УРОК " ТІЛА ОБЕРТАННЯ"

Про матеріал
Розвивати на уроці уміння оперувати геометричними об’єктами на площині та у просторі,встановлювати просторові відношення між реальними об’єктами навколошньої дійсності,будувати математичні моделі реальних процесів;виявляти свою компетентність моделювати життєві ситуації та застосовувати в різних галузях знань.
Перегляд файлу

Конспект уроку  геометрії в 11класі

Синельниківського НВКЗОШ І-ІІІступенів- ДНЗ

Вчитель математики Мусіхіна Катерина Олександрівна

       Тема уроку: Розвязування вправ з теми “Тіла обертання”.

Мета уроку: узагальнити знання , вмінь та навичок за темою.

Очікувані результати:учні повинні самостійно застосовувати знання , набуті під час вивчення теми.

Компетентності,що формуються:

Математична-уміння оперувати геометричними об’єктами на площині та у просторі,встановлювати просторові відношення між реальними об’єктами навколошньої дійсності,будувати математичні моделі реальних процесів;

виявляти свою компетентність моделювати життєві ситуації та застосовувати в різних галузях знань.

Вчити учнів працювати групами, розділяти ролі, спілкуватися державною мовою.

Обладнання: підручник,роздавальний матеріал у вигляді карток та фотографій, моделі геометричних фігур, штангенциркуль, сантиметрова стрічка,новорічна іграшка,папір , картон, ножиці.

Тип уроку: урок узагальнення знань,умінь та навичок.

Форма проведення: стем-урок.

Хід уроку

              І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

Питання класу:

  1. Які тіла обертання ми вивчали?

2.Чому вони мають таку назву?

      3. Що таке комбінація тіл?

ІІІ. Формування теми , мети й завдань уроку.

Мотивація навчальної діяльності  учнів на уроці.

Вчитель : я пропоную на уроці відвідати Стем –конференцію.

Інформація.

Слово Стем перекладається  як наука,технологія,інженерія, математика. Стем дає змогу використовувати знання на практиці.

1)Запрошую вас прийняти участь у тендорі-конкурсі  між обєднаннями Циліндр, Конуста Куля”. (Обєднання формуються по рядах, як сидять учні, в залежності від кількості учнів - фірма, компанія,корпорація) . Тендор буде проходити в два етапи:

- збір інформації;

- прозорим та відкритим способом пройде конкурс представлення проектів у вигляді ЗНОбатла.

Учні одержують завдання та працюють в групах.

Завдання. Кожна група учнів готує відповідний проект .

На дошці зявляються  малюнки фігур, їх елементів,  різноманітних формул, моделей. Переможе   обєднання, яке представить більше інформації про свою фігуру.

Висновок. Незалежні експерти підводять підсумки про результати  тендора.

2) А зараз нас запрошують на засідання секції маркетологів.

 Інформація.

Маркетолог – це спеціаліст з вивчення смаків покупців, досліджують, яка продукція  буде користуватися великим або більшим попитом ,оцінює ринок конкретних товарів.

Наші маркетологи досліджують об’єм морозива в залежності від його геометричної форми упаковки.

Приклад 1. Обчисліть об’єм морозива “Ескімо”, яке має форму циліндра з такимі  вимірами висоти та діаметра.   V=πR²H  та V=⅓πR²H

 

 Приклад 2. Обчисліть об’єм морозива “Рожок”, яке має форму конуса з такимі  вимірами твірної  та діаметра . V=⅓πR²H

 Приклад 3. Обчисліть об’єм морозива “Великий стакан”, яке має форму зрізаного конуса з такимі  вимірами твірної  та діаметрами. V=πH(R²+r²+Rr)

Учні обчислюють об’єм  морозива.

Висновок. Які плюси та мінуси має дослідження для покупців та підприємців?

Особливу увагу приділяють формулам знаходження обмів  циліндра та конуса. V=πRH  та V=⅓ πRH

3) А зараз ми відвідуємо Різдвяну Майстерню, де з нами поділяться своїми лайфхаками в різноманітних життєвих ситуаціях. Зробити необхідні заміри, створити розгортку упаковки, виготовити упавковку.

 Завдання 4. Своїми руками треба зробити упаковку для  Новорічного подарунка для іграшки.( Комбінація : куля і куб). Необхідні обладнання:штангенциркуль,іграшка-куля, цупкий папір, ножиці.

Завдання 5. Своїми руками треба зробити упаковку для  торта-рулета.

( Комбінація : півциліндра,  паралелепіпед ). Необхідні обладнання: макет торта-рулета ,цупкий папір, ножиці.

 Завдання 6. Своїми руками треба зробити капелюх для Сніговіка. (Комбінація :   конус і куля). Необхідні обладнання: сантиметрова стрічка,цупкий папір, ножиці.

V.  Підбиття підсумків уроку.

Питання .

  1. Чим ми займалися на уроці?
  2. Які знання з теми Тіла обертання ви використовували в різноманітних життєвих ситуаціях?
  3. Оцінювання роботи учнів на уроці.

VІ.  Домашнє завдання.

1.Повторити формули  площ поверхонь та об’єму тіл обертання.

2.Знайти приклади життєвих ситуацій , де необхідні знання теми Тіла обертання.

3) Розв’язати задачу з підручника №1055(4,5).

VІІ. Релаксація.

1.Виразіть свій настрій від роботи на уроці за допомогою лайка та дізлайка.

2. Хочу навести вам слова великого вченого , філософа Дені Дідро:

Заняття геометрією непомітно приводить людський розум до винаходів.

Бажаю вам знаходити як можно більше винаходів  у своєму навколишньому середовищі.

 

docx
До підручника
Геометрія (академічний, профільний рівень) 11 клас (Бевз Г.П., Бевз В.Г., Владімірова Н.Г., Владіміров В.М.)
Додано
22 березня 2019
Переглядів
918
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку