УРОК ГЕОМЕТРІЇ У 8 КЛАСІ
З ТЕМИ
«ТРАПЕЦІЯ ТА ЇЇ ВЛАСТИВОСТІ»
Підготувала
учитель математики Світлодарського НВК
Зінченко О.М.
Тема: Трапеція та її властивості
Мета:
Навчальна
- повторити види паралелограма; познайомити учнів з означенням трапеції, її видами і властивостями, навчитися використовувати означення площі на практиці.
Розвивальна
- розвивати креативність мисслення у школярів (уміння аналізувати, формулювати висновки, узагальнювати, пропонувати шляхи рішення задач);
- розвивати уміння учнів правильно оперувати отриманими знаннями (термінами);
- розвивати навички самостійної, дослідницької роботи.
Виховна
- виховання пізнавального інтересу до предмета;
- виховання самостійності під час розв’язання задач;
- сприяти розвитку вміння спілкуватися, поважати один до одного, толерантності.
Тип урока: урок вивчення нового матеріалу
Обладнання до уроку: шаблони чотирикутників, комп’ютер, карточки, анкети, кольорові аркуші.
Технології уроку: інформаційні технології навчання, проблемний метод, робота в групах, пояснювально-ілюстративне навчання.
Хід уроку
І. Організаційний етап
- Доброго дня, діти.
Сьогодні на уроці ми з вами виступимо в ролі практиків і дослідників — для знайомства з новим матеріалом і уявимо себе теоретиками.
II. Актуалізація знань, постановка мети і завдань уроку.
«Геометрична розминка»
Робота з слайдом № 2
Питання і завдання:
Учні визначають два класи: 1 клас – «Паралелограми» під № 2, 3, 4, 6; 2 клас – чотирикутники під № 1 і 5. Дати точне визначення всім фігурам другого класу учні не готові – створюється проблемна ситуація.
Учитель називає необізнану фігуру – «трапеція» і ставить перед учнями мету уроку.
III. Вивчення нового матеріалу
1. Означення трапеції, елементи трапеції
Учням пропонується слайд № 4 і ставиться мета на даний етап уроку: «Порівняти паралелограм і трапецію, за результатами аналізу дати означення паралелограма»
Йде обговорення в групах. Результат роботи: учні дають означення трапеції, ключовим моментом в якому повинні бути слова «чотирикутник, у якого тільки одна пара протилежних сторін паралельна».
Відкриваємо слайд № 5. Дані слайда учні записують в конспект.
Далі йде робота за рисунком на дошці. Завдання для обговорення в групах: визначте, які з чотирикутників є трапеціями і чому?
Кожна група називає по одній трапеції і пояснює свою відповідь.
2. Види трапецій
Робота з слайдом № 6. Питання і завдання: знайдіть відмінності в трапеціях і запропонуйте назву для кожної з них.
Учні обговорюють завдання в групах і роблять висновки, «що трапеція EFGK має рівні бокові сторони, а трапеція LMNO має прямі кути». Говорять про можливі назви видів трапецій.
Розглянемо слайд № 7:
– Чим відрізняються трапеції, зображені на малюнку?
Учні мають звернути увагу, що вид трапеції залежить від вида трикутника, зліва.
– Додаткова пропозиція:
Трапеція називається прямокутною, якщо …
Трапеція називається рівнобедреною, якщо …
Далі слайд № 8 ця інформація записується учнями в конспект.
3. Властивості трапеції. Властивості рівнобічної трапеції.
Практична робота винахідницького характеру ( карточки).
Висновок:
Далі зі слайду № 10 учні записують висновки про властивості трапеції в конспект.
IV. Домашнє завдання
п.8, знати означення, елементи трапеції,її види, властивості
Розв’язати №216, №219.
V. Підсумок уроку.
Учням роздається анкета, яка дозволяє виконати самоаналіз, дати якісну і кількісну оцінку уроку.
1. На уроці я працював |
активно / пасивно |
VI. Рефлексія
Дерево успіху