Розробка уроку до теми:
« Третинний сектор економіки. Транспорт України. 9 клас».
Мета : продовжити формувати поняття про особливості видів транспорту, сформувати уявлення про найбільші транспортні вузли України. Розвивати картографічну грамотність визначаючи найбільші шляхи сполучення різних видів транспорту. Розвивати уміння самостійної роботи учасників освітнього процесу та співробітництва в групах. Розвивати вміння роботи з підручником, картографічним матеріалом та інтернет-джерелами.
Обладнання: Підручник « Географія 9 клас» авторський колектив В.М.Бойко,….2017 р.
Електронна карта «Шляхи сполучення України» . Карти атласу.
Форми роботи: ділова гра під час очного уроку, як завдання для письмового опрацювання теми на дистанційному навчанні, як завдання до індивідуальних виступів до Zoom конференції.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Доброго ранку! Миру нам усім! Рада вас вітати на нашій зустрічі! Продовжуємо знайомство з видом діяльності третинного сектору економіки, який забезпечує виробничі зв,язки та комфортність умов проживання. Не дарма транспорт називають «кровоносною системою господарства».
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
«Ланцюжок знань»
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Всі ми користуємось транспортом. Хтось любить їздити потягом, хтось на авто, хтось вже літав літаком, а хтось плив катером по ріці, чи кораблем по морю. Можливо для когось цей вид діяльності стане професією.
Сьогодні ми знайомимось з темою «Транспорт України».
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Транспорт в України-важливий вид економічної діяльності, а транспортна система країни є однією з найпотужніших у Європі.
Для початку проаналізуємо діаграми в підручнику стор. 199 і визначимо значення різних видів транспорту України у структурі пасажирообігу та вантажообігу. Порівняємо з світовими показниками.
Які ж особливості різних видів транспорту України з.ясуємо в ході нашої ділової гри. Для цього об.єднаємось у групи по 4-6 чоловік. Кожна група вмбере собі координатора, який визначає розподіл ролей під час виконання завдань. Групи мають виконати завдання 6 «Зупинок» послідовно (естафета завдань). (Завдання роздруковані для всіх груп заздалегідь ). Відповіді записуються на плакаті , чи листках . Бонуси групі, що швидше , дружніше і організованіше справилась. Використовуємо текст підручників параграф 36 , карти атласів, інтернет джерела. Час на виконання 30 хв.
І зупинка «Залізничний транспорт»
ІІ зупинка «Автомобільний транспорт»
ІІІ зупинка «Водний транспорт»
ІV зупинка « Трубопровідний транспорт»
1.Який газопровід на території України було прокладено першим?
2.Назвіть міждержавні газопроводи, що йдуть територією України.
3.Назвіть міжнародний продуктопровід, що йде Україною.
V зупинка « Повітряний транспорт»
VІ зупинка Логістична»
V. Узагальнення знань
Групи виступають знайомлячи клас з результатами своєї роботи. Підводимо підсумки використовуючи метод «Сендвічь» ( похвала роботі групи, побажання для покращення, відзначення кращих учасників).
VІІ. Домашнє завдання