Конспект уроку геометрії в 11класі
Синельниківського НВК “ЗОШ І-ІІІступенів- ДНЗ “
Вчитель математики Мусіхіна Катерина Олександрівна
Тема уроку: Розвязування вправ з теми “Тіла обертання”.
Мета уроку: узагальнити знання , вмінь та навичок за темою.
Очікувані результати:учні повинні самостійно застосовувати знання , набуті під час вивчення теми.
Компетентності,що формуються:
Математична-уміння оперувати геометричними об’єктами на площині та у просторі,встановлювати просторові відношення між реальними об’єктами навколошньої дійсності,будувати математичні моделі реальних процесів;
виявляти свою компетентність моделювати життєві ситуації та застосовувати в різних галузях знань.
Вчити учнів працювати групами, розділяти ролі, спілкуватися державною мовою.
Обладнання: підручник,роздавальний матеріал у вигляді карток та фотографій, моделі геометричних фігур, штангенциркуль, сантиметрова стрічка,новорічна іграшка,папір , картон, ножиці.
Тип уроку: урок узагальнення знань,умінь та навичок.
Форма проведення: стем-урок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Питання класу:
2.Чому вони мають таку назву?
3. Що таке комбінація тіл?
ІІІ. Формування теми , мети й завдань уроку.
Мотивація навчальної діяльності учнів на уроці.
Вчитель : я пропоную на уроці відвідати Стем –конференцію.
Інформація.
Слово “Стем” перекладається як наука,технологія,інженерія, математика. Стем дає змогу використовувати знання на практиці.
1)Запрошую вас прийняти участь у тендорі-конкурсі між об’єднаннями “Циліндр”,” Конус”та “Куля”. (Об’єднання формуються по рядах, як сидять учні, в залежності від кількості учнів - фірма, компанія,корпорація) . Тендор буде проходити в два етапи:
- збір інформації;
- прозорим та відкритим способом пройде конкурс представлення проектів у вигляді ЗНОбатла.
Учні одержують завдання та працюють в групах.
Завдання. Кожна група учнів готує відповідний проект .
На дошці з’являються малюнки фігур, їх елементів, різноманітних формул, моделей. Переможе об’єднання, яке представить більше інформації про свою фігуру.
Висновок. Незалежні експерти підводять підсумки про результати тендора.
2) А зараз нас запрошують на засідання секції маркетологів.
Інформація.
Маркетолог – це спеціаліст з вивчення смаків покупців, досліджують, яка продукція буде користуватися великим або більшим попитом ,оцінює ринок конкретних товарів.
Наші маркетологи досліджують об’єм морозива в залежності від його геометричної форми упаковки.
Приклад 1. Обчисліть об’єм морозива “Ескімо”, яке має форму циліндра з такимі вимірами висоти та діаметра. V=πR²H та V=⅓πR²H
Приклад 2. Обчисліть об’єм морозива “Рожок”, яке має форму конуса з такимі вимірами твірної та діаметра . V=⅓πR²H
Приклад 3. Обчисліть об’єм морозива “Великий стакан”, яке має форму зрізаного конуса з такимі вимірами твірної та діаметрами. V=πH(R²+r²+Rr)
Учні обчислюють об’єм морозива.
Висновок. Які плюси та мінуси має дослідження для покупців та підприємців?
Особливу увагу приділяють формулам знаходження об’мів циліндра та конуса. V=πRH та V=⅓ πRH
3) А зараз ми відвідуємо Різдвяну Майстерню, де з нами поділяться своїми лайфхаками в різноманітних життєвих ситуаціях. Зробити необхідні заміри, створити розгортку упаковки, виготовити упавковку.
Завдання 4. Своїми руками треба зробити упаковку для Новорічного подарунка для іграшки.( Комбінація : куля і куб). Необхідні обладнання:штангенциркуль,іграшка-куля, цупкий папір, ножиці.
Завдання 5. Своїми руками треба зробити упаковку для торта-рулета.
( Комбінація : півциліндра, паралелепіпед ). Необхідні обладнання: макет торта-рулета ,цупкий папір, ножиці.
Завдання 6. Своїми руками треба зробити капелюх для Сніговіка. (Комбінація : конус і куля). Необхідні обладнання: сантиметрова стрічка,цупкий папір, ножиці.
V. Підбиття підсумків уроку.
Питання .
VІ. Домашнє завдання.
1.Повторити формули площ поверхонь та об’єму тіл обертання.
2.Знайти приклади життєвих ситуацій , де необхідні знання теми “Тіла обертання”.
3) Розв’язати задачу з підручника №1055(4,5).
VІІ. Релаксація.
1.Виразіть свій настрій від роботи на уроці за допомогою лайка та дізлайка.
2. Хочу навести вам слова великого вченого , філософа Дені Дідро:
“Заняття геометрією непомітно приводить людський розум до винаходів”.
Бажаю вам знаходити як можно більше винаходів у своєму навколишньому середовищі.