Урок "Трапеція і її властивості"

Про матеріал
Урок з геометрії у 8 класі з теми "Трапеція" Мета: Навчальна - повторити види паралелограма; познайомити учнів з означенням трапеції, її видами і властивостями, навчитися використовувати означення площі на практиці. Розвивальна - розвивати креативність мислення у школярів (уміння аналізувати, формулювати висновки, узагальнювати, пропонувати шляхи рішення задач); - розвивати уміння учнів правильно оперувати отриманими знаннями (термінами); - розвивати навички самостійної, дослідницької роботи. Виховна - виховання пізнавального інтересу до предмета; - виховання самостійності під час розв’язання задач; - сприяти розвитку вміння спілкуватися, поважати один до одного, толерантності.
Перегляд файлу

УРОК ГЕОМЕТРІЇ У 8 КЛАСІ

З ТЕМИ

«ТРАПЕЦІЯ ТА ЇЇ ВЛАСТИВОСТІ»

Підготувала

учитель математики Світлодарського НВК

 Зінченко О.М.

 

 

Тема: Трапеція та її властивості

Мета:

Навчальна

- повторити види паралелограма; познайомити учнів з означенням трапеції, її видами і властивостями, навчитися використовувати означення площі на практиці.

Розвивальна

- розвивати креативність мисслення  у школярів (уміння аналізувати, формулювати    висновки, узагальнювати, пропонувати шляхи рішення  задач);

- розвивати уміння учнів правильно оперувати отриманими знаннями (термінами);

- розвивати навички самостійної, дослідницької роботи.

Виховна

-  виховання пізнавального інтересу до предмета;

- виховання самостійності під час розв’язання задач;

- сприяти розвитку вміння спілкуватися, поважати один до одного, толерантності.

Тип урока: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання до уроку:   шаблони чотирикутників, комп’ютер, карточки, анкети, кольорові аркуші.

Технології уроку: інформаційні технології навчання, проблемний метод, робота в групах, пояснювально-ілюстративне навчання.

Хід уроку

І. Організаційний етап

- Доброго дня, діти.

         Сьогодні на уроці ми з вами виступимо   в ролі практиків і  дослідників — для знайомства з новим матеріалом і уявимо себе теоретиками.

 

II. Актуалізація знань, постановка мети і завдань уроку.

«Геометрична розминка»

Робота з слайдом № 2

Питання і завдання:

  1.               Які фігури зображені на слайді?
  2.               Поділить на класи фігури за деякою ознакою.

     Учні визначають два класи: 1 клас – «Паралелограми» під № 2, 3, 4, 6; 2 клас – чотирикутники під № 1 і 5. Дати точне визначення всім фігурам другого класу учні не готові – створюється проблемна ситуація.

      Учитель називає необізнану фігуру – «трапеція» і ставить перед учнями мету уроку.

III. Вивчення нового матеріалу

1. Означення трапеції, елементи трапеції

Учням пропонується слайд № 4 і ставиться мета на даний етап уроку: «Порівняти паралелограм і трапецію, за результатами аналізу дати означення паралелограма»

Йде обговорення в групах. Результат роботи: учні дають означення трапеції, ключовим моментом в якому повинні бути слова «чотирикутник, у якого тільки одна пара протилежних сторін паралельна».

Відкриваємо слайд № 5. Дані слайда учні записують в конспект.

Далі йде робота за рисунком на дошці. Завдання для обговорення в групах: визначте, які з  чотирикутників є трапеціями і чому?

Кожна група називає по одній трапеції і пояснює свою відповідь.

2. Види трапецій

Робота з слайдом № 6. Питання і завдання: знайдіть відмінності в трапеціях і запропонуйте назву для кожної з них.

Учні обговорюють завдання в групах і роблять висновки, «що трапеція EFGK має рівні бокові сторони, а трапеція LMNO  має прямі кути». Говорять про можливі назви видів трапецій.

Розглянемо слайд № 7:

– Чим відрізняються трапеції, зображені на малюнку? 
Учні мають звернути увагу, що вид трапеції залежить від вида трикутника,  зліва.
– Додаткова пропозиція:

Трапеція називається прямокутною, якщо …
Трапеція називається рівнобедреною, якщо …

Далі слайд № 8 ця інформація записується учнями в конспект.

3. Властивості трапеції. Властивості рівнобічної трапеції.

Практична робота винахідницького характеру ( карточки).

  1. Побудова трапеції за її заданими елементами. Учні виконують завдання на карточках.

  1. Дослідження отриманих трапецій
  1. Візьміть одну з карточок.
  2. Виміряйте кути різносторонньої трапеції и рівнобедреної трапеції.
  3. Запишіть результати вимірювань в зошит.
  4. Зробіть висновки.

Висновок:

  • В трапеції кути, прилеглі до однієї сторони в сумі складають 1800.
  • у рівнобедреної трапеції кути при основі рівні.

Далі зі слайду № 10 учні записують висновки про властивості трапеції в конспект.

IV. Домашнє завдання

п.8, знати означення, елементи трапеції,її види, властивості

Розв’язати №216, №219.

V. Підсумок уроку. 

Учням роздається анкета, яка дозволяє виконати самоаналіз, дати якісну і кількісну оцінку уроку.

1. На уроці я працював
2. Своєю працею на уроці я
3. Урок для мене був
4. За урок я
5. Мій настрій
6. Матеріал до уроку мені був
7. Домашнє завдання мені здається

активно / пасивно
задоволений / не задоволений
коротким / довгим
не втомився / задоволений
стало краще / стало гірше
зрозуміло / не зрозуміло
корисний / марний
інтересним / нудним
легким / важким
інтересно /не інтересно

 

 

VI. Рефлексія

Дерево успіху

 

docx
Додано
7 лютого 2021
Переглядів
2367
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку