером дії (крем зволожувальний, відбілювальний), консистенцією, найменуван­ням, типом упаковки, матеріалом споживчої тари, масою упаковки. Деякі види косметики класифікують за кольором - лаки для нігтів, фарби для волосся, пудра та ін.

Асортимент косметичних товарів і їх функціональне призначення Классіфікація косметичних товарів:

  •     за функціональною дії - гігієнічні, косме-тичні, декоративні, захисні, лікувально-спеціальні, лікувально-профілактичні, спеціальні;
  •     консистенцією - рідкі, емульсійні, желеподібні, мазеподібні, воскоподібні, порошкоподібні;
  •     типу шкіри, волосся - для сухої, нормальної або жирної шкіри (волосся), інші (в залежності від засобів);
  •     статево-віковими ознаками - для чоловіків, жінок, дітей;
  •                  призначенням - засоби по догляду за шкірою, волоссям, декоратівна косметика.

Ассортимент засобів по догляду за шкірою включає:  гігієнічні (очищаючі), косметичні, захисні, лікувально-профілактичні;та спеціальні засоби.

Очистка шкіри полягає у видаленні забруднень і відділенні верхнього рогового шару.

До групи гігієнічних (очищуючих) засобів відносяться: скраби (для глибокого очищення), креми та маски очищають (для видалення забруднень з поверхні шкіри), лосьон і тоніки, пінки для вмивання, піни для ванн, гелі для душу, рідкі і туалетне мило .

До косметичних засобів (для надання красивого виду шкірі шляхом догляду - зволоження, харчування) з урахуванням їх цільового використання відносяться:

  •    засоби для догляду за шкірою обличчя - креми, вершки, гелі, маски, залежно від типу шкіри і часу їх використання. З косметики для чоловіків - креми і лосьйони до і після гоління, гелі та бальзами після гоління,
  •    засоби для догляду за шкірою тіла (як правило, зволожуючої дії) - легкі креми емульсійного типу, молочко, лосьйони,
  •    засоби для догляду за шкірою навколо очей - креми і гелі (володіють пом'якшувальною і зволожуючу дію, снижують припухлість, надають шкірі пружність);
  •    засоби для догляду за губами - креми, бальзами, гігієничні помади, еліксири (призначені для живлення, пом'якшення та захисту);
  •    засоби для догляду за шкірою рук - креми, лосьйон , бальзами;
  •    засоби для догляду за шкірою ніг - лосьйони, креми, бальзами, гелі, молочко, ванночки для ног.

До захисних засобів відносяться:

  •     сонцезахисні - лосьйони, молочко для засмаги (містять речовини, які є ультрафіолетовими фільтрами);
  •     захисні від шкідливого впливу факторів середовища - жирні креми, вазелін, масла.

Лікувально-профілактичні засоби (володіють профілактичною, заспокійливою функцією, рекомендуються при підвищеному потовиділенні, вугрової висипки, лупи і т. д.):

дезодоранти, антиперспіранти;

  •     солі для прийняття ванн;
  •     креми і масла для зміцненя і зростання нігтів;
  •     мило, креми, лосьйони від вугрової висипки;
  •     шампуні та бальзами від перхоті.

Спеціальние засоби: креми для масажу, депиляції, відбілюючі креми і т. д.

Ассортимент засобів для догляду за волоссям та шкірою голови, які по функціональним призначенням поділяються на наступні групи:

 1) засоби по догляду за шкірою голови - креми, бальзами, маски, масла (живлять, стимулюють обмінні процеси в шкірі голови), а також лосьйони (тонізуючі, регулюючі функції сальних залоз);

2) засоби для миття голови і догляду за волоссям, в залежності  від типу волосся і статевих ознак - шамп уні, кондиціонери, бальзами, ополіскувачі;

3) засоби для фарбування волосся:

  •         в залежності від походження - натуральні (хна, басма) і хімічні;
  •         по стійкості фарби: нестійкі (змиваються після першого миття) - туш для волосся, лаки, пінки відтінків; відносостійкі (змиваються після 6 - 8 процедур миття) - відтінуючі фарби, шампуні, бальзами; стійкі - фарби.

4) засоби для знебарвлення волосся - фарби для блондування (освітлення) і мелірування волосся (фарбування тонкими пасмами);

5) засоби для укладання волосся і збереження зачіски (призначені для укладання, моделювання, збільшення об’єму, фіксації зачіски) - муси, пінки, гелі, воски, спреї, лакі.

Ассортімент декоративної косметики поділяють на засоби для обличчя, декоративну косметику для губ, засоби для очей і декоративні засоби для нігтів. Макіяж допомагає підкреслити красу жіночого обличчя, надати йому індивідуальність і приховати дрібні недоліки. Сучасні засоби декоративної косметики дозволяють швидко усунути незначні дефекти зовнішності жінки і зробити її привабливою.

До засобів для обличчя (призначені для того, щоб зробити шкіру обличчя гладкою, рівною, приховати дрібні недоліки) відносяться:

  •        основа під макіяж (дозволяє зволожити шкіру і створити умови для нанесення тонального крему, пудри і рум’ян);
  •        пудра, рум'яна, тональний крем (для додання шкірі кольору і матовості);
  •        маскуючі олівці (маскують почервоніння і дефекти шкіри)

До декоративної косметики для губ відносяться:

  •        контурний олівець;
  •        блиск для губ (призначений для захисту губ, догляду за ними, поліпшення їх природного кольору);
  •        губні помади - стійкі (не залишають слід від дотику) і звичайні (м'які, зволожуючі і ін.).

Засоби для очей включають в себе:

  •        тіні для повік, різні за кольором, відтінкам (матові, блискучі і перламутрові);
  •   олівець і рідка підводка для очей (дозволяють подкрестити або змінити форму очей);
  •   туш для вій - водостійка, що надає об’єм, подовжує, різних цветов.

Декоратівние засоби для нігтів включають в себе:

  •   лак-основу, кольоровий лак, закріплювач лаку, лак лікувальний , рідина для зняття лаку, розчинник лаку, засоби для видалення кутикули.

В Україні, яка має сьогодні досить багату сировинну базу для парфумерії і косметики та розвинену промисловість, значне промислове виробництво розпочалося в двадцятих роках минулого століття. У 1927 р. розпочав свою діяльність парфумерно-косметичний комбі­нат у м. Миколаєві. Зараз нараховується близько 10 великих і відо­мих протягом багатьох років підприємств, які спеціалізуються на випуску парфумерно-косметичної продукції. Серед них найбільш значні: "Алые паруса” (м. Миколаїв), "Ефект” (м. Харків), "Червона гвоздика ” (м. Львів), "Крымская роза” (м. Сімферополь), Золотоніський комбінат (м. Золотоноша) та ін. Продукція цих підприємств складає основу вітчизняної парфумерії і косметики на внутрішньому ринку. У радянський період ці виробники мали досить широкий асортимент. Так, лідер української парфумерно-косметичної галузі "Алые пару­са” постачав на споживчий ринок близько двохсот найменувань то­варів, харківський «Ефект» - 134 найменування, з яких 40 % скла­дала парфумерія і 60 % — косметичні вироби. Але протягом останніх років позиції відомих підприємств значно змінились.")

Так, ВАТ "Алые паруса” внаслідок вирішування складних організа­ційних і юридично-правових питань значно зменшило обсяги випуску продукції, скоротило асортимент. Але це підприємство, як і раніше, залишається фактично єдиним виробником, що пропонує споживачам майже весь асортимент парфумерно-косметичних товарів, хоча і в дуже скороченому варіанті. Українським споживачам відомі парфуми з Ми­колаєва, які мають теплі, соковиті аромати квітково-фантазійного на­прямку, найкращими серед них є "Ніка”, "Бригантина", "Цветок солнца”, "Единственной” та ін. За власними рецептами виготовляються одеколони "Лунный камень”, "Злегантный”, у співпраці з французьки­ми парфумерами - "Консул”, "Командор”. Незважаючи на труднощі фахівці Торговельного будинку "Алые паруса” з успіхом працюють над створенням нових ароматів, покращенням зовнішнього вигляду виробів. Упаковка продукції стала елегантніше, традиційні кольори художників - червоний, жовтий, білий, зелений.

Друге місце за обсягом випуску і широтою асортименту серед вітчизняних виробників посідає Харківське ЗАТ "Ефект’. Воно та­кож виробляє багато видів парфумерної і косметичної продукції: пар­фуми, одеколони, креми, зубні пасти, мило тощо. Велика увага при­діляється покращенню художньо-декоративного оформлення продукції, рекламі, випуску продукції екстра-класу, серій різноман­ітних виробів.

Львівський парфумерно-косметичний комбінат "Росо” менше відо­мий в Україні, але його продукція - парфуми і одеколони — за відгу­ками фахівців за якістю виходить на перше місце серед вітчизняних підприємств.

ВАТ "Золотоніська парфумерно-косметична фабрика” спеціалізуєть­ся на виробництві масових сортів одеколонів і запашної води. Асортимент продукції нараховує близько двох десятків найменувань і запахів одеколонів, які користуються попитом у малозабезпеченого споживача. Серед інших відомих підприємств України слід відзначити комб­інат "Кримська роза”, що виробляє парфуми, парфумерні набори, натуральні ефірні масла (трояндове, лавандове). Продукція підприє­мства має, як правило, квіткові аромати, пов’язані з Кримом найме­нування, сувенірне оформлення.

Останніми роками в Україні з’явилося чимало молодих фірм, ви­робничих підприємств з випуску парфумерно-косметичних товарів. Але більшість з них спеціалізуються на одній групі або одному виді товарів. Найчастіше це засоби з догляду за волоссям - шампуні і фарби. Випуск товарів, які користуються досить великим попитом споживачів, вже освоїли АТ ВНДІ Хімпроект, СП "Супермаш”, ви­робничо-торговельна фірма "Екмі”, ЗАТ фабрика "Колбі”, підприєм­ство "Альта-Колор”, виробнича фірма "Перлина”, фірма "Вельта-Кос-метика”, СП ТОВ "Пірана” (м. Харків ), ТОВ "Авалон” (м. Сімферополь), ТОВ "Парфум-холдинг” (м. Київ), фірми "Злата”, "Росо” та ін. Серед них розгорнулась конкурентна боротьба на українському споживчо­му ринку. Тому деякі з перелічених фірм розширюють свій асорти­мент.

2. Європейський вибір та реформування законодавства  України у сфері технічного регулювання

https://svitppt.com.ua/images/5/4918/960/img4.jpgВажливим моментом в приведенні українського законодавства у відповідність з зобов'язаннями України щодо Угоди про партнерство і співробітництво з ЄС є прийняття та запровадження міжнародних стандартів та сертифікаційних процедур у відповідність до міжнародної практики.

img6

Одним з етапів реформування є впровадження європейських директив. Редакція технічного регламенту з підтвердження відповідності щодо безпеки косметичної продукції, яка розроблена Укрметртестстандартом максимально наближена до розділів та вимог відповідної директиви.

Дія регламенту розповсюджується на косметичні продукти, під якими розуміють будь1яку речовину чи препарат, призначений для нанесення безпосередньо на різні частини людського тіла або на зуби та слизову оболонку ротової порожнини з єдиною чи головною метою їх очищення, надання приємного запаху, зміни їх зовнішності та/або корекції запаху тіла та/або їх захисту або збереження в хорошому стані.

3. Вимоги щодо запезпечення безпеки парфумерно - косметичних продуктів

Уведення косметичних продуктів в обіг на ринку дозволяється в разі встановлення їх безпеки для життя та здоров'я споживачів за умови використання за призначенням. Органи виконавчої влади повинні застосовувати всі необхідні заходи для забезпечення того, щоб в обігу на ринку були тільки ті косметичні продукти, які відповідають встановленим вимогам. Будь-яке рішення органів виконавчої влади, що приймається на виконання вимог і таке, що стосується обмеження введення косметичного продукту в обіг, повинно супроводжуватися обґрунтуванням його причин та доводитися до відома зацікавлених сторін з одночасним повідомленням про заходи захисту, передбачені законодавством Косметичні продукти, які вводяться в обіг на ринку України, не повинні заподіювати шкоди здоров'ю людини та її життю, за умови додержання нормальних умов застосування або умов, які можна розумно передбачити. При цьому треба ураховувати зокрема: зовнішній вигляд продукту, зміст етикетки, будь-які інструкції щодо використання та утилізації, а також всі інші вказівки чи відомості, надані виробником, або уповноваженою ним особою резидентом України, або особою, яка відповідає за введення косметичного продукту в обіг. В будь-якому випадку, наявність вищезазначених попереджень не звільнює згаданих осіб від виконання інших вимог, передбачених регламентом.

4. Вимоги до упаковки та маркування парфумерії і косметики

Косметичні вироби повинні відповідати наступним вимогам:

  •            їхня консистенція повинна бути однорідною, без сторонніх включень, поверхня рівною, колір і запах повинні відповідати кольору і запаху зразку еталону, мазок декоративної косметики, нанесений на шкіру, повинен бути рівним, без крупинок, однорідного кольору або з блиском, маса одного виробу повинна відповідати даним зразку - еталону, робота висувного механізму повинна бути рівною і вільною, без пошкодження вмісту, не допускається мимовільне випадання засобів декоративної косметики (губна помада, компактна пудра) з індивідуальної тари, температура каплепадіння повинна бути не нижче +30 С. Вироби, які мають температуру каплепадіння нижче +50С, при користуванні деформується внаслідок розрідженої консистенції.

Маркування косметичних товарів повинно відповідати вимогам Пример продукта с маркетинговыми компонентами в начале списка нормативних документів -- стандартів і технічних умов (ГОСТ Р 51391-99 «Виробу парфюмерно-косметичні. Інформація для споживачів. Загальні вимоги» і ін.). Особливості маркування окремих видів косметичних засобів викладені у відповідних ТУ. Маркування (рис. 17) може бути нанесене на етикетку або безпосередньо на корпус баночки, коробочки, пенала, флакона, пакету.

На продукції іноземного виробництва, що надходить до продажу, на тарі та упаковці є наступні відомості:

а) назва або позначення, а також місцезнаходження або юридична адреса виробника або особи, яка ввела косметичний продукт в обіг, а також назва країни походження косметичного продукту. Ці відомості можуть наводитися у вигляді абревіатур, за умови, що такі абревіатури дозволяють легко ідентифікувати виробника.

б) номінальний, на момент пакування, вміст у вигляді маси чи об'єму. Виключення становлять наступні випадки: упаковки, які містять менше 5 грамів або 5 мілілітрів косметичного продукту; безкоштовні зразки та упаковки для разового використання.

в) мінімальний термін придатності, позначений словами "бажано використати до..." з наступним зазначенням або дати, або місця на упаковці, де ця дата знаходиться. Мінімальний термін придатності 1 термін, протягом якого косметичний продукт, за виконання умов зберігання, продовжує виконувати свою первинну функцію.

Термін придатності косметичних товарів:

  • креми для обличчя, рук і ніг - 12 міс;
  • рідкі креми і біокреми - 6 міс;
  • креми для гоління - 12 міс;
  • губна помада - 18 міс;
  • блиск і бальзам для губ - 12 міс;
  • туш для вій - 12 міс;
  • олівець для брів і повік - 18 міс;
  • пудра, рум'яна, тіні порошкоподібні - 18 міс;
  • фарби для волосся кремоподібні - 12 міс;
  • шампуні, шампуні фарбувальні і відтінуючі - 12 міс;
  • туалетне мило - 6 міс;
  • мило рідке туалетне - 18 міс;
  • зубні пасти, зубної порошок, зубний еліксир - 12;
  • дезодоранти для тіла - 12 міс;
  • лаки для волосся - 12 мес.

Але при використанні нових, більш якісно их консервантів термін придатності збільшується, тому у виробництві косметичних засобів склалася практика встановлення терміну придатності самим виробником, який виходить з рецептури засобу.

г) особливі застережні заходи при використанні косметичного продукту.

д) номер партії виробника або інша інформація, яка дозволяє ідентифікувати продукт.

е) призначення продукту, якщо воно не є очевидним,

ж) перелік інгредієнтів у порядку зменшення їх масової частки на момент виготовлення продукту.

Цьому переліку повинен передувати заголовок "Інгредієнти". При цьому інгредієнтами не повинні вважатися: домішки, які містяться у використаній сировині;  додаткові технічні компоненти, які використовувалися у підготовці, але відсутні у складі кінцевого продукту;  речовини, які використовувалися у суворо необхідних кількостях як розчинники або носії парфумерних або ароматичних композицій.

Вид тари визначається діючими нормативними документами

Рідкі косметичні засоби можуть бути упаковані в скляні флакони.

Густі косметичні вироби (креми, зубну пасту, грим, засіб для зміцнення волосся, шампуні, фарби для волосся) розфасовують в металеві і пластмасові туби. Останні можуть бути з  дозуючими пристроями сприяючими і кращого збереження вмісту. Вазелін, жирні рум'яна можуть бути упаковані в пластмасові або металеві баночки, при цьому поверхню вмісту в них закривають парафінованим або пергаментним папером. Баночки заповнюють по самі вінця, без порожнеч.

Порошкоподібні косметичні вироби (зубний порошок, пудру, рум'яна і ін.) упаковують в картонні, металеві або пластмасові коробки різної форми і ємкості; губну помаду, туш для вій, косметичні олівці, грим і т.п. -- в пластмасові або металеві пенали. У упаковку вкладаються (не завжди) аплікатори, щіточки і т.п.

Металеві туби з косметичною продукцією повинні мати внутрішнє антикорозійне покриття, заповнюватися без порожнеч вм'ятини не допускаються.

Хну, басму, пробників кремів, шампунів пакують в пакети із дубльованих полімерних плівок.

Найбільш поширеною упаковкою косметичних товарів в даний час є пластмасова. Для цих цілей застосовуються поліетилен, поліпропілен, полістирол, амінопласти (тільки лише для ковпачків). Полівінілхлорид, який недавно широко використовувався, зараз вважається неприйнятним для упаковки із-за токсичності в процесі переробки і утилізації.

Пластмасова тара перспективна, тому що пластмаси легко формуються в посудини різної місткості і контурів, можуть бути забарвлені в світлі і яскраві кольори, тара легка, економічно вигідна, удароміцна, хімічно нейтральна до багатьох компонентів косметичних засобів.

Найзручнішою і прогресивнішою формою упаковки багатьох косметичних засобів є полімерні флакони з насосом, який може бути знімним (накручується замість кришки), або незнімним -- являється частиною| флакона. Невитягуваний залишок  таких упаковках складає не більше 6-8% від маси засобу. Конструкція флаконів дозволяє повністю виключити попадання мікроорганізмів всередину флакона і практично не вводити до складу консервантів.

Для рідкої косметики використовується і аерозольна упаковка, яка при температурі до 50°С повинна бути міцною і герметичною.

Косметичні вироби повинні транспортуватися і зберігатися в приміщенні при температурі не нижче +5°С і не вище +18°С, відносної вологості повітря 55 - 70%. При температурі нижче +5°С парфумерні рідини мутніють, в емульсійних кремах викристалізовується вода, що приводить їх до повного руйнування. При температурі вище норми і зберіганні товару поблизу опалювальних приладів можливий випар парфумерних рідин, розрідження, витікання, зміна кольору.

При підвищеній вологості етикетки на флаконах відклеюються, пакування набухає, пліснявіє, в результаті чого втрачається товарний вигляд.

Шампуні і піномийні засоби повинні виготовлятися у відповідності з вимогами стандарту (ДСТУ 3030-95 Шампуні і піномийні засоби. Технічні умови) по технічним інструкціям і рецептурам, у визначеному та затвердженому порядку. Їх треба готувати за рецептурами погодженими з Міністерством охорони здоров'я та технічними регламентами.

Сировина та матеріали, які застосовують для виготовлення шампунів, повинні відповідати вимогам діючих стандартів або технічних документів, які затверджені в зазначеному порядку.

ДСТУ 4093-2002 - цей стандарт поширюється на лосьйони косметичні, лосьйони тоніки і тоніки для догляду за шкірою у вигляді розчину чи рідкої емульсії та встановлює вимоги до лосьйонів та методів їх випробовування. Стандарт придатний для цілей сертифікації.

Відбір проб проводиться згідно ГОСТ 29188.0. об'єм об'єднаної проби лосьйонів повинен бути не менше ніж 500 см3. приймання лосьйонів проводить підприємство виробник. Лосьйони приймають партіями, партія - продукція однієї назви, отримана за одним транспортним документом. Для перевірки відповідності лосьйонів вимогам цього стандарту виконують приймально - здавальне та періодичне випробування. Лосьйони зберігають у щільно закритій тарі на відстані не менше 1 м від нагрівальних приладів за температури не нижче від 5 до 25С в критих складських приміщеннях, осторонь від джерел сонячного проміння.

ГОСТ 28767-90. Вироби декоративної косметики на жировій основі. Загальні технічні умови. Цей стандарт розповсюджується на декоративні вироби на жировій основі (губні помади, блиск для губ, тіні для повік, інші вироби), які представляють собою суміш синтетичних і натуральних продуктів, біологічно активних продуктів з додаванням барвників.

Декоративні вироби на жировій основі повинні виготовлятися у відповідності до вимог діючого стандарту по технічній документації, рецептурам і технічним регламентам при виконанні санітарних норм та правил.

Партією на підприємстві вважають кількість продукції одного виду і найменування, вироблену однією зміною, призначене до одночасної здачі, приймання або огляду і оформлене одним документом про якість.

 

 

 

doc
Додано
26 квітня 2020
Переглядів
6924
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку