Тема. Які є помічники на дорогах?
Мета: поглибити знання учнів по правила пішохідного руху; вчити читати дорожні знаки, переходити дорогу з обмеженою оглядовістю; виховувати дисциплінованість пішохода, уважність, обережність.
Хід роботи
І. Організаційний момент
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Він зимовий та цікавий,
Тож гостей зібрав чимало.
Повернімося обличчям до гостей,
Усміхнімося і промовим: «Добрий день»!!!
ІІ. Ранкова зустріч
Жовта цеглинка, що на сонце схожа,
Нам привітатись допоможе.
цеглинку другу передай
І щось приємне побажай.
Молодці! Всі говорили дуже багато гарних та приємних слів.
А ще одні вітання вам передають наші гості.
А які ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності
Десь, колись, в якійсь країні
Проживали звірі дивні.
Добре жили не тужили,
Веселились та співали.
Лиш про безпеку руху пішоходів
Нічогісінько не знали.
Тож давайте всі, як зможемо,
Цим звірятам допоможемо.
Щоб не трапилось пригоди
З ними на дорогах -
Що найперше треба знати?
В школі й дома що вивчати?
(Правила дорожнього руху).
-Діти, до нас на урок завітали гості із веселої країни, та одна біда – вони завжди забувають про обачність. Хто ж ці друзі? Подивіться на дошку і скажіть, хто ж там зображений. ( Герої мультфільма « Смішарики»).
-Наші друзі вирішили деякий час пожити у місті. Але без знань Правил дорожнього руху у місті жити дуже важко. Зараз давайте пограємо у гру «Так чи Ні?», щоб дізнатися, чи знаєте ви правила дорожнього руху.
Гра « Так чи ні?»
Ні на що не зважає,
Правильно робить він чи ні? (НІ)
Всі шумливі в наші дні.
Треба йти по тротуару. Так чи ні? (ТАК)
-Добре. Тепер я впевнена, що ви зможете допомогти «казковим звірятам» опанувати Правила дорожнього руху.
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
Ви вже здогадалися про що йтиме мова на уроці?
Сьогодні ми будемо говорити про правила безпечної поведінки на дорогах.
А також допоможемо казковим героям засвоїти правила дорожнього руху та стати правильними пішоходами.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Робота з підручником (с.64)
- Хто є учасниками дорожнього руху?
- Ми з вами сьогодні прийшли до школи.
Підніміть зелені цилинки, хто прийшов пішки? Коли ви йшли по тротуару, як ви називалися?(Пішоходи).
- А хто сьогодні їхав у автобусі, підніміть жовті циглинки?(Пасажири)
- А кого сьогодні тато привіз на машині, підніміть червоні циглинки?
Як назвати тата, який їхав у машині за кермом? (Водій)
Читання в підручнику, що таке регульоване і нерегульоване перехрестя.
- Отже, всі ми, і пішоходи, і пасажири, і водії – всі ми учасники дорожньо-транспортного руху. Ані транспорт, ані пішоходи не заважають одне одному. Це тому, що є чіткі правила, для всіх учасників дорожнього руху. Порушуючи ці правила, ми наражаємо себе на смертельну небезпеку.
- Діти, поміркуємо, що ж таке безпека?
Безпека – це стан, коли ніщо кому - або чому-небудь не загрожує.
V. Актуалізація знань з правил дорожнього руху
Всі ми рухаємося вулицею, а розібратися з її частинами нам допоможе тітонька Сова зі своїми учнями.
Відео (Перехрестя)
А зараз спробуйте відгадати загадку.
Не дракончик він , не джин ,
Має він три світлих ока ,
Але дивиться одним ,
Два завжди відпочивають ,
А одне ніяк не спить .
Кольори всі різні мають ,
Кожне полум’м горить ,
То червоне , то зелене ,
Жовте сонечком блищить.
Так , дійсно, це світлофор. Засвоїли! Молодці!
Проведення гри (фізкультхвилинка)
Зараз проведемо гру на уважність. Називається вона Світлофор». Правила гри: коли я вам показую цеглинку червоного кольору – ви стоїте. На жовтий колір — плескаєте в долоні, а на зелений – крокуєте на місці. В кожному ряду, учень, який припустився помилки, сідає.
2. Робота з дидактичним матеріалом.
Робота з картками у парі
- У вас на партах лежать картки на яких намальовані світлофори. Але замість кольорів світлофора написані літери. Допоможіть Нюші вибрати той світлофор, де літери розміщені у правильній послідовності, щодо кольорів. Обведіть правильний номер світлофор.
Допоможіть Крошу вставити у вірш слова із довідок, які лежать на ваших партах.
Коли червоний загориться, ти повинен… .
Жовте світло - … .
А зелене світло сяє – рухатися … .
Слова для довідок: 1 - дозволяє, 2 - зупиниться, 3 - почекай.
Інтерактивна вправа «Незвичайні приклади».
Наші гості принесли нам на урок незвичайні приклади. Вони не можуть їх розв’язати. Давайте ми допоможемо і дізнаємось про помічників, що є на вулицях великих міст та невеличких містечках.
ДОБРО–Б+ЖНІ =
ЗНАННЯ – ННЯ + КИ =
(Дорожні знаки)
Розповідь вчителя
Чи знаєте ви , що місто розмовляє з транспортом і пішоходами . Ця розмова дуже цікава . Адже вона незвичайна . Всі мовчать , але розуміють один одного . Розуміють тому , що бачать . І водії транспорту , і пішоходи бачать мову вулиць . Ця мова виражена за допомогою знаків.
-Чи доводилось вам бачити дорожні знаки? Де ви їх бачили?
Так, дійсно, вони можуть бути розташовані обабіч дороги або над нею. Якщо подивитися на них уважно, то можна побачити, що всі знаки, крім різних малюнків, мають ще й різну форму.
Які форми мають знаки.
Це — кружечки, трикутники, прямокутники, квадрати. Ось про деякі з них розкажуть наші учні.
1-й учень :
Дорожні знаки називають помічниками пішоходів і водіїв. Вони попереджають, наказують , забороняють, дають поради . Щоб їх було далеко видно , їх фарбують у яскраві кольори .
Білі трикутники з чорними символами в червоній рамці – це попереджувальні знаки .
Вони попереджують про можливу небезпеку або про те , що водію треба бути дуже обережним .
(пішохідний перехід , діти , дорожні роботи , небезпечні повороти )
2-й учень :
Білі або сині круги з чорними , червоними символами в червоній рамці – це заборонні знаки .
Вони можуть забороняти рух якихось видів транспорту , забороняють в’їзд автомобілів , або їх стоянку , забороняють прохід
( рух заборонено , в’їзд заборонено, стоянку заборонено, зупинку заборонено )
3-й учень :
Голубі круги з білими символами – це наказові знаки .
Вони повідомляють, кому і в який бік можна рухатися. Дозволяють рух на окремих ділянках доріг пішоходам , велосипедистам , водіям іншого транспорту .
(доріжка для пішоходів , доріжка для велосипедистів)
4 учень:
Знаки четвертої групи називаються інформаційно-вказівними. Вони повідомляють водіям про різну дорожну обстановку. Ці знаки мають форму квадрата чи прямокутника з малюнками і написами на зеленому, блакитному чи жовтому фоні. Це – пішохідний перехід, підземний та надземний перехід, парковка
Фізкультхвилинка
VI. Закріплення знань.
Гра «Циглинки»
- А зараз за допомогою наших циглинок, перевіримо, якими уважними ви були сьогодні на уроці. Я буду читати речення, якщо ви почуєте правильну відповідь тоді будете піднімати зелену цеглинку, якщо відповідь неправильна – червону.
- Біля доріг діти повинні:
А) гратися з м’ячем ;
Б) бути обережними.
- Під час переходу дороги ти подивишся:
А) спочатку ліворуч, а потім праворуч;
Б) праворуч;
Місце, де перетинаються дороги це-
А) тротуар
Б) перехрестя
Скільки кольорів має світлофор?
А) 5
Б) 1
В) 3
А) жовтий;
Б) зелений;
В) червоний.
Створення «Куточка безпеки»
Підсумок уроку
- Що ви придбали корисного для себе на цьому уроці?
- Як ви будете діяти на дорозі?
- Кого ми називаємо учасниками дорожнього руху?
Вчитель вислуховує відповіді дітей за необхідності доповнює.
-Ну що ж закінчився наш урок. Хочу сказати велике дякую всім, хто гарно працював. Ви молодці. Ви показали досить глибокі знання з правил дорожнього руху.
Запам’ятайте, важливо не лише знати правила дорожнього руху, а й обов’язково їх виконувати. І якщо ви завжди будете відповідальними, уважними, обережними то збережете своє життя і здоров’я. Раджу вам корисними знаннями, які ви отримали на уроці, поділитися зі своїми друзями та батьками.
Робота на картках
Завдання 1
Завдання 2
Коли червоний загориться, ти повинен… .
Жовте світло - … .
А зелене світло сяє – рухатися … .
Слова для довідок: 1 - дозволяє, 2 - зупиниться, 3 - почекай.