Урок. Тематичні групи слів. Доповнення кожної групи словами за смисловою ознакою Вживання слів різних лексичних груп у власному мовленні.

Про матеріал
План-конспект урокуна заявлену тему, мета якого - ознайомити учнів з поняттями «тематична група слів»; учити розподіляти слова на тематичні групи; розвивати вміння розподіляти ряд слів на дві групи за смисловою ознакою, доповнювати кожну групу 2–3 словами; удосконалювати навички каліграфічного письма; виховувати інтерес до навчання.
Перегляд файлу

Тема. Тематичні групи слів. Доповнення кожної групи словами за смисловою ознакою Вживання слів різних лексичних груп у власному мовленні.

Мета. ознайомити учнів з поняттями «тематична група слів»; учити розподіляти слова на тематичні групи;  розвивати вміння розподіляти ряд слів на дві групи за смисловою
ознакою, доповнювати кожну групу 2–3 словами; удосконалювати навички калігра- фічного письма;  виховувати інтерес до навчання.

 

Засоби навчання. Картинка ребуса, тлумачні словники, картинки для роботи в групах, картинки будиночків.

Тип уроку. Комбінований.

 

                                                    Перебіг уроку

І. Вступна частина.

 

1.Організація класу.

У класі стало тихенько,

Усі сидять рівненько,

Вчитель до вас усміхається,

Наш урок розпочинається.

 

Гра « Створюємо настрій»

Відчуємо себе часточками колективу, краю, держави, Всесвіту і скажімо собі:

  • Я прийшов на урок для чого? …(Учитися).
  • Треба бути яким? …(Спокійним).
  • Зі мною хто? …(Мої друзі).
  • Вони мене що? …(Поважають).
  • Мені це як? …(Приємно).
  • Я готовий до чого? …(До успішної роботи).

ІІ. Основна частина.

  • Каліграфічна хвилинка.

Розшифруйте ребус.

Олівець

Запис у зошиті з’єднань  Оо лл ць ол лі ве олівець олівчик

Скласти та записати речення зі словом олівець.

  • Робота з тлумачним словником.

Знаходження значення слова олівець

Олівець - тоненька паличка графіту або сухої фарби у дерев'яній оправі, якою пишуть, креслять, малюють.

  • Словниковий диктант.

Заєць, диван, п’ятниця, будь ласка, предмет, до побачення.

Взаємоперевірка.

3. Мотивація навчальної діяльності.

  • Робрта в групах

Розшифруйте слова та стрілочками об’єднайте назву предмета  з зображенням. Назвіть слова одним словом.

І група

Веліоць                            Дерев'яні лінійки: картинки, стокові Дерев'яні лінійки ...Дерев'яні лінійки: картинки, стокові Дерев'яні лінійки ...Дерев'яні лінійки: картинки, стокові Дерев'яні лінійки ...

Ланпе                                         Ластик "Rainbow" Гумка стірательная \ Гумка для олівців Kite арт. K16-103  (533824385) купити в Київській області за 8 грн

Канійлі                                       ⬇ Скачать картинки Ручка перо чернила, стоковые фото Ручка перо чернила в  хорошем качестве | Depositphotos

Умгак                                       

Качру                                                                                

Мафлотест                                

 

ІІ група

Рекивиче                                   

Ніжбокисо                                   

Тичобо                                                                              

Сівкикро                                 

Дике                                        

Цікап                                       

ІІІ група

Коблуя                                   

Нявиш                                   

Шагру                                   

Сильпеан                             

Нилуцяпо                            

Ананб                                 

 

  • Презентація робіт дітей

Висновок: Слова можна об’єднувати в тематичні групи. Слова в тематичній групі мають спільне значення.

Фізкультхвилинка

4. Оголошення теми та завдань уроку.

5. Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу.

  • Робота в парах.

Прослухати казку Ходить гарбуз по городу».

Записати тематичну групу слів, що об’єднує гарбузових «родичів».

Взаємоперевірка.

  • Самостійна робота.

Прочитай слова. Допиши тематичні групи слів.

Запиши назви предметів у дві групи.

Пальто, …, …. – це … .

Каструля, …, … - це … .

Слова  для довідки: кружка, плаття, чайник, спідниця.

Перевірка виконаних робіт.

  • Колективна робота.

Учитель читає слова – назви ознак, учні добирають назви предметів.

Колючий, маленький, трудолюбивий … .

Корисний, дзьобатий, довгоногий … .

Нова, улюблена, саморобна … .

6. Закріплення знань у процесі практичної діяльності.

  • Гра «Засели будиночки»

На дошці прикріплені будиночки.

На першому написано тварини, на другому – дерева, на третьому – квіти.

Діти по черзі виходять до дошки і прикріплюють відповідну картинку в будиночок.

(Картинки підбирає учитель)

7. Заключна частина.

Рефлексія. Вправа «Продовж речення»

  • Що нового я дізнався сьогодні на уроці?
  • Що було для мене найбільш цікавим та пізнавальним?
  • У чому я сьогодні став розумнішим в порівнянні з вчорашнім днем?

 

 

 

 

docx
Додано
3 січня 2023
Переглядів
403
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку